گیلان بهشت سرسبز ایران

10 دقیقه زمان خواندن
گیلان بهشت سرسبز

وقتی در میان ما ایرانی­ها صحبت از سفر رفتن به میان می آید، سفر به گیلان همیشه یکی از جذابترین گزینه­ ها برای سفر است. استان زیبای گیلان با آب و هوایی معتدل و مرطوب، خاکی حاصلخیز و سرسبز با جنگل های بیشمار و به همراه چشم اندازی از دریای آبی و زیبای خزر با امکانات رفاهی و هتل­ های چند ستاره در استان گیلان یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را از سراسر کشور جذب می‌کند.

طبیعت

طبیعت زیبای گیلان

برای رفتن به استان گیلان می توانید یا بلیط هواپیما تهیه کنید و یا با تهیه بلیط اتوبوس از ترمینال شهر خود آماده سفر به گیلان شوید. البته توصیه می کنیم پیش از آغاز سفرتان با رزرو هتل رشت از داشتن اتاق خواب مطمئن شوید. هتل­ ها و اقامتگاه های زیبا و مناسبی چون هتل بزرگ کادوس ، هتل شبستان ، هتل پامچال و هتل آپارتمان صبوری در شهر رشت از جمله پیشنهادهای ما برای رزرو هتل است.با یک تیر دو نشان بزنیم هم خرید کنیم و هم از مکانی تاریخی دیدن کنیماگر قصد دارید از مکانی تاریخی دیدن کنید و بهمراه آن برای عزیزان خود سوغاتی نیز تهیه کنید به شما توصیه می کنیم حتماً به بازار تاریخی رشت، سری بزنید. بازار رشت شامل مراکزی همچون میدان بزرگ، میدان کوچک، چهارسوق ‌‌ها و کاروانسراها است.در گوشه و کنار بازار رشت می توان جلوه های گوناگونی از زیبایی های فرهنگ فولکلور استان گیلان را یافت که به نوبه خود بسیار زیبا و جذاب است. گردشگران وقتی به بازار رشت وارد می شوند به دنبال خرید سوغات یا کالای مورد نظر در میان تنوعی از رنگ ‌های زیبای محصولات کشاورزی، انواع ماهی، غذاهای محلی و … ساعت ‌ها به جست‌­و­جو می‌­پردازند و در کنار آن از کاروانسراهای قدیمی رشت دیدن می‌ کنند.استان گیلان با داشتن متنوع ترین غذاهای ایرانی می تواند محبوبترین استان برای کسانی باشد که به قول معروف می خواهند دلی از عزا در بیاورند!! خورشهایی چون مرغ فسنجان، خورش باقلی یا همان باقلا قاتق ، خورش کدو حلوایی و ترش تره و میرزا قاسمی و... برخی از بهترین غذاهای گیلان هستند.

غذای

باقلا قاتق غذای سنتی گیلان

غذای

ترشی تره غذای سنتی گیلان

غذای

کباب ترش غذای سنتی گیلان

صنایع دستی ابریشمی، چوبی و حصیری نیز از جمله سوغاتی‌های گیلان هستند. مهمترین و بهترین سوغات گیلان عبارتند از: ماهی سفید، چای، کلوچه، بادام زمینی، زیتون، برنج . در مناطق مختلف گیلان با توجه به فرهنگ منطقه، صنایع دستی خاصی رایج است. مثلاً سفالگری در املش و جیرده، شالبافی در تالش . همچنین نمد و بامبو بافی، فرش و گلیم و قلابدوزی مصنوعات چوبی در مناطق مختلف رایج است.اگر گذرتان از شهر رشت به فومن افتاد ، بازدید از قلعه رودخان و شهرک تاریخی ماسوله را نیز از دست ندهید. قلعه رودخان در 35 کیلومتری شهر رشت در فومن واقع شده است. چنانچه بخواهید چند روزی در شهر زیبای فومن بمانید، رزرو هتل معین فومن، اولین هتل مزرعه ایران را به شما پیشنهاد می کنیم. جاده ی فومن- قلعه رودخان جاده زیبایی است که تماما آسفالت شده و کیفیت آسفالت آن نیز قابل قبول است.از مرکز شهر فومن تا پارکینگ قلعه رودخان 22 کیلومتر فاصله است. شما می توانید اتومبیل خود را در پارکینگ پارک نموده و همراه با وسایل اندکی که با خود برمی دارید، پای در راه نهید. برای تسهیل در رفت و آمد این مسیر حدود 2 کیلومتری را با خرده سنگ و ملات ماسه و سیمان راه درست کرده اند و حدود هزار پله هم دارد.بهترین زمان بازدید از قلعه رودخانشما در تمام فصول سال می توانید از قلعه رودخان بازدید کنید. در فصول سرد سال بسیاری از دکه ها در مسیر تا قلعه جمع می شوند. ممکن است زمین لیز باشد و از سرسبزی درخت ها خبری نیست. اما از طرفی به خاطر ریزش برگ ها افق دید شما بیشتر می شود. هرچند جذابیت بهار و تابستان را ندارد. در نیمه ی اول سال ساعات بازدید از قلعه از 8 صبح تا شش و حتی هفت بعد از ظهر است. زمستان ها قلعه فقط تا ساعت چهار بعد از ظهر باز است.

قلعه

قلعه روخان استان گیلان

شهر تاریخی ماسوله نیز فاصله چندانی با قلعه رودخان ندارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. ماسوله شهرک پلکانی شکلی است که 350 خانه تاریخی با قدمتی 800 تا 1000 ساله دارد و چشم انداز آن به صورت پلکانی از کوه به دره است بخاطر همین وضعیت منحصر بفرد نیز سالانه پذیرای مشتاقان بی شماری است.چنانکه به گفته مسوولان گردشگری گیلان: حدود یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر و مسافر داخلی و خارجی در سال گذشته از ماسوله بازدید کرده اند.

طبیعت

طبیعت زیبای ماسوله

قله شاه معلم در ماسوله با ارتفاع ۳۰۵۰ متر بلندترین نقطه استان گیلان و هدفی جذاب برای گروه های کوهنوردی است. بیش از 35 روز از سال در ماسوله یخبندان است و بیش از 100 روز نیز هوای ماسوله مه آلود است. در مجموع اقلیم مطبوع منطقه و محیط طبیعی دلپذیر در چهار فصل سال از ویژگی های ماسوله است.در کل چشم اندازهای طبیعی استان گیلان بیشمارند از دریاچه سد سقالکسار در رشت گرفته تا آبشار میلاش در رودسر یا چشمه های آب معدنی سنگرود و سد منجیل نیروگاه بادی ایران در رودبار تا تالاب انزلی با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه ماهی، صدها گونه موجودات گیاهی  و روستای سوتابان همه و همه نشان از این دارد که شما برای سفر به مکانی با میراثی غنی از ویژگی های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.

روستای

طبیعت زیبای روستای سوتابان در گیلان

روستای

طبیعت زیبای روستای سوتابان در گیلان

طبیعت

طبیعت زیبای روستای سوتابان در گیلان

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر