مشکلات شایع گوارشی در سفر کدامند؟

10 دقیقه زمان خواندن
مشکلات شایع گوارشی در سفر

همه می‌دانیم سفر رفتن چه اثر مثبتی در روح و جسم دارد. دور شدن از استرس، هیاهو و سر صدای شهری، آلودگی‌ها، خستگی ناشی از کار زیاد این‌ها همه باعث می‌شود تا از کمترین فرصت پیش رو استفاده کنیم و برای چند روزی به سفر برویم. اما مشکلات و مسائلی حین سفر به وجود می‌آید که باعث می‌شود لذت کافی از سفر خود نبرید. یکی از این مشکلات، مشکلات گوارشی است. پیدا کردن راه‌حل درست و به‌موقع می‌تواند شمارا هر چه زودتر از دست این مسئله رها کند. چه‌بسا عدم رسیدگی صحیح و به‌موقع لذت سفر شما را تحت شعاع خود قرار دهد.یبوست در سفریبوست از آن دسته از مشکلاتی است که پیر و جوان نمی‌شناسد و بسیاری از افراد دچار آن می‌شوند. هرچند این مسئله عذاب‌آور است اما به‌راحتی و با هزینه کم قابل‌درمان است.در ابتدا برخی از عواملی که باعث بروز چنین مشکلی می‌شود را باهم مرور می‌کنیم. فیبر یکی از مواد مهم و ضروری در بدن، جهت حرکت مواد زائد در روده‌ها است و عدم مصرف فیبر کافی، کم آب شدن بدن و کم‌تحرکی از عوامل مهم یبوست در سفر به شمار می‌آیند. علاوه بر موارد ذکرشده، رفتن به سفر تغییراتی را در عادات و رفتار غذایی، ساعات خواب‌وبیداری به وجود می آورد از طرفی مصرف زیاد تنقلات و پرخوری را به همراه دارد و همین‌ها است که مشکل یبوست در سفر را تشدید می‌کند.

اسهال

مشکلات گوارشی در سفر

چندراه حل سادهبا توجه به اینکه 70 درصد وزن بدن انسان آب است و کم‌آبی بیشترین مشکل را برای دستگاه گوارش به وجود می‌آورد. ساده‌ترین راح حل نوشیدن آب کافی در طول روزبه میزان 8 لیوان است. اگر در سفر از آبی که در اختیاردارید اطمینان ندارید حتماً قبل از مصرف آن را بجوشانید. نوشیدن یک لیوان تخم شربتی برای حل مشکل یبوست در صبح ناشتا بسیار می‌تواند مفید باشد.

نوشیدن

نوشیدن 8 لیوان آب در روز

مصرف

مصرف تخم شربتی در سفر

مصرف میوه و سبزی‌ها به میزان لازم جهت جذب فیبر کافی بدن را فراموش نکنید، البته باید از سلامت و بهداشتی بودن میوه و سبزی‌ها اطمینان کافی داشته باشید. بهتر است میوه و سبزی‌ها مصرفی را خودتان تهیه و شستشو دهید تا با خیال راحت از آن مصرف کنید. مصرف یک کیوی در روز، میوه‌هایی خشک مانند انجیر خشک و زردآلوی خشک را در سبد غذایی خود داشته باشید.

مصرف

مصرف سبزیجات تمیز و بهداشتی

مصرف

مصرف انجیز خشک در سفر

مصرف

مصرف زردآلوی خشک در سفر

بسیاری از افراد تصور می‌کنند در سفر باید تا می‌توانند استراحت کنند، درصورتی‌که همین بی‌تحرکی عاملی است برای تشدید مشکل یبوست، پس تا می‌توانید تحرک داشته باشید. بهترین راه‌کار بازی کردن با کودکان و فرزندان، یا یک بازی دوستانه والیبال، فوتبال دسته‌جمعی با خانواده است، هم لذت سفر را برای شما چند برابر می‌کند و هم اینکه باعث سلامت دستگاه گوارش شما می‌شود.اسهال مسافرتیمشکل دیگری که ممکن است مسافران حین سفر به آن مبتلا شوند، اسهال مسافرتی است. این مشکل در اثر خوردن آب و یا مواد غذایی آلوده به وجود می‌آید. بهترین راه‌کار برای جلوگیری از چنین مشکلی خرید مواد غذایی و آب مصرفی از فروشگاه‌های معتبر است، نکته حائز اهمیت در اینجا اینکه قبل خرید حتماً روی تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی دقت لازم را داشته باشید. از خریداری کردن مواد غذایی فاسدشدنی و بطری های آب باز شده جداً خودداری کنید، چون ممکن است بعد از مصرف فرد را دچار مسمومیت کند و افراد را دچار اسهال و استفراغ و مشکل کم‌آبی کند. در چنین موقعیتی نکته مهم جبران کردن کم‌آبی بدن است، فرد مبتلا می‌بایست مصرف مایعاتی مانند چای کم‌رنگ، آب، دوغ، خود را افزایش دهد. اگر مشکل اسهال همراه با استفراغ و کم‌آبی بیشتر از 24 ساعت به طول انجامید، بدون از دست دادن زمان فرد مبتلا را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برده تا اقدامات لازم انجام گیرد.نکته پایانی: با رعایت کردن نکاتی ساده ولی مهم سفر را به کام خود و دیگران تلخ نکنید.همراه همیشگی شما در سفرها یعنی رزرواسیون مهر با رزرو اینترنتی هتل و خرید بلیط هواپیما سفر خوب و خوشی را برای شما آرزو دارد.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر