چرا پیش از نوروز، به سفر نوروزی برویم؟

10 دقیقه زمان خواندن
سفر نوروزی

کمتر از ده روز دیگر به پایان سال 94 باقی مانده... چقدر زود گذشت. این جمله را شاید بارها و در روزهای آخر هر سال شنیده باشیم.امسال هم هرکس برنامه خاص خودش را داشت... یکی قرار بود شغلش را عوض کند و برای خودش کسب و کاری راه بیندازند؛ دیگری در فکر خرید خانه ای نقلی بود؛ پسر همسایه ما که از همان روزهای اول سال، همه خوشیها را برخود حرام ساخت تا در کنکور سراسری، دانشگاه صنعتی شریف قبول شود یا برادر خانومم که منتظر فرزند پسرش بود و چه قدمی داشت آن گل پسر، زندگیشان را از این رو به آن رو کرد؛خدا را شکر، اغلب راضی اند از سال 94... بخواهم از قرارها و برنامه های همه آنهایی که می شناسم بنویسم، مثتوی هفتاد من کاغذ می شود! حالا فرض که همه را گفتم و شما هم خواندید، مطمئنا دست به قلم نبردم تا برنامه امسال دوستانم را برایتان مرور کنم! یا اینکه قرار نیست نصیحتتان کنم یا بخواهم شما را با یک ابزار ویژه آشنا کنم تا برای سال جدیدتان برنامه ریزی کنید!صدالبته که همه اینها خوب است اما هدف من نیستند! 

امروز با یک پیشنهاد آمده ام، آن هم برای پیش از نوروز! پس با من همراه شوید:

سال جدید اگر عالی شروع شود، حتما انرژی خوبی برای طراحی یک برنامه اثربخش برای سال 95 را فراهم خواهد آورد. پیشنهادی که نوید آن را به شما دادم، سفر به چند شهر دیدنی کشورمان است اما نه برای ایام نوروز که برای چند روز قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروز یا همان یکی دو روز اول!بله درست حدس زدید...مثلا برای 25 تا 29 اسفند یا 28 اسفند تا دوم، سوم فروردین سال آینده!چند نفری الان سریع با خودشان فکر کردند، مگر می شود در این شلوغی شب عید که کلی هم کارهای عقب مانده و انجام نشده داریم تا به استقبال سال جدید برویم، همه چیز را رها کنیم و برویم مسافرت؟! مگه میشه! مگه داریم!نمی گویم همه چیز را رها کنید اما اگر بخشی را برای بعد از سال تحویل هم بگذارید، اتفاقی نمی افتد که شما را آزرده خاطر کند ولی سفر عید اگر دلنشین و خاطره انگیز نشود، تا مدتها حس تلخی آن از یادمان نمیرود.

اگر فقط چند دقیقه با من همراه شوید چهار دلیل را برایتان بازگو میکنم که مطمئنا با خواندن آنها، ساکتان را می بندید و به اتفاق خانواده عازم سفر میشوید:

دلیل اول :

عمدتا وقتی یک مکان تاریخی و دیدنی را برای مسافرت انتخاب می کنیم، دلیل اصلی سفر، در کنار تغییر آب و هوا، دیدن کردن از آن آثار تاریخی و مناظر چشم نواز است. به ویژه آنکه به همراه خانواده هم هستیم و دوست داریم فرزندانمان با دیار کهن و فرهنگ غنی کشورمان بیشتر آشنا شوند. به نظر شما در روزهای شلوغ تعطیلات عید، مثلا در حافظیه شیراز یا چهلستون اصفهان، آنقدر که آدمها را می بینیم، میشود با یک دل سیر این دو مکان تاریخی و باسابقه را نگاه انداخت و حض برد؟

دلیل دوم :

نمی دانم برای سفر از چه وسیله نقلیه ای استفاده می کنید؟ من باشم با اتومبیل شخصی ام به سفر می روم چون علاوه بر اماکنی که در مقصد وجود دارند، دوست دارم دیدنی های بین راه را هم ببینم و با آنها بیشتر آشنا شوم، به ویژه آنکه هوا هم کم و بیش رنگ و بوی بهاری به خود گرفته و آنقدرها هم سرد نیست.اگر شما هم مانند من فکر میکنید، خلوت بودن جاده ها و امنیت آنها برایتان به یک نکته کلیدی تبدیل می شود (البته که خودمان هم باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم.) 25 اسفند تا دوم فروردین، به ویژه در هنگام برگشت از سفر، برای شهرهایی چون شیراز و اصفهان و حتی جایی مثل چالوس، مسیر برگشت به شکل قابل توجهی خلوت و رانندگی در آن راحت تر است.

دلیل سوم :

این را که شما بهتر از من می دانید که در ایام تعطیلات نوروز، قیمت هتلها تقریبا بالا می باشد. اصطلاحا فصل پرمسافر آنهاست. اگر برنامه سفر خودتان را مانند خانواده ما برای یک هفته پیش از آغاز تعطیلات تنظیم کنید، مشخصا شما به سفری نوروزی می روید اما هزینه ای که برای اقامت در هتلهایی چون کوثر، ماهان یا پارت در اصفهان یا زندیه و آریوبرزن در شیراز پرداخت می کنید، به قیمت سال 94 است، یعنی سفر در سال 95 به قیمت سال 94! واقعا بهتر از این چه انتظاری می توان داشت؟

چهارمین و آخرین دلیل را هم بگذارید پای علاقه ویژه من به بزرگترها :

وقتی با خیال آسوده، آن هم به اتفاق خانواده، سفری که قول آن را در روزهای سال 94 به همسر و فرزندانتان داده بود را میروید و حسابی هم به شما خوش می گذرد، حالا تعطیلات نوروز فرصتی را فراهم می آورد تا باز هم به اتفاق خانواده، به خانه تک تک بزرگترهای فامیل بروید و هم سال نو را به آنها تبریک بگویید و هم دلجویی کنید برای همه آن نیامدنهایی که در طول سال 94 و به دلیل مشغله های ریز و درشت زندگی، پیش آمد. صمیمانه عذر بخواهید و مهرتان را نثارشان کنید. 

به احتمال زیاد خیلی از شماها تمایل پیدا کردید که به پیشنهادم فکر کرده و سفر نوروزی قبل از نوروز را تجربه نمایید. اما در مقابل و خیلی جدی خواهید پرسید: در این فرصت کم چگونه می توان یک هتل خوب پیدا کرد، رزرو را انجام داد و با خیال آسوده به سفر رفت؟

پاسخ، استفاده از سایتهای اینترنتی رزرواسیون هتل می باشد. البته آنهایی که مجوز فعالیت دارند و خوشنام هم هستند. خودم که همین کار را کردم.بگذارید بگویم که چرا اینگونه سایت ها را می پسندم و پیشنهاد هم می کنم:راستش حرفه من به گونه ای است که در ایام سال، زیاد به سفر کاری می روم در مدتی که در ماموریت هستم، در چندین شهر باید اقامت کنم و به مشتریانم سر بزنم. سفرهای فشرده و جلسات کاری مهم، شرایطی را برایم به وجود آورده که باید زودتر محل اقامتم را هماهنگ کنم. اگر قرار بود برای اقامت در هر شهر، حضوری به دنبال هتل خوب بگردم و تازه اگر اتاق هم داشت، یکی را رزرو کنم، تقریبا عمده زمانم را باید میگذاشتم پای یافتن یک محل خوب برای اقامت. ولی از طریق اینترنت و مثلا مراجعه به سایت رزرواسیون مهر، علاوه بر آنکه همه هتلهای معتبر شهری که مقصد سفرم بود را یکجا می دیدم و امکانات آنها را مقایسه می کردم، بدون مراجعه حضوری هم اتاقم رزرو میشد و هزینه آن را هم اینترنتی واریز می کردم.به جز اینها، می توانستم هزینه سفر کاری ام را نیز کاهش بدهم، چون معمولا رزرواسیون های اینترنتی، هتلها را با تخفیف ویژه معرفی و عرضه می کنند. خانواده من برای سفر به شیراز، تاریخ 28 اسفند تا دوم فروردین 95 را انتخاب کرد. بنابراین از سایت رزرواسیون مهر، هتل بزرگ شیراز را رزرو و هزینه را کارت به کارت کردم.الان هم خیالم راحت است که یکی از اتاقهای سه تخته آن هتل خاص برای تاریخی که برنامه ریزی کردیم، قطعی رزرو شده و اینکه بخش عمده ای از هزینه سفر نوروزی خانواده مان نیز به قیمت سال 94 محاسبه شد! خب نظر شما چیه؟ بله، متوجم که ذهنتون رو درگیر کرده... درسته، منم موافقم که باید با خانواده مشورت کرد اما مطمئن باشین این انتخاب، سفر خاطره انگیزی برایتون می شه. چند روز بیشتر باقی نمونده، فرصت روز از دست ندین، به رزرواسیون مهر سر بزنید، ببینید و رزرو کنین:

Button

 نویسنده میهمان : رضا رحمتی، از مسافران رزرواسیون مهر

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر