راهنمای سفری لذت‌بخش در نوروز 96

10 دقیقه زمان خواندن
راهنمای سفر در نوروز

تعطیلات پی‌درپی نورزی به‌عنوان شاه‌ماهی تعطیلات ایرانیان، فرصتی است مناسب، برای سفر و به در کردن خستگی یک سال کار و تلاش پیاپی. حال اگر شما نیز همانند جمعیت کثیری از ایرانیان، برای عید نوروز 96 قصد دور شدن از شهر محل سکونتتان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای لذت‌بخش تر شدن این سفر مطالعه مقاله زیر درباره نکات و توصیه‌های قبل از سفر نوروزی را از دست ندهید.برنامه‌ریزی را فراموش نکنیدبرنامه‌ریزی پیش از شروع هر کار کلیدی‌ترین نکته موفقیت آن عمل محسوب می‌شود. بنابراین حتماً قبل از عید برنامه‌ای برای تعطیلات و آنچه قرار است انجام دهید در نظر بگیرید. پیشنهاد ما به شما این است که اصلی‌ترین برگ خریدهای مؤثر در سفر را در این برنامه بگنجانید. به‌عنوان‌مثال مدت‌زمان مسافرت، مسیر دقیق توقفگاه‌ها، بودجهٔ سفر، وضعیت هوای مقصد و مسیر سفر ازجمله مواردی است که هرگز نباید از بررسی آن غافل شوید. همچنین تهیه فهرستی از وسایل موردنیاز برای سفر را فراموش نکنید. حتماً قبل از خروج از منزل تمام گزینه این لیست را تک‌به‌تک بررسی کنید تا از غافلگیری ناخوشایند در سفر جلوگیری به عمل بیاورید.حساب جیبتان را داشته باشیدبودجه سفر یکی از کلیدی‌ترین عوامل برای شروع یک سفر نوروزی است. حتی اگر اندکی زرنگ باشید به‌راحتی می‌توانید بودجه سفرتان را به شکل چشمگیری کاهش دهید. می‌پرسید چگونه؟ مثلا فرض کنید برای سفر به شهر مشهد می روید یکی از راه هایی که می توانید از هزینه های سفر خود کم کنید انتخاب نوع محل اقامت است، و بجای رزرو هتل بیایید از هتل آپارتمان های شهر مشهد انتخاب و رزرو کنید. چون می توانید با این انتخاب از هزینه های سفر خود بکاهید.

مدیریت

زیروبم اخبار هواشناسی را دربیاریدامان از زمانی که با توجه به آب‌وهوای پیش‌فرض یک منطقه بالباس‌های سبک و خنک سفر کنید و پس از رسیدن به مقصد، طوفان و برف و بوران حسابی از خجالتتان دربیاید! برای جلوگیری از این اتفاقات نامیمون توصیه می‌کنیم که چک کردن آب‌وهوای مقصد سفر در روزهایی است که در آن شهر اقامت دارید را جدی بگیرید. مبادا از این نکته غافل شوید و تمام طول سفر در هتل یا سوئیتتان خانه‌نشین شوید!

اخبار

علاوه بر این در نظر بگیرید که اگر مقصد مدنظرتان سردسیر است، همراه بردن لباس‌های گرم و مخصوص زمستان ضروری بوده و اگر مقصدتان دارای آب‌وهوای گرم است، لباس‌ها و لوازم سبکی را برای اقامتتان به همراه ببرید. نکته مهمی که خیلی از افراد آن را جدی نمی گیرند این است که کار رزرو هتل را به روزها و ساعات پایانی می اندازند که این کار اشتباهی است چون ممکن است به شلوغی بخورنند و هتل و محل اقامت مورد نظر خودشان را از دست بدهند.درباره محل اقامت آسان‌گیر نباشید!مسلماً از مهم‌ترین نکات قبل از سفر انتخاب سرپناهی درست برای اقامت است. ازآنجاکه هر مسافر و یا خانواده‌ای دارای نیازهای مختلفی است، هنگام انتخاب محل اقامت باید اولویت‌ها از پیش مشخص شوند. بنابراین قبل از اقدام به سفر وضعیت جیب خود را بررسی کرده و مشخص کنید که چه مکانی مناسب شماست. نکته مهم درباره سفرهای خانوادگی آن است که محل اقامت را جایی در نظر بگیریم که به امکانات تفریحی و همچنین مراکز خرید و جاذبه‌هایی که در اطراف آن وجود دارد، نزدیک باشد. پیشنهاد می‌کنیم که این توصیه را جدی بگیرید، چراکه در غیر این صورت هنگام رسیدن به مقصد، ساعات زیادی را در جست‌وجوی محل اقامت سرگردان خواهید ماند.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر