زمستانی ماجراجویانه به شهرهای برفی

10 دقیقه زمان خواندن
سفر به شهرهای برفی

هوا که رو به سردی می رود تب مسافرت های جنوبی گرم می شود. همه به فکر کیش و قشم می افتند و هوس هوای تابستانی و معتدل را در دل زمستان می کنند. اما اگر اهل مسافرت باشید حتما می دانید که در حال  حاضر ظرفیت اکثر هتل های قشم و کیش تکمیل است. اگر هم جای خالی پیدا کنید مجبور هستید قیمت بالایی را بابت آن بپردازید.

به نظر می رسد با این شرایط بهتر است سفر به کیش را به زمان دیگری موکول کنید. البته نه اینکه به کل بی خیال مسافرت شوید. می توانید به سراغ گزینه های دیگر بروید مثلا به جای قشم و کیش مقصد های نزدیک این جزایر را برای اقامت انتخاب کنید. به بندرعباس بروید و یکی از هتل های این شهر مثل هتل هما را رزرو کنید که علاوه بر اینکه جای خالی در آن ها پیدا می شود،قیمت پایین تری نیز دارند. به این ترتیب اقامتی با کیفیت و با قیمت مناسبی خواهید داشت. از طرفی اگر نتوانستید از قشم و کیش بگذرید از آنجا می توانید با کشتی خودتان را به قشم و کیش برسانید(دلایل پیشنهاد ما برای انتخاب این مقصد را از اینجا بخوانید).

اما اجازه بدهید پیشنهاد ویژه تری به شما بدهم. البته اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستند و مثل خیلی ها به خصوص کسانی که در مرکز و جنوب زندگی می کنند دلتان برای برف بازی و تماشای برف تنگ شده است. سفر به دل شهرهای برفی. مقصد هایی که فرصت تماشای برف و بازی ها و ورزش های زمستانی را به شما می دهند. مثل سرعین.

شاید پیش خودتان بگویید سفر به برف و سرما فقط کار آدم هایی ماجراجو است اما باید بگویم که هرکسی که تماشای برف  و اسکی جز علاقمندی هایش باشد می تواند برای گردشگری زمستانی اقدام کند. از طرفی درست است که این نوع گردشگری برای ما کمی ناشناخته و فراموش شده است اما اگر به گردشگری کشورهایی مثل اتریش و سوئیس نگاهی بیندازید می بینید که چگونه از پتانسیل برف در کوهستان های آلپ برای جذب گردشگر استفاده کرده اند و چه تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا به این مناطق سفر می کنند.

البته دلیل این پیشنهاد فقط به این یک مورد ختم نمی شود بلکه دلایل دیگری نیز دارد. یکی از مهم ترین این دلایل آبگرم ها و چشمه های آب معدنی است. با اینکه اکثر مسافران سرعین را انتخابی تابستانی می دانند اما باید گفت آبگرم در زمستان،‌ آن هم با سرد شدن هوا می چسبد.

آبگرمغیر از تماشای برف و تجربه روزهای برفی در این مقصد می توانید به پیست اسکی آلوارس بروید که در نزدیکی شهر سرعین قرار گرفته است. این پیست که در دامنه های کوه سبلان واقع شده از بزرگترین پیست های اسکی ایران است. پیست اسکی آلوارس مجهز به تله کابین و تله سیژ بوده و حدود 6 تا 8 ماه از سال پر برف است.پیست

با آمدن زمستان در سرعین خبری از شلوغی و ازدحام مسافران نیست و نه تنها گزینه اقامتی مناسب خود را پیدا می کنید بلکه می توانید آن را با قیمت بسیار کمتری نسبت به ایام پیک رزرو کنید.

مثلا می توان از هتل لاله سرعین گفت که در چند قدمی آبگرم های معدنی و در بهترین نقطه شهر قرار گرفته است. این هتل با سرویس دهی عالی و قیمتی فوق العاده مناسب می تواند بهترین انتخاب اقامتی در سرعین باشد.

هتل

غیر از این هتل های دیگری نیز هستند که می توان برای داشتن یک اقامت آسوده و آرام روی آن ها حساب کرد. مثل هتل بوستان سرعین و هتل پدرام سرعین که هر دو با موقعیتی مناسب در نزدیکی آبگرم ها و چشمه های ْآب معدنی قرار گرفته اند و می توانید گاهی آن ها را در این فصل تا 50 درصد تخفیف نیز رزرو کنید.

گردشگری زمستانی در ایران به سرعین محدود نمی شود بلکه تمام شهرهای برفگیر ایران مثل ارومیه، همدان، شهرکرد، کرمانشاه، زنجان و تبریز ظرفیت این نوع گردشگری را دارند. این شهرهای برفی با داشتن دامنه های برفی، پیست های اسکی و سایر ورزش ها و بازی های زمستانی می توانند مقصد مهیجی برای زمستان شما باشند.

شهرکرد و سپیدان جز شهرهای برفی محسوب می شوند و می توانند در فصل دی ماه شما را به تماشای برف و لذت از پیست اسکی دعوت کنند. پیست اسکی چلگرد شهرکرد و پولاکف سپیدان از پیست های معروف و بین المللی کشور هستند که سالانه گردشگران زیادی را به عشق برف بازی به سمت خود می کشانند.این دو مقصد نیز گزینه های دیگری هستند که می تواند انتخاب مهیج و ماجراجویانه ای برای شما باشند. ضمن اینکه هزینه سفر به شهرکرد و سپیدان در این فصل به خصوص در زمستان بسیار مناسب است. چون با رزرو هتل هایی مثل هتل پارسیان آزادی شهرکرد و غیره تخفیفی به شما تعلق می گیرد که می تواند در کاهش هزینه های سفر شما به میزان زیادی تاثیر گذار باشد.

شاید خیلی ها سفر به شهرهای زمستانی را در این فصل دیوانگی می دانند که البته منطقی نیز هست و دلیل آن هم آب و هوا و احتمال بسته بودن جاده ها است. اما خوب می توان برای آن نیز راهکار ارائه داد. خوشبختانه از چند سال قبل تاکنون سازمان راهداری راه هایی را برای دسترسی به این اطلاعات قرار داده است. یکی از آن ها تلفن گویای 141 است که می توانید با یک تماس تلفنی قبل از حرکت به اخبار جاده دسترسی داشته باشید. اما بهتر از این سایت سازمان راهداری کشور است که از طریق آن می توانید با امکاناتی که دارد از هواشناسی جاده ای و مسیر مناسب و طول زمان سفر و خیلی چیزهای دیگر  مثل ترافیک شهری، رستوران ها، پمپ بنزین ها و نیز رستوران های بین راهی اطلاعات کسب کنید. این سایت  می تواند تا حد زیادی راهنمایی سفر  شما در مسیریابی و هواشناسی در جاده باشد.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر