7 مقصد خنک برای فرار از گرما

10 دقیقه زمان خواندن
مکان های خنک برای فرار از گرما

 به دنبال فرصتی مناسب هستید تا در فرار از روزمرگی ها به سفر بروید؟بهار بهترین زمان سفر است تا قبل از میهمانی خداوند با جاده همراه شوید و برگی تازه به خاطرات شیرینتان اضافه کنید.با هر سلیقه ای که باشید دوستدار تاریخ و تمدن دیرینه ایرانی و یا علاقمند به طبیعت و هوایی پاک، سفر به استان های غربی کشور می تواند لحظاتی خنک و دلپذیر را در آب و هوای خوش بهاری برایتان رقم می زند.می توانید یکی از استان های اردبیل، ارومیه، تبریز، زنجان، قزوین، کرمانشاه و یا همدان را انتخاب کنید. مقاصد تابستانه ای که علاوه بر خنکای بهار با جاذبه های مختلف طبیعی و تاریخی گفتنی ها برای شما دارند.سفر به اردویل، شهر مقدس

طبیعت زیبا، آب و هوای دل انگیز و خوراکی های خوشمزه را در اردبیل بیابید.

اردبیل سرزمین چشمه های بهشتی، دیاری که با سبلان و چشمه ها و آبگرم هایش بر سر زبان ها افتاده است.

سرزمینی که با اماکن تفریحی و طبیعی بسیار چون دریاچه نئور، دریاچه و کوه سبلان، دریاچه شورابیل، جنگل فندقلو و …  نمونه ای فوق العاده برای طبیعت گردان در فصل گرم سال محسوب می شود.

برای ثبت خاطراتتان از اردبیل طعم غذاهای محلی چون آش دوغ را بچشید و یا عسل و شیرینی های محلی، پارچه های حریری، فرش و گلیم و محصولات سفالی و چوبی را با خود به سوغات ببرید.

برای اقامت در اردبیل چندین گزینه پیش رو دارید از جمله هتل های لاله، ارشاد، بوستان وپدرام سرعین و یا هتل سبلان اردبیل که با امکانات و تجهیزات مناسب نیاز اقامتی شما را رفع می کند.

 

در زیر تصاویر جنگل فندق لو، دریاچه شورابیل، دریاچه سبلان و مقبره شیخ صفی پیش روی شماست…

Ardebil

سفر به شهر آب، ارومیه

با هر انگیزه ای که قصد سفر داشته باشید آذربایجان غربی انتخاب خوبی است.اگر اهل طبیعت گردی باشید دریاچه ها، تفرجگاه ها و مناطق سرسبز، ارومیه می تواند پاسخگوی خوبی برایتان باشد.این خطه برای کسانی که اهل تاریخ هستند نیز گزینه هایی چون کاخ موزه باغچه جوق، کلیساهای ننه مریم و قره کلیسا و … را دارد.از ره آورد های خوراکی این خطه نقل و عرق بید مشک و نیز حلوای گردویی از همه معروف تر است اما اگر می خواهید یاد و خاطره این سفر برایتان ماندگار تر باشد از صنایع دستی چون مجسمه، منبت کاری و تزیینات معرق، گلیم و قالی را به سوغات ببرید.آذربایجان غربی نیز مانند سایر مناطق کشور دارای غذاهای محلی و سنتی زیادی است. از جمله مهم ترین آن آش دوغ و گیزاتما است که در کمتر رستورانی یافت می شود.اکثر هتل های استان از جمله هتل باری، آریا و پارک در شهر ارومیه مستقر شده اند. اما در صورت تکمیل ظرفیت هتل های ارومیه می توانید مراکز اقامتی شهرهای دیگر چون هتل زمردو جهانگردی خوی را انتخاب کنید.در ادامه تصاویر جذاب از تخت سلیمان، آبشار شلماش، باغچه جوق و قره کلیسا را می بینید…. Urmia

سفر به شهر اولین ها، تبریز

آذربایجان شرقی با آب و هوای مطبوع و معتدلش مقصدی ایده آل در فصل گرم سال است.

شهری که روزگار پر فراز و نشیبی داشته و رد پاهای زیادی در تاریخ این مرز و بوم بجا گذاشته است. این موضوع را می توان در آثار و بناهایی چون عمارت ائل گلی، خانه مشروطه، موزه های آذربایجان و قاجار و بازار با اصالت شهر فهمید.

از سوغات های آذربایجان شرقی پنیر لیقوان یکی از خوشمزه ترین انواع پنیرهای ایرانی است که در اکثر مناطق استان یافت می شود. اما بهترین نوع این پنیر را می توانید از سرچشمه اش روستای لیقوان در نزدیکی منطقه حفاظت شده صوفی چای و سهند تهیه کنید.

در سفر به این دیار کوفته تبریزی و کباب بناب را فراموش نکنید. کوفته تبریزی را می توانید در حمام نوبر شهر تبریز در فضایی سنتی و زیبا میل نمایید و از کباب بناب در رستوران های مختلف استان بخصوص در شهر بناب لذت ببرید.

آذربایجان شرقی گزینه های متنوع و مختلفی برای اقامت دارد از جمله در شهر تبریز می توانید میهمان هتل های شهریار و پارس ائل گلی باشید و یا درصورت تکمیل ظرفیت  این هتل ها به هتل جهانگردی سراب بروید و نیز در هتل زیبای بزرگ مراغه یا هتل لاله کندوان اقامتی لذت بخش را تجربه کنید.

 در قاب زیر روستای کندوان، پارس ائل گلی، قلعه بابک و کلیسای سنت اسپانتوس را می بینید.

 

Tabriz

 زنجان، خاستگاه هنر های دستی بی نظیراستان زنجان با تابستان هایی معتدل به عنوان مقصدی تابستانی معرفی می شود. مهمترین محور گردشگری این سرزمین سلطانیه، زنجان، کتله خور است که در مسیر خود جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی را در خود جای داده است.از جاذبه های طبیعی زنجان می توان  آبشار شارشار، مجموعه تفریحی گاوازنگ، آبگرم ابدال، غار کتله خور، رودخانه قزل اوزن و سد تهم را نام برد که بازدید از آن ها لحظات لذت بخشی را برای گردشگران خلق می کند.از زنجان می توانید چاقو، چارق ( نوعی کفش زنانه)، گلیم و جاجیم و زیتون بخرید و به عنوان سوغات با خود ببرید.برای صرف غذاهای خوشمزه ایرانی کاروانسرای سنگی و رستوران حاج داداش از بهترین پیشنهادهاست. در فضای این دو بنا صرف غذا با طعم تاریخ باعث می شود مزه کیف آلود آن را تا مدت ها زیر دندانتان داشته باشید.برای اقامت در استان زنجان می توانید به هتل های جهانگردی و بزرگ زنجان بروید. هتل هایی که با امکانات مطلوب سعی کرده اند تا اقامتی خوب را برایتان رقم بزند.در زیر تصاویر گنبد سلطانیه، آبشار شار شار، بنای رختشویخانه و غار کتله خور را می بینید. Zanjanقزوین، شهر خوشنویسان بنام ایرانی

استان قزوین از دیگر مقاصد تابستانه و بهاری کشور است که با جاذبه های متنوع، دوستداران تاریخ و طبیعت را به خود جذب می کند.

محور قزوین، قله سیالان که در برگیرنده دریاچه اوان و طبیعت زیبای الموت است. هم چنین محورهای گردشگری قزوین، تاکستان و قزوین، پیچ بن که شالیزارها، آبشارهای گرما رود و پیچ بن و منطقه حفاظت شده باشگل را به طبیعت گردان پیشکش می کند.

برای اینکه خاطراتتان از این سرزمین را همیشگی کنید؛ از صنایع دستی قزوین چون گلابتون دوزی ها، آینه کاری ها و ملیله دوزی ها بخرید.

از سوغات های خوراکی این دیار می توان از باقلوا، کشمش بی دانه تاکستان و نان چایی نام برد.

در خاستگاه خوشنویسان بنام ایرانی می توانید پس از گشت و گذار در هتل خانه سنتی بهروزی، هتل مرمر و هتل ایرانیان خستگی را از تنتان بزدایید.

این هتل ها از برترین مراکز اقامتی استان هستند که با امکانات و خدمات مطلوب از شما به گرمی استقبال می کنند.

مسجد جامع عتیق،حمام قجر، کلیسای کانتور و دریاچه اوان مکان های دینی این استان زیباست….

Qazvin

سفر به شهر تاریخ و طبیعت، کرمانشاه

در این روزها که تابستان میهمان ناخوانده ی اکثر شهرهای کشور شده است؛ در کرمانشاه بهار جا خوش کرده و نسیم خوش و با طراوت و آب و هوای خنکش را پیشکش مسافران می کند.

دیار پهلوانان، سرزمین عشاق و حماسه و اسطوره که با تمدن و تاریخ هزار ساله اش، سفری ماندنی به دل تاریخ را برای شما مهیا می سازد.

در بیستون، طاق بستان و کاخ خسرو و نیز عمارت های دیگری چون تکیه معاون الملک و خانه خدیوی می توانید سری به روزگار ساسانی بزنید و صحنه هایی از تاریخ را زنده و پا برجا تماشا کنید.

این سرزمین هم چنین با داشتن جاذبه هایی چون غار قوری قلعه، سراب نیلوفر و تپه کنگاور برای کسانی که دوستدار اماکن تفریحی و طبیعی هستند نیز مناسب است.

 

تصاویر طاق بستان، تکیه معاون الملک، تپه گودین، غار قوری قلعه را می بینید...

Kermanshah

 همدان، سرزمین نخستین تمدن ها در ایرانآب و هوای خوب و دلپذیر، طبیعتی خنک و دل انگیز و رد پایی از تاریخ و تمدن هزاران ساله را در همدان جستجو کنید.سرزمین مادها، زادگاه بابا طاهر که می توان آن را با آب و هوای مطبوعش به عنوان پایتخت تابستانی معرفی کرد. همدان را با هگمتانه و علیصدر و کارگاه های سفال لالجینش می شناسند.جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی که بازدید از آنها از اتفاقات خوشایند سفر به این دیار است. در چند کیلومتری مرکز استان در منطقه گنج نامه می توانید با تله کابین به کوهستان الوند برسید و از منظره تماشایی دشت میشان لذت ببرید.علاوه بر این آرامگاه های بزرگانی چون باباطاهر، بوعلی سینا و آثار تاریخی چون گنبد علویان و حمام حاج آقا تراب تنها بخشی از جاذبه های همدان است که همه در خاطره انگیز کردن سفرتان موثر می باشد. تصاویر حمام حاج آقا تراب،آرامگاه بابا طاهر، موزه و تپه هگمتانه و غار علیصدر را می بینید… Hamedan

28 اردیبهشت , 1395
0 نظر
گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر