آشنایی با بهترین بنادر تفریحی ایران

9 دقیقه زمان خواندن
آشنایی-با-بهترین-بنادر-تفریحی-ایران

انعکاس غروب خورشید بر روی موج‌های دریا یکی از زیباترین صحنه‌های آفرینش است. چشمان خود را ببندید و با پاهای برهنه بر روی ماسه‌های ساحلی قدم بزنید، صدای موج دریا، خنده کودکان و… را می‌شنوید؟ چه مکانی آرام‌بخش‌تر از دریا می‌شناسید؟ سفر به شهرهای دریایی همیشه جر یکی از بهترین سفرها بوده است و اکثر مردم حداقل یک‌بار در طول سال به جنوب یا شمال کشور سفر می‌کنند. بنادر تفریحی ایران نیز یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و گردشگری کشور هستند. پس اگر هنوز مقصدی را برای سفر خود انتخاب نکرده‌اید، همراه ما باشید تا با یکدیگر سفری به این بندرهای زیبا و جذاب داشته باشیم.

بندر انزلی از بزرگترین بنادر تفریحی ایران

یکی از بزرگترین بنادر تفریحی ایران که از نظر تجاری و اقتصادی نیز اهمیت بسیاری دارد، بندر انزلی است. این بندر در استان گیلان قرار دارد. قدم زدن در کنار ساحل، قایق سواری و … از جمله تفریحیات این بندر زیبا هستند. بندرانزلی به عنوان مهمترین بندر تجاری ایران داری مراکز خرید بسیاری است و افراد زیادی به منظور خرید از این بندر دیدن می‌کنند. از جاذبه های بندر انزلی می‌توان به تالاب انزلی، پناهگاه حیات وحش سرخانکل، کاخ موزه نظامی و … اشاره کرد. اگر قصد اقامت در این بندر و نزدیکی این جاذبه‌ها را دارید، پیشنهاد ما به شما برای رزرو هتل در این بندر هتل دلفین، هتل دنیز و هتل نمونه جهانگردی بندر انزلی است.

بندر نوشهر بهترین تفرجگاه پایتخت نشینان

بندر نوشهر واقع در استان مازندران از بنادر تفریحی ایران است. این بندر به دلیل نزدیک بودن به تهران یکی از بهترین مکان‌های گردشگری و تفریحی برای پایتخت نشینان است. اگر قصد اقامت در نزدیکی این بندر و جاذبه های نوشهر را دارید پیشنهاد ما به شما برای رزرو هتل، هتل جهانگردی چلندر و هتل صدف نوشهر است.

بندر ترکمن، بندر رنگ‌ها

از دیگر بنادر تفریحی ایران در شمال کشور می‌توان به بندر ترکمن شهر رنگ‌ها اشاره کرد. این بندر در استان گلستان واقع شده است و یکی از بهترین مناطق برای گردشگری و استراحت هستند. قایق سواری، دوشنبه بازار و تماشای مسابقه اسب سواری با اسب اصیل ترکمن از جمله تفریحات این بندر هستند. جزیره آشوراده، غذاهای محلی و … از جمله جاذبه های بندر ترکمن هستند و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از آن‌ها به این بندر سفر می‌کنند.

بندر چابهار بهشت بندرهای ایران

بندر چابهار در چند سال گذشته توانسته به یکی از بهترین بنادر تفریحی ایران تبدیل شود. از جاذبه های چابهار می‌توان به تالاب تنگه، کوه‌های مریخی، گل افشان و … اشاره کرد. بندر چابهار بندری چهارفصل بوده و همه ماه‌های سال برای سفر مناسب است. این بندر با توجه به پیشرفت بسیاری که در این چند سال در صنعت گردشگری داشته است، دارای اقامتگاه‌های متعددی است. از جمله هتل های چابهار می‌توان به هتل بین المللی لاله چابهار، هتل فردوس، هتل لیپار و … اشاره کرد.

بندرعباس سرزمین جزیره‌های ایران

از دیگر بنادر تفریحی ایران بندرعباس در استان هرمزگان است. جزیره‌های بسیاری مانند کیش، قشم، هرمز و … در اطراف این بندر وجود دارد به همین دلیل هر ساله محل گذر گردشگران زیادی است. از جاذبه های بندرعباس می‌توان به معبد هندوها، چشمه آبگرم گنو، حمام گله‌داری و … اشاره کرد. اگر قصد سفر به این بندر و اقامت در شهر را دارید، پیشنهاد ما به شما برای رزرو هتل در این بندر هتل هما، هتل هرمز و هتل ایران بندرعباس است.

بندر بوشهر از بهترین بندرهای تفریحی کشور

در جنوب غربی کشور یکی دیگر از بهترین بنادر تفریحی ایران به نام بندر بوشهر قرار دارد. این بندر قدمتی چند هزار ساله دارد و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری در آن دیده می‌شود. ماهیگیری، قایق سواری، غواصی و … از بهترین سرگرمی‌ها در این بندر قدیمی هستند. بهترین هتل های بوشهر برای اقامت هتل جهانگردی دلوار بوشهر، هتل آپارتمان هیرون، هتل پلاس بوشهر هستند.

سحن آخر

بنادر تفریحی ایران در چند سال اخیر توانسته‌اند به یکی از بزرگترین جاذبه‌های ایران تبدیل شوند و باعث پیشرفت صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری شده‌اند. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با این بنادر بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب کنید. شما نیز اگر تجربه بازدید از بندرها را داشته‌اید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر