اهمیت درج نشدن مهر در پاسپورت توریست ها

5 دقیقه زمان خواندن
اهمیت-درج-نشدن-مهر-در-پاسپورت-توریست-ها

با افزایش تحریم‌ها علیه ایران، کشور با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شد. کاهش آمار گردشگران خارجی، یکی از نتایج تحریم‌ها است که ضربه بسیار بزرگی را به صنعت گردشگری وارد کرده است. بسیاری از توریست‌ها برای سفر به ایران هراس دارند، چرا که با درج شدن مهر ایران در پاسپورت از سفر کرد به آمریکا منع خواهند شد. اما دولت با در دست گرفتن تدابیری سعی در درج نشدن مهر در پاسپورت گردشگران دارد تا صنعت گردشگری بهبود یابد.

اهمیت درج نشدن مهر در پاسپورت گردشگران

با کم شدن تعداد گردشگران خارجی میزان ورود ارز و چرخه اقتصادی نیز دچار مشکل می‌شود و به همین علت درج نشدن مهر در پاسپورت توریست‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در صورتی که در زمان ورود گردشگران خارجی به داخل کشور مهری بر روی پاسپورت آن‌ها درج نشود، این امکان برای آنان فراهم آورده می‌شود تا بتوانند به آسانی به سایر کشورها سفر کنند.

راه حل درج نشدن مهر در پاسپورت گردشگران

صدور ویزای الکترونیکی، راهکاری ساده برای درج نشدن مهر در پاسپورت گردشگران است. با هماهنگی وزارت خارجه با سفارت‌های ایران در اروپا، تصمیم بر آن شد تا با استفاده از ویزای الکترونیکی برای سفر به ایران مشکلی نداشته باشند. با استفاده از این کد الکترونیک تاریخ ورود و خروج گردشگران اروپایی در گذرنامه ثبت می‌شود و دیگر مشکی برای سفر به ایران نخواهند داشت. با استفاده از این کد ورود گردشگران آسان‌تر خواهد شد و از از جعل گذرنامه نیز جلوگیری می‌شود.

رابطه گردشگری سلامت با درج نشدن مهر در پاسپورت

ایران در حوزه سلامت یکی از بهترین کشورها است به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی برای درمان و خدمات پزشکی به ایران سفر می‌کنند. بعد از افزایش فشار تحریم‌ها گردشگری سلامت نیز با مشکلاتی روبرو شد. با اجرایی شدن قانون درج نشدن مهر در پاسپورت گردشگران خارجی، تعداد گردشگران سلامت افزایش خواهد یافت و اقتصاد پزشکی نیز بهبود می‌یابد.

06 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر