بهترین رستوران‌های کرمانشاه

10 دقیقه زمان خواندن
بهترین رستوران‌های

بدون شک نام کرمانشاه که به میان می‌آید، افرادی که به این شهر سفر داشته‌اند، یادی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد تاریخی آن مانند: طاق‌بستان، بیستون، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا، گورد خمه صحنه، گور دخمه دکان داوود، موزه‌ها خواهند کرد. شاید هم یاد جاذبه‌های طبیعی کرمانشاه ازجمله: پارک کوهستان، سراب صحنه، غار قوی قلعه، غارپراو، تالاب هشیان و ... کنید.اما این بار سراغ یکی دیگر از جذابیت‌های این شهر می‌رویم. بهترین رستوران‌های کرمانشاه و غذایی لذیذ که فقط کافی است نامش را ببریم، قطعاً ذهن خلاق و ذائقه همه به کار می‌افتد. غذای خوشمزه و منحصربه‌فرد کباب دنده، همان غذایی که به دلیل لذیذ و خوشمزه بودنش شهرت جهانی پیداکرده است. بسیاری از رستوران‌های کرمانشاه با طبخ این غذای خوشمزه جایی برای خود در دل مسافران و گردشگران پیداکرده‌اند. نکته جالب اینکه محبوبیت این غذا جهانی شده و جز میراث ناملموس ملی نیز به ثبت رسیده است. پس همراه ما باشید با سفر به پایتخت دنده کباب ایران.بوی خوش دنده کبابدنده کباب کرمانشاه یکی از غذاهای اصیل و معرف این شهر است. همه مسافران و گردشگرانی که به این شهر مسافرت می‌کنند قطعاً طعم خوش این غذا را چشیدند. مواد اولیه این غذا شامل: دنده گوسفند، روغن‌زیتون، ادویه، زعفران، رب و سیر، نمک، آبلیمو  است.

دنده

دنده کباب بهترین غذای کرمانشاه

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاه:مرحله اول: گوشت دنده را که حدود یک کیلوگرم است را به‌صورت پهن و دراز برش دهید. سپس این گوشت را درون چهار سیخ کبابی پهن که بتواند وزن این گوشت را تحمل کند، قرار دهید. در ادامه با پشت یک کارد تیز ضربات پشت سر هم روی گوشت زده ولی مراقب باشید این ضربات باعث پاره شدن گوشت نشود. این گوشت را به همین شکل برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید.مرحله دوم: مقداری روغن‌زیتون را درون ظرف بریزید تا داغ شود و به میزان لازم رب را به آن اضافه کنید تا سرخ شود در ادامه نمک، فلفل، آبلیمو و کمی زعفران آب‌شده به‌ آن اضافه کنید و اجازه دهید این سس کمی غلیظ شود. یک فرچه را به سس آغشته کرده و به دو طرف گوشت زده و روی آتش کباب کنید. نکته مهم اینکه مرتب از این سس به کباب زده تا زمانی که کباب کامل پخته شود در آخر کار مابقی این سس را به کباب زده و سریع آن را لابه‌لای چند نون تازه قرار دهید. در کنار این غذا می‌توانید با لیموترش، نارنج، پیاز یا سبزی‌خوردن این غذا را تزئین کرده و سرو کنید.بهترین رستوران‌های کرمانشاهرستوران شایلیرستوران پنج ستاره بین‌المللی شایلی یکی از بهترین رستوران‌ها این شهر است. محیط شیک و تمیز، برخورد بسیار مناسب کارکنان، غذاهای لذیذ و متنوع و بسیاری از فاکتورهای خوبی که یک رستوران به آن نیاز دارد را می‌توانید در رستوران شایلی شاهدش باشید. این رستوران دارای یک کافی‌شاپ، دو سالن مجزا که یکی از آن‌ها روی بام قرار دارد و در تابستان‌ها میهمانان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

دنده

دنده کباب یکی از غذاهای خوشمزه رستوران شایلی

رستوران ارگبحث دنده کباب داغ اما رستوران ارگ با خورشت خلال که محبوبیت پیداکرده است و قطعاً طمع خورشت خلالش همیشه در ذهنتان خواهد ماند. البته سعی کنید از شیشلیک رستوران ارگ هم بخورید تا لذتتان کامل شده باشد.

دنده

دنده کباب یکی از بهترین غذای رستوران ارگ

رستوران چلچلهاگر به دنبال رستورانی هستید که تخصصش درزمینهٔ انواع کباب باشد، یکی از بهترین انتخاب‌ها رستوران چلچله است. منوی پرو پیمون این رستوران لیستی بلند از کباب‌های مختلف را دارد که می‌توانید سفارش دهید و دلی از عزا در بیاورید.

دنده

دنده کباب از غذاهای رستوران چلچله

رستوران حیدریاین رستوران در محوطه طاق‌بستان قرار دارد و یکی از بهترین کباب دنده‌ها را می‌توانید در این رستوران میل کنید. درسته که دنده کباب حیدری معروف است ولی نمی‌توان از جوجه‌های خوشمزه و لذیذ این رستوران به‌راحتی گذشت.بهترین رستوران‌های کرمانشاه به همین‌ها ختم نمی‌شود، به‌عنوان‌مثال می‌توان از رستوران جمشید، رستوران رضایی با کباب دنده‌های خوشمزه که در محوطه طاق‌بستان هستند نام برد. علاوه بر این‌ها پیتزا زاگرس، رستوران ملکوتی، رستوران پدر خوب، رستوران بانی چو و آش عباسعلی تیمچه جز بهترین‌های کرمانشاه به‌حساب می‌آیند.در آخر برای آشنایی بیشتر به تعدادی از غذاها و خوراکی‌های کرمانشاه  اشاره می کنیم تا در کنار خوردن دنده کباب خوشمزه از خوردن دیگر غذاها و خوراکی‌های این شهر لذت ببرید.کوفته کرمانشاهی، سیب پلو، سوپ ترخینه، کوکوی پاغازه، نان کلانهٔ، نان‌روغنی برساق، نان برنجی، کاک، شیرینی بژی، نان خرمایی و ... از دیگر غذاهای و خوراکی‌های خوشمزه کرمانشاه است.

نان

نان برنجی سوغات معروف کرمانشاه

نان

نان خرمایی از سوغات کرمانشاه

شیرینی

شیرینی بژی از سوغات کرمانشاه

رزرواسیون مهر برای اینکه سفری به یادماندنی و آسوده داشته باشید  بهترین هتل‌های کرمانشاه و امکان خرید بلیط هواپیما را برای شما فراهم کرده است تا بدون محدودیت زمانی و مکانی رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما خود را انجام دهید. 

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر
نظرات
ramin
16 مهر , 1396
test
tset
تست
16 مهر , 1396
تست
تست3