با 8 جشنواره بهاری در گوشه کنار جهان آشنا شوید

10 دقیقه زمان خواندن
جشنواره های بهاری

فصل بهار به دلیل بیدار شدن درختان از خواب زمستانی و تغییراتی که در طبیعت رخ می دهد، همواره با برگزاری جشن ها و جشنواره های مختلف در جوامع مختلف شروع می شود. برخی از این جشن ها اهمیت خاصی نزد مردم دارد، به همین دلیل سال های سال با شکوه خاصی برگزار شده و با فرهنگ و آداب و روسوم مردم آن جامعه گره خورده است.عید باستانی نوروز در ایران نمونه ای از این جشن ها است. در اسفندماه مردم به تمیز کردن خانه و زودودن گرد و خاک از محل کار و زندگی خود می پردازند. سفره هفت سین خود را آماده کرده و لباس نو تهیه می کنند. یکی از ویژگی های عید نوروز ایرانی دید و بازدید فامیل است که همه به دیدن بزرگترها می روند. همچنین نمی توان از غذاهای خوشمزه شب عید و آجیل و شیرینی آن چشم پوشی کرد.

جشن

جشن نوروز در ایران

در کشورهای دیگر در سراسر جهان از این نمونه جشنواره های بهاری وجود دارد، با ما همراه شوید تا با تعدادی از این جشنواره ها آشنا شوید. جشن سونگکران در تایلندآغاز فصل بهار که برای این منطقه شروع فصل باران است از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که مردم در این باوراند که باران بداقبالی را از آنها شسته و دور می کند. در روز جشن خانواده ها دور هم جمع شده تا کوچکترها با ریختن آب خوشبو بر روی دستان بزرگترها احترام خود را به بزرگترها ادا کرده و از آنها دعای خوشبختی و سعادت بگیرند.  سپس در اماکن عمومی به جشن و آب پاشی به روی همدیگر می پردازند.

جشن

جشن سونگکران در تایلند

جشن

جشن سونگکران در تایلند

جشن

جشن سونگکران یا آب پاشی) در تایلند

جشن پنیر غلطان در انگلستاناین جشن عجیب و غریب که به صورت مسابقه برگزار می شود، هر سال در فصل بهار در جنوب غربی انگلیستان برگزار می شود. به نقل از کارشناسان قدمت این مسابقه حدود 200 سال است که ابتدا به صورت سنتی و محلی برگزار می شده اما در حال حاضر افراد زیادی را از سراسر جهان در زمان برگزاری این جشن به طرف خود می کشاند. در این مسابقه یک حلقه پنیر چهار کیلویی از بالای تپه به سمت پایین غلت داده می شود هر فردی که بتواند به سرعت به دنبال پنیر رفته و آن را بگیرد برنده خواهد بود دیگر خود تصور کنید که این پنیر با این سرعت و دویدن به دنبال آن با چه خطراتی همراه است، با توجه به این موضوع این مسابقه طرفداران بسیاری دارد.

جشن

جشن پنیر در انگلستان

جشن

جشن پنیر (پنیرغلطان) در انگلستان

جشن هولا موهالا در هنداین جشن همانند جشن های دیگر یک فستیوال بهاری است که در سه روز در منطقه پنجاب هند برگزار می شود. شرکت کنندگان این جشن بیشتر از پیروان آیین سیک هستند. در این جشن طرفداران این آیین توانایی های خود را در هنرهای رزمی و ... به نمایش می گذارند که ضمن این کار ادای احترام به رهبران آیین سیک کرده باشند و هم وفاداری خود را نشان دهند. از دیگر برنامه های این جشن می توان به خوردن غذاهای گیاهی، موسیقی، شعر خوانی و ... اشاره کرد.

جشن

پیروان آیین سیک و جشن هولا موهالا در هند

جشن

پیروان آیین سیک و جشن هولا موهالا در هند

 جشن تخم مرغ در بوسنیدر کشور بوسنی اولین روز بهار این جشن برگزار می شود که صبح خیلی زود به حاشیه رودخانه بوسنا رفته تا شروع بهار را با تهیه یک صبحانه سنتی با تخم مرغ، در یک ظرف بزرگ برای تمامی افراد آغاز کنند.

جشن

جشن تخم مرغ در بوسنی

جشن

جشن تخم مرغ در بوسنی

جشن  تئوتینواکان در مکزیکتعداد زیادی از مردم مکزیک هر ساله در ماه مارچ در محوطه باستانی «تئوتینواکان» در 30 مایلی شهر مکزیکوسیتی دور هم جمع شده تا آمدن بهار را جشن بگیرند. نکته جالب این جشن این است که تعداد زیادی از این افراد 350 پله را بالا رفته تا به هرم خورشید که بزرگترین سازه در این منطقه است دسترسی پیدا کنند. این منطقه باستانی از سال 1987 جز میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

جشن

جشن  تئوتینواکان در مکزیک

جشن

جشن  تئوتینواکان در مکزیک

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپنکشور ژاپن هر ساله در فصل بهار در زیر درختان گیلاس و شکوفه های گیلاس جشن های با شکوهی برگزار می کنند که اهمیت ملی دارد. به این جشن ها «هانامی» می گویند و انواع غذاهای ژاپنی مثل کباب های مختلف و همچنین ترشی شکوفه های گیلاس می خورند. روییدن ناگهانی این شکوفه ها و زودگذر بودن آنها نمادی از ماهیت گذرای زندگی را برای مردم ژاپن تدایی می کند.

جشن

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

جشن

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

جشن هولی (رنگ ها) در هنداین جشن یکی از معروف ترین فستیوال های بهاره در جهان به حساب می آید. جشن رنگ ها بر اساس یک سنت قدیمی با پاشیدن آب و رنگدانه های مخصوص به سوی یک دیگر و اجرای موسیقی، رقص و پاکوبی با شکوه خاصی برگزار می شود. مردم هند اعتقاد دارند با آمدن فصل بهار روشنی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز می شود.

جشن

جشن هالی در هند

[caption id=attachment_2293 align=aligncenter width=500]جشن جشن هالی در هند[/caption]

جشن

جشن هالی (رنگ ها) در هند

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر