عید نوروز فرصتی برای تهران گردی

10 دقیقه زمان خواندن
تهران گردی در نوروز

شاید شما هم همانند هزاران هزار همشهری تهرانی دیگر به هر دلیلی نمیتوانید نوروز 96 را به همراه خانواده به مسافرت روید و ناچارید که تمام 13 روز تعطیلی را در تهران بمانید.لابد با خودتان فکر میکنید که چون قرار است در شهر خودتان بمانید، حتما تعطیلات کسل کننده ای را پیش رو خواهید داشت. اما اینطور نیست. شهرداری تهران، امسال برای همشهریان تهرانی برنامه جالبی دارد و قرار است که در تمام تعطیلات نوروز با بهره گیری از اتوبوس های زیبا و روباز دوطبقه مخصوص گردشگری به همراه همشهریان تهرانی با برگزاری تورهای مهیج در شهر به استقبال از بهار۹۶ برود.

اتوبوس

اتوبوس های اختصاص یافته برای تهران گردی

اتوبوس

اتوبوس های اختصاص یافته برای تهران گردی

برنامه های مفرح تهرانگردی از یکم الی سیزدهم فروردین ماه با شعار تهران را ببینیم در سطح شهر تهران آغاز به کار خواهد کرد. به کمک این تورها، افراد می توانند در قالب تورهای یک روزه و سه روزه تهران را به طور کامل ببینند.تازه اگر اهل ورزش هم هستید که چه بهتر! برخی از این تورها با عنوان تورهای سبز مخصوص افرادیست که اهل دوچرخه سواری و پیاده روی هستند.البته این برنامه فقط مخصوص تهرانی ها نیست بلکه سایر مسافران که به تهران می آیند، یا اینکه در طول مسافرت از شهر تهران گذر می کنند، به راحتی با یک برنامه ریزی می توانند هم رزرو هتل تهران خود را انجام دهند و هم از این تورهای مفرح استفاده کنند. خبر خوب برای شهرستانی ها اینکه هتل استقلال تهران برای تعطیلات عید نوروزی تخفیفات بسیار ویژه ی در نظر گرفته که شما را حتما خوشحال کرد.در ادامه به معرفی اجمالی مهمترین مقاصد این تورها می پردازیم.پل طبیعتاین پل جدید الاحداث ، اخیر به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در تهران تبدیل شده است. این پل روی بزگراه مدرس احداث شده و واسطه پارک طالقانی و بوستان آب و آتش است. همچنین معماری جذاب این پل، از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود که در جذب گردشگر نقش مهمی را ایفا می‌کند. وجود امکانات کامل همچون رستوران، کافی‌شاپ، فضای سبز و کافه گالری از دیگر دلایل توجه گردشگران به این جاذبه توریستی است.

پل

معماری منحصر بفرد پل طبیعت تهران

پل

حضور مردم روی پل طبیعت تهران

دربندهرچیزی که در تهران قدیمی و کسل کننده شود، دربند همانند روز اول زیبای هیجان انگیزِ باجذبه باقی خواهد ماند. هر تهرانی که در هر زمان از سال که احساس افسردگی و خستگی کند، اولین مکانی که برای ریفرش شدن به طرف آن می رود دربند است. دربند منطقه‌ای خوش آب و هوا در دامنه کوهپایه البرز است که علاوه بر طبیعت زیبا، برای کوهنوردی نیز مسیرهای مناسبی دارد. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده دربند نخستین گزینهٔ شهروندان تهرانی برای پذیرایی از میهمان خارجی و شهرستانی است.دربند 

مناطق زیبای دربند تهران

دربند

منطقه خوش آب و هوای دربند تهران

کاخ گلستانکاخ گلستان شاهکار خارق العاده ای از دوره قاجار است . این کاخ امروزه از زیباترین و قدیمی‌‌ترین مجموعه‌های تاریخی تهران و سمبلی از هنر زیبای ایرانی و معماری الهام گرفته از غرب محسوب می شود. این مجموعه شامل شمس‌العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر است. این کاخ دیدنی در خیابان پانزده خرداد و در مرکز شهر تهران قرار دارد. در اطراف مجموعه کاخ گلستان، قطارهای تفریحی و درشکه‌هایی در نظر گرفته شده است که در تهران قدیم، از میدان امام خمینی تا میدان ارگ می‌چرخد . بازدید از این مکان از مفرح ترین برنامه های نوروزی برای شهروندان تهرانی و سایر هموطنانمان در نوروز 96  محسوب می شود.کاخ

کاخ زیبای گلستان

کاخ موزه سعدآبادمجموعه سعدآباد در دره خوش آب‌و‌هوای دربند واقع شده است. سعدآباد که از شمال با کوههای البرز, از مشرق با گلابدره, از مغرب با ولنجک و از جنوب با تجریش همسایگی دارد, در زمان قاجار, محل استقرار و سکونت تابستانی شاهان این سلسله بوده و دو دوره تاریخی پهلوی اول و دوم را پشت سر گذاشته است. مجموعه سعدآباد شامل كاخ موزه سبز، موزه بهزاد، موزه خط و كتابت ميرعماد، موزه آبكار، موزه فرشچيان، موزه هنرهاي زيبا، موزه مردم‌شناسي، موزه هنروملل، موزه آب و موزه نظامي است. موزه های آلبوم های سلطنتی و اسناد در ساختمان گارد شاهنشاهی، موزه آشپزخانه سلطنتی در ساختمان آشپزخانه موزه ملت، موزه برادران امیدوار، موزه آب، موزه فرشچیان،  موزه اتومبیل های سلطنتی نیز از دیگر موزه های سعدآباد هستند که در سال های اخیر به این مجموعه افزوده شده اند.مجموعه

مجموعه زیبای سعدآباد تهران

برج میلادبرج میلاد که این روزها سمبلی برای معرفی تهران است، ششمین برج مخابراتی بلند دنیا است. هوای پاک و بهاری نوروز برای دیدن شهر تهران از سکوی دید باز تجربه بی‌نظیری است که نباید آن را از دست داد. وقتی وارد برج میلاد می شویم انتخاب های زیادی از گردش و تفریح پیش روی ما قرار می گیرد که شاید ساعتها طول بکشد تا همه این دنیای متفاوت را درک کنیم. گنبد شیشه‌ای در طبقه آخر برج، رستوران برج بر فراز شهر و بزرگترین رستوران گردان جهان در داخل برج میلاد به همراه باشگاه پینت بال، دلفیناریوم، سینما و جشن نوروزگان در مجموعه برج میلاد از جمله دیدنی هایی است که می توانید در برنامه بازدید خود بگنجانید.

برج

برج زیبای میلاد تهران

باغ نگارستانباغ نگارستان  از آن دسته جاذبه های توریستی است که هنگام ورود به آن از فرط زیبایی شما را انگشت به دهان میکنداین بنای خارق العاده یادگاری به جا مانده از عهد قاجار است. اما این همه ماجرا نیست ، به غیر از بناهای تاریخی و موزه‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، دیدنی‌های دیگری هم در این باغ قرار دارد. گل و گیاه‌های همیشه سبز باغ نگارستان، محوطه این مکان را به محلی باصفا و بسیار زیبا تبدیل کرده‌اند. این گیاه‌های قشنگ در همه جای باغ پراکنده و زینت‌بخش جاذبه‌های باغ هستند. از سازه‌ای که شباهت به حافظیه شیراز دارد تا اطراف حوض‌های باغ نگارستان، همه پر از گل و گیاه‌های زیبا است. این باغ به حدی زیباست که در هر روز از سال که به آن بروید عکاسان فراوانی را در حال عکس برداری از زیبایی هایش مشاهده می کنید.

باغ

باغ زیبای نگارستان تهران

گرچه در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا مهمترین جاذبه های توریستی را معرفی کنیم اما به دلیل کثرت این جاذبه ها و کمبود وقت ناچار به خلاصه گویی هستیم. حرم شاه عبداعظیم، امام زاده داوود، برج آزادی، دریاچه شهدای خلیج فارس، باغ پرندگان، سورتمه تهران و بسیاری دیگر از جمله جاذبه های خارق العاده پایتخت ایران برای گذران اوقات فراغت در تعطیلات نوروز هستند.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر