مراکز خرید تبریز از تاریخی تا مدرن

0 دقیقه زمان خواندن
مراکز خرید تبریز

تبریز شهری زیبا، مدرن و البته تاریخی است که با توجه به موقعیت بسیار خوبی که دارد، از زمان‌های گذشته تا به امروز مورد توجه بوده است. با قدم زدن در این شهر می‌توان سازه‌ها و بناهای تاریخی و مدرن بسیار زیبایی را مشاهده کرد که در کنار یکدیگر نمایی فوق العاده را به ارمغان آورده‌اند. از جمله این بناها می‌توان به مراکز خرید تبریز نیز اشاره کرد که هریک از شکوه چشم نوازی برخوردار هستند. مراکز خرید تبریز قطب تجاری شمال غربی کشور محسوب می‌شوند که با سفر به این شهر می‌توان از تمامی آن‌ها دیدن کرد و اقلام مورد نیاز خود را نیز تهیه کرد. در ادامه با همراه باشید تا با سفری پر زرق و برق از تمامی مراکز خرید تبریز دیدن کنیم.

بازار بزرگ تبریز، از تاریخی‌ترین مراکز خرید این شهر

بازار بزرگ تبریز نمونه‌ای بی‌نظیر از بازارهای سنتی ایران است که با داشتن حجره‌های قدیمی و تودرتو نگاه هرکس را به خود خیره می‌کند. با رفتن به بازار بزرگ تبریز علاوه بر بازدید از قسمت‌های مختلف این بازار می‌توان تمامی اقلام مورد نیاز خود را نیز تهیه کرد. با توجه به قدمت و شکوهی که بازار بزرگ تبریز دارد، در میان فهرست جهانی یونسکو نیز می‌توان آن را مشاهده کرد. 

مساحت کلی این بازار برابر با یک کیلومتر مربع است و باید گفت که هرچند قدمت آن مشخص نیست ولی به گفته محققان وجود آن به سده چهارم باز می‌گردد. تیمچه‌ها، بازارها، دالان‌ها و کاروان‌سراها و … از قسمت‌های اصلی این بازار هستند که از اصیل‌ترین تیمچه‌های آن که مرکز فرش‌های رنگارنگ و زیبای ایرانی‌ است، تیمچه مظفریه بوده که با بازدید از آن به طور حتم شگفت‌زده خواهید شد.

اگر قصد رزرو هتل در نزدیکی بازار بزرگ تبریز را دارید، پیشنهاد من به شما رزرو هتل آپارتمان زیبا تبریز، هتل آذربایجان تبریز و هتل آپارتمان صائب تبریز است.

لاله پارک، مدرن‌ترین مراکز خرید تبریز

مجتمع تفریحی و تجاری لاله پارک از مدرن‌ترین مراکز خرید تبریز است که در میدان شهید فهمیده تبریز قرار گرفته و اگر سری به آن بزنید می‌توانید تمامی اقلامی که به آن نیاز دارید را با کیفیت بسیار بالایی تهیه کنید. لاله پارک از زیربنایی در حدود 43 هزار متر مربع و در 6 طبقه یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید این شهر است که می‌توان در آن برندهای اصل ترکیه را نیز پیدا کرد. 

در لاله پارک تبریز مجموعه‌ای برای بازی کودکان، رستوران بین المللی و ایرانی نیز قرار داده شده تا بتوان در کنار خرید از این خدمات نیز بهره‌مند شد. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با مجموعه لاله پارک تبریز آن است که در این مجموعه یکی از مهم‌ترین هتل های تبریز به نام هتل لاله پارک تبریز که آن را به نام هتل کایا نیز می‌شناسند، وجود دارد. رزرو آنلاین هتل لاله پارک تبریز این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید با قیمت مناسب‌تری در این هتل اقامت داشته باشید.

پیاده راه تربیت

از دیگر مراکز خرید تبریز که بسیاری با آن آشنا هستند، پیاده راه تربیت است که در آن هیچ اتومبیلی وجود ندارد و تنها عابران پیاده می‌توانند از آن عبور کنند. این خیابان یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید تبریز بوده که در آن فروشگاه‌ها و مغازه‌های بسیاری وجود دارد. دلیل اهمیت بالای این خیابان قرار گیری آن در مسیر جاده ابریشم است. اگر به این خیابان سری بزنید، به طور حتم تندیس‌های بسیار زیبایی که از مشاغل مختلف در آن قرار دارد، چشم شما را به خود خیره می‌کند. همچنین در این مسیر می‌توان از رستوران‌های با کیفیتی که انواع غذاها را نیز عرضه می‌کنند، لذت برد و اوقات خوشی را برای خود به ارمغان آورد. اگر قصد اقامت در یکی از هتل های تبریز و در نزدیکی این مرکز خرید قدیمی و باصفا را دارید، بهترین گزینه هتل لاله پارک تبریز بوده که از تمامی امکانات رفاهی به خوبی برخوردار است.

مرکز خرید رشدیه

اگر در حال گشت و گذار در تبریز باشید، به طور حتم ساختمانی که مانند اهرام ثلاثه در تبریز است، چشم شما را به خود خیره می‌کند. مرکز خرید رشدیه با ساختمان جالب و شیشه‌ای خود که مانند اهرام ثلاثه طراحی شده، یکی دیگر از مراکز خرید تبریز بوده که با داشتن 250 واحد تجاری توانسته به خوبی پاسخگوی نیاز همه باشد. علاوه بر این باید اشاره کرد که در مرکز خرید رشدیه می‌توان شاهد یک شهربازی و رستوران‌های با کیفیت بالا بود که تمامی امکانات برای داشتن یک سفر خوب و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورند. از هتل هایی که در نزدیکی مرکز خرید رشدیه تبریز قرار گرفته‌اند، می‌توان به هتل شهریار تبریز، هتل پتروشیمی تبریز و هتل گسترش تبریز اشاره کرد که امکان رزرو آنلاین آن‌ها از طریق سامانه رزرواسیون مهر فراهم شده است.

مرکز خرید اطلس

از دیگر مراکز خرید لوکس و مدرن تبریز که از شکوه و زیبایی منحصر‌به‌فردی برخوردار است، می‌توان به مرکز خرید اطلس اشاره کرد. این مرکز خرید با امکانات و خدمات بسیار خوبی که ارائه می‌دهند، به خوبی توانسته پاسخگوی نیاز تمام افراد باشد. از امکانات مرکز خرید اطلس می‌توان به پارکینگ طبقاتی، سالن سخنرانی، سالن ورزشی، استخر، رستوران و مجموعه بازی آن اشاره کرد.از هتل های تبریز که در نزدیکی این مرکز خرید هستند، نیز شامل هتل پارس ائل گلی تبریز، هتل آپارتمان استقبال تبریز و هتل آپارتمان ارس تبریز می‌شود.

10 اسفند , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر