زیباترین و مهمترین دریاچه های ایران کدامند؟

10 دقیقه زمان خواندن
زیباترین و مهمترین دریاچه های ایران

امروز قصد داریم به شما پنج مورد از زیباترین و مهمترین دریاچه های ایران که سفر به آنها خالی از لطف نیست را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.دریاچه خزراولین دریاچه که بخاطر وسعت وگستردگی آن به دریا معروف شده خزر است. درياي خزر، بزرگترين درياچه جهان است که با سه استان مازندران، رشت و گلستان همجوار و هم مرز است و 130رودخانه به این دریا می‌ریزند. دريای خزر داراي تنوع زيستي متفاوتي است كه مهمترين گونه آبزی در دریای خزر ماهي‌هاي خاوياري است.اگر می خواهید برای بازدید از دریای خزر به استان گلستان سفر کنید، می توانید بعد از تهیه بلیط هواپیما در اقامتگاههایی چون : هتل جهانگردی ناهار خوران ، هتل قصر بوتانیک، هتل آذین ، هتل شهاب ناهار خوران و هتل زیارت از طریق رزرو اینترنتی اقدام کنید.مسیر دیگری که برای سفر به دریاچه خزر وجود دارد از طریق استان مازندران میسر می شود. از جمله هتل های مازندران می توان به هتل نوید ، هتل جنگلی سالار دره، هتل اسرم، هتل بادله و هتل نارنج اشاره کرد.مسیر نهایی سفر به دریای خزر استان رشت است. هتل بزرگ گیلان کادوس، هتل شبستان، هتل آپارتمان صبوری ، هتل پامچال از جمله هتل های شناخته شده در رشت هستند.

دریای

خزر بزرگ ترین دریاچه جهان

دریاچه ارومیهدرياچه اروميه دومين درياچه شور جهان است. آب دریاچه ارومیه بشدت شور است؛ بدین ترتیب هیچ ماهی در آن یافت نمی‌شود. موجودات زنده آن، جلبک و میگوی آب شور هستند. آب آن هیچ‌وقت یخ نمی‌زند و شناگران نیز می‌توانند روی آن شناور بمانند.دیدن چشم اندازی از مرغابی ها ، فلامینگوها،  اردک های غاز نما و پلیکان های سفیدی که برای پیدا کردن غذا به این دریاچه می آیند به نوبه خود بسیار جذاب و جالب توجه است. ۱۸۶ گونه پرنده در دهه ۷۰ میلادی در این پارک ثبت شدند. در این دریاچه زیبا دو جزیره وجود دارد که در جزیره اشک یکی از نادرترین انواع گوزن های جهان یعنی گوزن زرد قرار دارد.هتل آریا ، هتل پارک ، هتل جهانگردی ، هتل ساحل ، هتل آنا و هتل ایران پارک از جمله هتل های خوب ارومیه هستند. البته یکی از هتل های بسیار جذاب ارومیه نیز هتل باری است که در کنار سواحل ارومیه قرار گرفته است. برای اطلاع بیشتر می توانید به مقاله سفر به ارومیه پاریس ایران فراموش نشدنی است مراجعه کنید.

دریاجه

دریاجه ارومیه

دریاچه گهردریاچه گَهَر دریاچه ای کوهستانی است که در منطقه حفاظت شده اشترانکوه استان لرستان قرار دارد. سالانه حدود يكصد هزار نفر از این دریاچه ديدن مي‌كنند. شما مي‌توانيد در فضای آرامش بخش اين درياچه به ماهيگيري بپردازید. خوشبختانه دریاچه گهر به دليل نداشتن راه ماشین‌رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده ‌است.ضلع غربی و شرقی این دریاچه ساحلی ماسه‌ای دارد که برای شنا مناسب است. برای سفر به دریاچه گهر می توانید از  طریق رزرو اینترنتی در اقامتگاههایی چون : مهمانسرای جهانگردی و هتل رنگین کمان در استان لرستان اقدام کنید.

دریاچه

دریاچه گهر

دریاچه مهارلونام این دریاچه، برگرفته از نام روستای مهارلو است که از توابع شهرستان سروستان استان فارس به شمار می آید. وسعت اين درياچه 25 هزار هكتار بوده كه بخش عمده‌اي از اين درياچه بر اثر خشكسالي سال 1387 خشك شده و تنها 600 كيلومتر مربع آن باقي مانده است.مهم‌ترین گونه پرنده در این دریاچه فلامینگو است. از این دریاچه برای تهیه نمک صنایع استان فارس هم استفاده می‌شود. متاسفانه به دليل سرازيرشدن فاضلاب آبزياني كه در آن زندگي مي‌كنند در خطر نابودي قرار گرفته‌اند. آب درياچه مهارلو شور است که توسط سه رودخانه نوبه‌اى خشک، حمزه، سروستان و همچنين روان آب‌هاى کوه‌هاى مجاور تامین می‌شود. حداكثر عمق اين درياچه سه متر است.

دریاچه

دریاچه مهارلو

شما برای بازدید از مهارلو در استان فارس می توانید با رزرو هتل شیراز در اقامتگاه های مطمئنی چون : هتل بزرگ ، هتل چمران ، هتل پارس، هتل هما ، هتل الیزه، هتل ارگ، هتل پرسپولیس ، هتل پارسیان ، هتل ستارگان،هتل کریمخان زند، هتل جام جم ، هتل رویال، هتل ساسان، هتل زندیه، هتل پارسه، هتل آپادانا تخت جمشید، هتل جهانگردی ، هتل اطلس، هتل تالار، هتل آریو برزن، هتل آپارتمان تچر، هتل نصیرالملک، هتل کیوان، هتل آپارتمان شمس ، هتل آپارتمان رز ریحان، هتل پارک سعدی ، هتل سنتی نیایش، هتل آپارتمان جهان نما، هتل سنتی راز، و اقامتگاه باغ ایرانی سکنی گزینید. دریاچه زریواردرياچه آب شيرين زريوار يكي از مهم‌ترين درياچه‌هاي غرب كشور است كه در سه كيلومتري مريوان در استان کردستان قرار دارد. مساحت اين درياچه 720 هكتار است كه حداكثر شش متر عمق دارد.درباره‌ این‌ دریاچه‌ افسانه‌های‌ متعددی‌ وجود دارد كه‌ مشهورترین‌ آنها حکایت از وجود شهری‌ مدفون‌ در زیر آب‌های‌ دریاچه‌ دارد‌.در اين درياچه ماهي‌هايي چون سیاه ماهی خالدار، سیاه ماهی معمولی و عروس ماهی و همين طور 31 گونه پرنده بومي ‌و مهاجر زندگي مي‌كند. اگر به درياچه زريوار سفر كرديد، ماهي كباب‌هايي كه كنار اين درياچه پخته مي‌شوند و قايقراني روي آن به طور حتم خاطرات خوبي را برای‌تان رقم خواهد زد. هتل شادی و هتل جهانگردی از جمله هتل های شناخته شده استان کردستان هستند.

دریاچه

دریاچه زریوار

به هرحال به هريك از اين درياچه‌ها كه سفر می کنید؛ حواستان به پاكيزه نگه داشتن درياچه باشد و از انداختن هرگونه  زباله حتي مواد خوراكي كه باعث تغيير رژيم غذايي جانداران درياچه مي‌شود، خودداري كنيد. 

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر