همسفر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

10 دقیقه زمان خواندن
ویژگی های همسفر خوب

زمانی که تصمیم به سفر رفتن گرفته شود احساس رضایت و خشنودی در انسان پدیدار می‌شود، قطعاً شما هم این حس را بارها تجربه کردید. نکته جالب در مورد سفر رفتن اینکه می‌توان این احساس را تا انتهای سفر و مدتها بعد از آن در روح و روان دید. بسیاری از افراد زمانی که تصمیم می‌گیرند به سفر بروند، در تلاشند بهترین برنامه ریزی را انجام دهند. بستن چمدان‌ها، جمع آوری وسایل و ابزارهای لازم، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما بخش‌های مهمی است که باید انجام گیرد. البته ممکن بعضی از افراد ترجیح دهند با وسیله نقلیه شخصی به مسافرت بروند که امتیازات خاص خودش را دارد.درست که بخش‌های مهم سفر شامل بستن چمدان‌ها، جمع‌آوری وسایل و ابزارهای لازم، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما است، اما گاهی مواردی نادیده گرفته می شود که در جای خود بسیار مهم است، بطوریکه ممکن تمام زحمات، برنامه‌ریزی سفر، هزینه‌هایی که برای سفر انجام دادید و حتی لذت سفر شما را تحت شعاع خود قرار دهد، آن‌هم انتخاب همسفر خوب است. تابه‌حال به این موضوع توجه کردید، اگر همسفرتان را درست انتخاب نکنید با چه مسائلی روبرو خواهید شد. در فرصت پیش رو همراه ما شوید تا این موضوع را بررسی کنیم.ویژگی‌های همسفر خوب چیست؟مدیریت زمانیک عامل مهم برای داشتن یک سفر به‌یادماندنی مدیریت زمان است. هم‌سفر خوب به هم‌سفری گفته می‌شود که خوش‌قول باشد. زمان تعیین‌شده برای حرکت را مدنظر می‌گیرد و سروقت در مکان موردنظر حاضر می‌شود. افرادی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند، قطعاً مواردی مثل ترافیک، بدی آب‌وهوا، رانندگی در شب را مدنظر دارند و با در نظر گرفتن این موارد دل به جاده می‌زنند.مورد بعدی در مورد مدیریت زمان اینکه برخی از افراد به گمان اینکه در سفر هستند شبها تا دیروقت بیدارند و روز بعد  تا ظهر می خوابند که این‌یک اشتباه بزرگ است و باعث می شود فرصت های خوبی را برای گشت‌وگذار از دست بدهید. پس در انتخاب یک همسفر خوب که مدیریت زمان را جدی نمی‌گیرد، دقت لازم را داشته باشید.مدیریت مالیدر سفر یک عامل مهم مدیریت مالی است. دلیلی ندارد حالا که در مسافرت هستید بی‌مورد خرید کنید و خرج‌های اضافه را به هم‌سفران خود تحمیل کنید. متأسفانه برخی افراد دست‌ودل بازی را در خرج کردن بی‌حساب‌وکتاب می‌دانند و بدون برنامه خرج می‌کنند. از طرفی ممکن است با فردی هم‌سفر شوید که توان مالی بسیار پایینی داشته باشد و شما مجبور شوید برخی از هزینه‌های آن را متحمل شوید. در هر دو صورت به‌احتمال‌زیاد با چنین فردی در طول سفر دچار مشکل می شوید. تلاش کنید هم‌سفرتان را طوری انتخاب کنید که سطح مالیش با سطح مالی شما یکسان باشد.مستقل بودن همسفرهدف از رفتن به سفر استراحت و رسیدن به آرامش است. هم‌سفرتان باید این درک را داشته باشد نباید تمام طول مسافرت را به‌صورت اشتراکی این‌طرف و آن‌طرف بروید. ممکن است شما دلتان بخواهد به دیدن جایی بروید که او دوست نداشته باشد و یا دوست دارید برای چندساعتی تنها باشید. اگر هم‌سفرتان آدم مستقلی نباشد و با این موضوع کنار نیاید خودتان را برای غرغر کردن و یا ناراحتی و دلخوری آن آماده کنید.اخلاق همسفراخلاق خوب و شوخ‌طبعی یکی دیگر از عامل‌های مهم است که هم‌سفر خوب باید داشته باشد. به دلیل برهم خوردن ریتم عادی زندگی در مسافرت و بروز مشکلات احتمالی، به همراه داشتن یک هم‌سفر شوخ می‌تواند از بار منفی اتفاقات و مشکلات کم کند.

همسفر

داشتن یک همسفر خوب در سفر

همسفر

بد اخلاقی همسفر

ماجراجویی همسفرتمام تلاش و برنامه‌ریزی برای رفتن به سفر به خاطر این است که به دیدن مکان‌های جدید و جذاب برویم. حال فرض کنید با فردی هم‌سفر هستید که اصلاً حاضر نیست برای دیدن جاهای جذاب و هیجان‌انگیز همراه شما باشد. برخی افراد ذاتا آدم های تنبل و بی حوصله هستند و حاضر نیستند دل به جنگل، کوه و دشت و کوهنوردی بزنند. پس ممکن است این باعث بروز دلخوری شود و فرصت هایی که می توانستید تفریح کنید به راحتی از دست برود.

اخلاق

داشتن یک همسفر ماجراجو

یادمان باشد اگر از هم‌سفرمان توقع داریم این‌گونه باشند، پس خودمان هم می‌بایست این موارد را رعایت کنیم تا هم‌سفر خوبی برای دیگران باشیم.رزرواسیون مهر سفر خوب و خوشی را برای شما آرزو می کند.

زهره توکلی

زهره توکلی

تعداد نوشته ها : 15

حتما این مَثل قدیمی رو شنیدید که میگن بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، واقعا درست گفتن با هر بار سفر و دیدن آثار طبیعی و تاریخی خیلی چیزها می توان آموخت، ولی دلیل بر این نیست اگر امکان سفر به تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی رو نداری، نمیتونی تحقیق کنی، علاقه به سفر و شناخت جاذبه ها و ذوق نوشتن باعث شده تا از طریق بلاگ رزرواسیون مهر تجربیات خودم رو به اشتراک بگذارم.

ثبت نظر
نظرات
زهرا کریمی
13 آبان , 1396
لذت سفر به جنوب
تست