هواپیماهای جدید در کدام خطوط هوایی پرواز می کنند؟

10 دقیقه زمان خواندن
خطوط هوایی  هواپیماهای جدید

یکی از فرجام­ های برجام که از دید برخی­ ها لاکچری محسوب می ­شود، ورود هواپیماهای روز دنیا در خطوط هوایی کشورمان است که به تعبیری یکی از میوه­ های برجام که فی الواقع ضروری و مهم بود. از علاقه بسیاری مسافران برای سوار شدن بر هواپیمای جدید که بگذریم، شنیده­ هایی از رفتار برخی مسافران در تعطیلات نوروز 96 و صدمه به برخی از تجهیزات این هواپیماها، همه­ ی ما را متاثر کرد. با این امید که رفتار برخی­ها در استفاده و ورود این هواپیماها تغییر کند، ما در رزرواسیون مهر ، مجری رزرو اینترنتی هتل و فروش بلیط هواپیما، دوست داریم به شما اطلاعاتی درباره­ ی هواپیماهای جدید برجامی و خطوط هوایی و ایرلاین­های که این هواپیماها را در اختیار دارند، بنویسیم.

چنانچه اخبار را پیگیری کرده باشید، می­دانید که تا به امروز هفت هواپیمای برجامی تحویل و در خطوط هوایی کشور درحال فعالیت می­باشد. ایرلاین ایران ایر (هما) خریدار تمام هواپیماهای حاصل از برجام است که براساس برنامه زمانی این هواپیماها را از شرکت ایرباس فرانسه و شرکت بوئینگ آمریکا و ATR ایتالیایی تحویل می­گیرد.برنابراین چنانچه دوست دارید سوار بر هواپیماهای برجامی شوید، بهتر است بلیط هواپیما ایران ایر – هما را بخرید.

دقیقاً اول اسفند 94 اولین هواپیما ایرباس350برای ارزیابی­های ابتدایی و گسترش همکاری­های دو طرف در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. هواپیمای بسیار مدرن با گنجایش 440 مسافر در کلاس­های پروازی متفاوت و با برد پروازی نزدیک به 15 هزار کیلومتر که برای پروازهای میان مدت و طولانی مدت طراحی شده است.

پس از نهایی شدن مذاکرات با ایرباس ابتدا این شرکت سه فروند هواپیمای ۳۲۱ و ۳۳۰ به ایران تحویل داد و پس از آن شرکت ATR نیز با نهایی کردن مذاکرات ۱۵ ماهه خود در یک روز چهار هواپیما به ناوگان کشور اضافه کرد.

هواپیماهای

                                                                               هواپیماهای خریداری شده

هواپیماهای

                                                                                هواپیماهای خریداری شده

اما این پایان ماجرا نیست چرا که ایران ایر تا کنون قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را نهایی کرده که ۱۰۰ فروند آن را ایرباس، ۸۰ فروند را بویینگ و ۲۰ فروند را ای تی آر تحویل خواهند داد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کدام یک از هواپیماها در خطوط داخلی بیشتر پرواز خواهند کرد و شما با سفر به کدام شهر شانس سوار با هواپیماهای برجامی را پیدا خواهید کرد.

هواپیماهای وارد شده به کشور در دسته­ های مختلف بردپروازی هستند و همین ویژگی باعث می­گردد که برخی از آنها در پروازهای داخلی استفاده نشوند.مثلاً هواپیمای ATR 72 که در هفته گذشته از سوی ایران‌ایر وارد ناوگان کشور شد، حدود ۷۰ نفر ظرفیت مسافرگیری دارد و می‌تواند ۱۵۰۰ کیلومتر  بدون توقف پرواز کند که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این هواپیما در پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید روزانه بیشتر از ده نفر از ما می­ پرسند که آیا می­توانند سوار بر هواپیماهای برجامی شوند؟ اما پاسخ سختی دارد چرا که خطوط هوایی هیچگاه مشخص نمی­کند که با خرید بلیط هواپیما، سوار بر هواپیماهای برجامی می­ شوید یا خیر. براساس گفته ­ی کارشناس ایران ایر که با او بصورت تلفنی صحبت کردیم: این هواپیماها در شهرهای زیادی اقدام به مسافرگیری کرده است و نمی ­توانیم بگوییم با سفر به فلان شهر می­ توانید از هواپیماهای برجامی استفاده کنید. گرچه که حتماً در خبرگزاری­ها از پرواز هواپیماهای برجامی در مسیر هوایی تهران-مشهد، تهران-بندرعباس و بالعکس، تهران-یزد، تهران-بوشهر، تهران-اصفهان و .. خوانده ­اید. ­در سال گذشته از بازه زمانی 29 دی 95 الی 22 بهمن 95 ، بیشترین مسیر پروازی این هواپیماها مربوط به بوشهر با 13 پرواز و کمترین پرواز متعلق به اردبیل است.همانطور که می­دانید در طول تعطیلات نوروز امسال هواپیماهای برجامی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه حدود ۱۵۰ پرواز جهت جابه جایی ۵ تا ۷ هزار مسافر نوروزی انجام دادند. گرچه که از بدو تحویل رسمی هواپیماها تا پیش از تعطیلات نوروزی، ۶۵۰ ساعت طی دو ماه و ۴ روز پرواز داشته و نزدیک به ۴۸ تا ۵۰ هزار مسافر را در این مدت جابه جا کرده است.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر