پذیرش هتل با صیغه نامه

5 دقیقه زمان خواندن
پذیرش-هتل-با-صیغه-نامه

بسیاری از افرادی که ازدواج موقت کرده‌اند و قصد سفر دارند به دنبال پاسخ این پرسش هستند که آیا آن‌ها می‌توانند با صیغه نامه پذیرش هتل را دریافت کنند یا خیر؟ برای پذیرش و عدم پذیرش هتل با صیغه نامه هر هتل با توجه به آیین نامه خود، مقررات و قوانین خاصی که دارد، عمل می‌کند. در ادامه شرایط دریافت پذیرش هتل با صیغه نامه توضیح خواهیم داد و برخی از هتل های تهران که این امکان را دارند نیز معرفی می‌کنیم.

قوانین پذیرش هتل با صیغه نامه در ایران

صیغه یا همان ازدواج موقت یک امر قانونی در ایران است و بسیار رواج دارد. بسیاری از هتل‌ها قوانین دشواری برای پذیرش افراد با صیغه نامه دارند. اما در این میان هتل‌هایی نیز هستند که برای پذیرش با صیغه نامه قوانین خاصی ندارند.

در ایران انواع مختلفی از صیغه نامه ارائه می‌شود و عاقد فقط یک برگه را به زوجین می‌دهد. اما قانونی‌ترین نوع پذیرش هتل، صیغه نامه با مهر برجسته محضری است. این نوع ازدواج در شناسنامه ثبت نمی‌شود و فقط یک دفترچه همراه با مهر برجسته محضری به زوجین ارائه می‌شود. بسیاری از هتل ها این نوع صیغه نامه را قبول دارند اما برای پذیرش برخی دیگر باید از اماکن آن شهر یک نامه دریافت شود تا اجازه پذیرش داده شود.

چه هتل‌هایی در تهران پذیرش با صیغه نامه را قبول ندارند؟

برخی از هتل های تهران امکان پذیرش با صیغه نامه را ندارند. از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل‌های اسپیناس، اوین، هویزه، حافظ، کوثر، هما، ونک، لاله و … اشاره کرد.

برخی از هتل‌های تهران که پذیرش با صیغه نامه را قبول دارند

پذیرش هتل با صیغه نامه دارای مهر برجسته محضری در تهران توسط هتل‌هایی مانند: هتل‌های پارسیان، استقلال، فردوسی، آساره، نووتل، ایبیس و … انجام می‌شود. البته برخی از هتل‌ها نیز مانند هتل بزرگ تهران با دریافت نامه از اماکن، امکان پذیری را فراهم کرده‌اند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه ازدواج موقت کار قانونی در ایران است اما با توجه به قوانین متفاوت هر هتل و هر شهری قبل از اقدام به گرفتن پذیرش هتل درباره شرایط پذیرش آن هتل با صیغه نامه اطلاعات کافی را کسب کنید و سپس اقدام به رزرو و پذیرش هتل کنید.

04 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر