پیشگیری از گرمازدگی در سفر

10 دقیقه زمان خواندن
پیشگیری از گرمازدگی در سفر

رفتن به سفر و استراحت کردن برای همه افراد لازم و ضروری است. برای داشتن سفری بدون مشکل رعایت کردن یک سری نکات ساده ولی مهم می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کند. پیش‌تر در مورد مشکلات شایع گوارشی در سفر صحبت کردیم. دیدید رعایت نکات ساده در مورد تغذیه حین سفر چقدر افراد را از مشکلات گوارشی حفظ می‌کند. در این فرصت گرمازدگی و مشکلات آن را در سفر بررسی می‌کنیم.گرمازدگی در سفرافراد با توجه به علاقه، وضعیت مالی و یا زمانی که دارند وسیله‌ای را برای سفر انتخاب می‌کنند. برخی وسیله شخصی را ترجیح می‌دهند و همین امر باعث می‌شود ساعت‌ها در خودرو باشند. برخی دیگر قطار یا هواپیما را انتخاب می‌کنند. درهرحال هرکدام انتخاب شود ممکن است افراد در طول سفر زمانی که در معرض نور خورشید و گرمای شدید قرار می‌گیرند، دچار گرمازدگی شوند، در چنین موقعیتی باید توجه داشته باشید که کودکان و افراد سالمند آسیب‌پذیرتر هستند.

نوشیدنی

نوشیدن آب خنک در سفر جهت جلوگیری از گرمازدگی

یکی از لذت‌های سفر رفتن به فضای آزاد مثل دشت، صحرا، پارک‌ها، جنگل و ... است. اما غافل از اینکه قرار گرفتن زیر نور خورشید و یا دمای زیاد باعث گرمازدگی می‌شود. شاید در نگاه اول گرمازدگی مشکل حادی نباشد اما فردی که دچار این اختلال شود، بدنش توانایی این را ندارد تا درجه حرارت خود را پایین نگه دارد و همین مشکل باعث از دست دادن آب زیادی شده و بدن دچار کمبود آب می‌شود. در چنین موقعیتی ممکن است فرد دچار مشکلات خیلی جدی شود.

گرمازدگی

گرمازدگی در سفر

گرمازدگی کودکان و نوزادانزمانی که بیرون از ساختمان هستید و مجبور هستید ساعاتی در فضای باز باشید، از نگه‌داشتن کودکان و نوزادان در معرض مستقیم نور خورشید جدا خودداری کنید. سعی کنید جایی سایه پیداکرده و زیر سایه بایستید. در فصل گرما و روزهایی که شدت گرمای هوا بالا است لباس خنک و نخی بهترین گزینه برای پوشاندن به کودکان و نوزادان است.

استفاده

استفاده از کلاه نقابدار و لباس سبک برای کودکان

نگه‌داشتن کودکان و نوزادان در اتومبیل و بخصوص اتومبیلی که پارک شده کاری بسیار اشتباه است، زیرا درجه حرارت اتومبیل به‌سرعت بالا می‌رود و نسبت به هوای بیرون خیلی گرم‌تر است، پس در چنین وضعیتی نگه‌داشتن کودک در اتومبیل آن را دچار اختلال گرمازدگی خواهد کرد.علائم گرمازدگی و راه‌حل‌هابا دیدن یکی از این علائم می‌بایست سریعاً به وضعیت کودک رسیدگی شود. بی‌قراری، سردرد، نبض تند، خستگی به حدی که توان پاسخ دادن به سؤالات شمارا نداشته باشد و عدم هوشیاری، پوست سرد و مرطوب، دمای بالای 40 درجه، سرگیجه، حالت تهوع و تعرق بالا.یکی از مهم‌ترین کاری که در این مرحله می‌بایست انجام دهید پایین آوردن درجه حرارت کودک است. توجه داشته باشید در چنین موقعیتی ممکن است کودک به کما برود. در اولین فرصت اورژانس را خبر داده و لباس‌های کودک را از تنش خارج کنید. سپس برای پایین آمدن درجه حرارت بدن کودک، یک حوله را با آب‌خنک نمدار کرده و روی بدن کودک بمالید. حمام آب سرد هم می تواند در پایین آوردن دمای بدن کودک مؤثر باشد.گرمازدگی در افراد مسنافراد مسن به علت شرایط سنی که دارند نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض اختلال گرمازدگی قرار می‌گیرند. اگر درجه حرارت بدن فرد بیش از 40 درجه بود حتماً با اورژانس تماس بگیرید و اقدامت زیر را جهت کمک به فرد گرمازده انجام دهید.

گرمازدگی

گرمازدگی در افراد مسن

  • نباید شخص را در محیط گرم نگه‌دارید سریعاً آن را به محیطی خنک انتقال دهید.
  • با یک حوله خنک بدن فرد گرمازده را خنک نگه‌دارید.
  • استفاده از کیسه‌های یخ می‌تواند به پایین آمدن درجه حرارت بدن کمک کند.
  • نوشیدنی‌های خنکی مانند: آب، شربت آب‌لیمو، آب‌میوه، شربت خاکشیر به شخص گرمازده بنوشانید.

نوشیدنیهای

مصرف نوشیدنیهای خنک

رعایت کردن یک سری نکات پیشگیرانه می تواند افراد را از مبتلا شدن به گرمازدگی حفظ کند.

  • در سفرها بهتر است لباس های روشن و سبک بپوشید.
  • برای استفاده از فضای آزاد و گردش سعی کنید در ساعات خنک روز بیرون بروید.
  • استفاده از ضد آفتاب جهت محافظت از پوست را جدی بگیرید.
  • از قرار گیری در محل های گرم و تابش مستقیم نور خورشید جدا دوری کنید.
  • قبل از سفر با وسیله شخصی حتما از سالم بودن کولر اطمینان حاصل کنید.

پوشیدن

پوشیدن لباس سبک و نخی در سفر

همانطور که می بینید این نکات بسیار ساده اما مهم هستند و در نظر گرفتن آنها می تواند ضامن سفری بدون درد سر برای شما و همراهانتان باشد.داشتن یک محل اسکان مناسب و وسیله سفر ایمن و به صرفه کیفیت سفر شما را چند برابر می کند. رزرواسیون مهر با معرفی بهترین هتل های ایران و  امکان خرید بلیط هواپیما سفر خوب و خوشی را برای شما آرزو می کند.  

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر