چرا خواب خوب در سفر اهمیت دارد؟

10 دقیقه زمان خواندن
اهمیت خواب خوب در سفر

زندگی شهری و دنیای پرمشغلهٔ امروزی باعث بروز بسیاری از استرس‌ها و ناراحتی‌ها در جوامع شده است. یکی از بهترین کارها برای جلوگیری از بروز مشکلات روحی و روانی و کنترل استرس رفتن به سفر است. لازم است تا افراد زمانی را به‌دوراز هیاهوی شهری به خود بپردازند. بدیهی است برای داشتن یک سفر لذت‌بخش می‌بایست برنامه‌ریزی درستی انجام داد. تصور اینکه بستن چمدان، رزرو بلیط هتل و یا خرید بلیط هواپیما تمام چیزهایی است که باید به آن توجه کرد، اشتباهی بیش نیست.یکی از مباحثی که هنگام سفر بسیاری از افراد به آن توجه ندارند، خواب خوب و مفید است. مقوله خواب در سفر مسئلهٔ بسیار مهمی به شمار می‌آید و چه‌بسا لذت سفر شمارا تحت شعاع خود قرار دهد. جهت بررسی بیشتر این موضوع از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید.اهمیت خواب در سلامتیخواب مناسب و کافی ضامن سلامتی افراد در سنین مختلف است. توصیه کارشناسان در حوزه سلامت این است که افراد با توجه به سن و سال از ساعت 9 تا 11 شب می‌بایست به رختخواب بروند. هر چه ساعات خواب دیرتر شود و این روند تکرار شود، مشکلات زیادی را به همراه خود خواهد داشت.از عملکردهای بسیار مهم و ضروری بدن در ساعات اولیهٔ شب تا صبح می‌توان به از بین بردن مواد سمی در کبد، عملیات سم‌زدایی در کیسه صفرا و ریه، دفع مواد زائد از طریق روده، خون‌سازی، جذب مواد مغزی اشاره کرد. متأسفانه بسیاری از افراد بخصوص در دهه‌های اخیر ساعات خواب کافی و مناسبی ندارند، تا دیروقت بیدار هستند و از آن‌طرف ساعت‌های مفید و پرنشاط صبح که می‌بایست به کار و فعالیت بپردازند در خواب هستند.

نقش

نقش خواب کافی بر سلامتی

خواب خوب اثر مستقیمی بر سلامت جسم و ذهن دارد. لازم است بدانید اگر مکرر دچار کم‌خوابی و بدخوابی باشید، دچار مشکلاتی از قبیل: احساس خستگی، کاهش تمرکز، مشکلات حافظه، مشکل در تصمیم‌گیری، به خواب رفتن در طول روز، تحریک‌پذیری، کاهش تحمل ناکامی، افزایش خطر حوادث و تصادفات و ... خواهید شد.اهمیت خواب در سفربا توجه به نکات گفته‌شده تا اینجا نقش و اهمیت خواب بر سلامتی مشخص شد. در اینجا به شرح میزان خواب کافی برای افراد و سنین مختلف توجه کنید.نوزادان حدود 16 ساعتکودکان نوپا بین 12 تا 14 ساعتکودکان بین 10 تا 12 ساعتنوجوانان حدود 9 ساعتبزرگ‌سالان 7 تا 8 ساعت خوابطبق تحقیقات کارشناسان حوزه سلامت و روان شناسان درباره اختلالات خواب گواه این است که بسیاری از مشکلات به‌طور مستقیم به کمبود خواب مربوط می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که کم‌خوابی فقط باعث بدخلقی یا کمی سرگیجه نمی‌شود، بلکه کسری خواب برای مسافران بخصوص راننده می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.

نقش

نقش خواب آلودگی در تصادفات

حال فرض کنید با دنیایی از ذوق و شوق رزرو هتل خود را انجام می دهید، مایحتاج سفر را در خودرو قرار می دهید و آماده حرکت می شوید. بسیاری از افراد بدون توجه از اینکه راننده استراحت و خواب کافی داشته یا نه، راهی جاده ها می شوند. اما دریغ از اینکه خطر در کمین است.به دلایل مهم زیر می‌بایست قبل از سفر خواب کافی داشته باشید.

  • کم‌خوابی روی حافظه تأثیرگذار است، پس برای داشتن پردازش اطلاعات خوب و توانایی بهتر فکر کردن خوب بخوابید.
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
  • افزایش استرس
  • عملکرد فیزیکی کند بدن، خواب‌آلودگی بیش‌ازحد خطر آسیب‌دیدگی و جراحت حین رانندگی را افزایش می‌دهد.
  • قضاوت ضعیف در اتفاقات

با کنترل خواب خود قبل سفر و حین آن می توانید از آثار منفی گفته شده تا حد زیادی کم کنید.

نقش

نقش خواب آلودگی در تصادفات

در آخر به آمار منتشرشده توسط خبرگزاری صداوسیما در فروردین 96 توجه کنید:خواب‌آلودگی علت 70 درصد تصادفات چند روز اخیر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا علت 70 درصد تصادفات مرگبار در چند روز اخیر را خستگی و خواب‌آلودگی، نداشتن توجه به جلو، سرعت و سبقت و انحراف به چپ اعلام کرد. همه افراد باید جهت داشتن یک سفر خوب و لذت بخش و بدون خطر موضوع خواب را جدی تر از گذشته به آن توجه داشته باشند.رزرواسیون مهر آرزوی سفر خوب و خوشی را برای همه شما دارد.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر