چگونه در سفر از ویروس کرونا در امان باشیم؟

5 دقیقه زمان خواندن
چگونه در سفر از ویروس کرونا در امان باشیم؟

با توجه به اینکه این روزها ویروس جدید و خطرناکی به نام کرونا در تمام کشورهای جهان در حال گسترش است، ذهن بسیاری مسافران به آن مشغول شده است. در شرایط کنونی بسیاری سعی می‌کنند تا از تعداد سفرهای غیر ضروری خود بکاهند و تنها در صورت نیاز سفر کنند. هرچند این اقدام می‌تواند تا حدودی از شایع شدن ویروس کرونا جلوگیری کند ولی برای عدم ابتلا به این بیماری باید در طول سفر اقداماتی را انجام داد. در ادامه به بررسی اقدامات مناسب برای امان بودن در سفر از ویروس کرونا خواهیم پرداخت.

نقطه آغاز ویروس کرونا

در ژانویه 2020 کشور چین و سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی وجود ویروس کرونا را تایید کردند. این موضوع در پی بروز چندین مورد بیمار با علائم مشابه در شهر ووهان در استان هوبئی اتفاق افتاد. علائم اولیه این ویروس شبیه به آنفولانزا بوده ولی پس از گذشت مدت زمانی موجب بروز مشکلات حاد تنفسی در فرد می‌شود. 

علائم ویروس کرونا

ویروس کرونا معمولا با تب، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد و سرفه در فرد ظهور پیدا می‌کند. دوره کمین این بیماری بین 2 تا 14 روز است که فرد مبتلا شده می‌تواند در این بازه بیماری را به دیگران نیز انتقال دهد. علائم بعدی که در فرد ظهور پیدا می‌کند مانند برونشیت، مشکلات تنفسی، ذات الریه و مواردی از این قبیل است. این بیماری معمولا در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، قدرت بیشتری دارد و می‌تواند حتی جان فرد را بگیرد. 

از راه‌های انتقال ویروس کرونا می‌توان به تماس با فرد مبتلا، تماس با سطوح و اشیا مختلف که آلوده به ویروس هستند را نام برد. این ویروس در محیط عادی می‌تواند تا 24 ساعت زنده بماند و در صورتی که روی سطحی قرار گرفته باشد، امکان ابتلا سه نفر به بیماری قطعی است. در صورتی که به تازگی از سفر بازگشته‌اید و احساس تب و خستگی دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر خود را به پزشک برسانید تا معاینات لازم بر روی شما انجام شود.

مواردی که با رعایت آن‌ها در سفر از ویروس کرونا می‌توان در امان بود

  1. در زمان عطسه یا سرفه در صورت عدم دسترسی به دستمال کاغذی آرنج خود را در جلوی دهانتان قرار دهید. 
  2. از سفرهای غیر ضروری بپرهیزید. 
  3. در صورتی که احساس بیماری دارید، در خانه بمانید.
  4. پس از لمس سطوح مختلف در هواپیما، فرودگاه، اتوبوس و … دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.
  5. همراه خود مایع ضدعفونی کننده  دست یا الکل داشته باشید.
  6. از دست زدن به بینی، دهان و چشم‌های خود خودداری کنید.
  7. میز، دسته‌های صندلی و کمربند وسایل نقلیه عمومی ( هواپیما، قطار و اتوبوس) را با دستمال تمیز کنید.
  8. از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنید.
  9. از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنید.
  10. از مصرف مواد غذایی بسته بندی نشده خودداری کنید.

نکاتی برای در امان بودن از ویروس کرونا در هتل ها

رزرو آنلاین هتل یکی از نکاتی است که می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند زیرا شما برای رزرو دیگر نیازی به حضور در آژانس‌ها را ندارید و می‌توانید غیر حضوری رزرو هتل خود را انجام دهید. همچنین باید دقت داشته باشید که برای در امان بودن از ویروس کرونا در زمان اقامت در هتل ها باید به نکات بهداشت توجه ویژه‌ای داشته باشید. به طور مثال بهتر است در زمان سفر حتما همراه خود ملافه، حوله و تمامی وسایل شخصی مورد نیازتان را داشته باشید زیرا همان طور که اشاره شد این ویروس می‌تواند بر روی سطوح تا دو روز زنده بماند و موجب بیماری افراد شود. نکته دیگر آنکه همراه داشتن مواد ضد عفونی کننده در زمان اقامت در هتل ها این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید بسیاری از سطوحی که با آن‌ها در ارتباط هستید را اول تمیز کنید و بعد از آن‌ها استفاده کنید. برای این کار کافی است مقداری الکل را با آب مخلوط کرده و در یک اسپری قرار دهید و پس از تحویل اتاق تمامی سطوح را با آن تمیز کنید.

آیا بیمه مسافرتی، بیماری کرونا را پوشش می‌دهد؟

اگر تصمیم به سفر خارج از کشور دارید، قبل از سفر حتما اطمینان حاصل کنید که بیمه مسافرتی شما هزینه‌های ابتلای احتمالی به ویروس کرونا را در بر می‌گیرد. در صورتی که از بیمه‌های بین‌المللی مانند World Nomads‌ استفاده می‌کنید، باید بدانید که این نوع بیمه‌ها، بیماری‌های فراگیری که تحت نظارت مستقیم مقام‌های دولتی باشند، را پوشش نمی‌دهند و در صورت ابتلا به کروناویروس هزینه‌ای به شما تعلق نخواهد گرفت.

سخن آخر

هرچند ویروس کرونا، ویروس خطرناکی است و تا به امروز برای درمان آن دارویی کشف نشده ولی با پیشگیری و توجه به نکات گفته شده می‌توان از ابتلا به این بیماری در امان بود. همچنین بهترین راه مقابله با این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن است زیرا کرونا ویروس در مقابل سیستم ایمنی قوی بسیار کم توان خواهد بود.

03 اسفند , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر