آشنایی با اماکن گردشگری اطراف مشهد

8 دقیقه زمان خواندن
آشنایی با اماکن گردشگری اطراف مشهد

در کشور پهناور ما شهرهای و استان‌‌های زیادی وجود دارد که به دلیل جاذبه‌های گردشگری‌شان سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. در میان تمام این شهرها، مشهد سالانه پذیرای درصد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی است. دلیل محبوبیت این استان برای گردشگران علاوه بر قرارگیری حرم مطهر امام رضا، وجود جاذبه‌های تاریخی و تفریحی نیز است. با توجه به موقعیت جغرافیایی که مشهد دارد، فرقی ندارد که شما در چه فصلی به آن سفر کرده باشید با کمی جستجو می‌توانید اماکنی را در این شهر پیدا کنید و از آن‌ها لذت ببرید که شاید در نقاط دیگر نظیر آن‌ها را نتوانید پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به تمام اماکن گردشگری اطراف مشهد اشاره کنیم تا در سفر بعدی که به مشهد دارید، بتوانید سری به آن‌ها بزنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

 طرقبه از محبوب‌ترین اماکن گردشگری اطراف مشهد

طرقبه ییلاقی کوهستانی در جنوب غربی مشهد است که به دلیل هوای لذت‌بخش و باغ‌های سرسبزی که دارد، در میان گردشگران بسیار محبوب است. با سفر به این ییلاق هم می‌توانید شاهد دره باشید، هم رودخانه و از غذاهای خوشمزه‌ایی که در رستوران‌های اطراف آن سرو می‌شود، لذت ببرید. همچنین باید اضافه کنم که مغازه‌هایی که در این منطقه قرار گرفته‌اند، امکان خرید سوغات مشهد را نیز برای شما فراهم می‌کنند.  اگر قصد اقامت در نزدیکی این ییلاق بی‌نظیر را دارید، می‌توانید در میان هتل های مشهد، اقدام به رزرو هتل مجلل درویشی و هتل قصر طلایی مشهد کنید.

پارک وکیل آباد

مقصد بعدی که با سفر به مشهد می‌توانید، سری به آن بزنید و هوایی تازه کنید، پارک وکیل آباد است. برای رسیدن به پارک جنگلی وکیل آباد باید راهی بلوار وکیل آباد شوید و مسیر تا آخر ادامه دهید. این پارک تا مرکز شهر 8 کیلومتر فاصله دارد و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد محسوب می‌شود. در این پارک تمامی امکاناتی که به آن‌ها نیاز دارید، مانند رستوران، شهربازی و آلاچیق قرار داده است. همچنین در این پارک شاهد یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های ایران خواهید بود که از 8 و نیم صبح تا 5 بعدازظهر درب‌های آن به روی بازدیدکنندگان باز است. از نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک جنگلی وکیل آباد می‌توان به هتل پارس، هتل آبان و هتل میثاق اشاره کرد.

ییلاق شاندیز

یکی دیگر از اماکن چشم نوازی که در اطراف مشهد می‌توان به آن سفر کرد، ییلاق شاندیز است که با داشتن آب و هوایی خنک و عالی بسیاری را شیفته خود کرده است. این منطقه پوشیده از باغ‌ها و درختانی است که در هر زمان از سال زیبایی منحصر‌به‌فردی را برای آن به ارمغان می‌آورند. در شاندیز درختان چنار کهنسالی وجود دارند که عمرشان به 2700 سال می‌رسد. در این منطقه اماکن تاریخی مانند قلعه شاهاندژ قرار گرفته است که از دوران قاجاریه برجای مانده است ولی قسمت بزرگی از آن تخریب شده است. همچنین در این منطقه رصدخانه نجوم قرار گرفته است که مکانی مناسب برای دوستداران علم ستاره‌شناسی است.

در اطراف ییلاق شاندیز مرکز خرید پدیده شاندیز قرار گرفته است که مکانی مناسب برای گشت و گذار و خرید است. همچنین در این قسمت می‌توان از امکانات ورزشی مانند پاتیناژ، پیست اسکی و موتورسواری نیز لذت برد. در نزدیکی ییلاق شاندیز هتل هایی مانند هتل اترک، هتل هما یک مشهد و هتل فردوس را نام برد.

آرامگاه فردوسی

یکی از اماکن گردشگری اطراف مشهد که شاید کمتر کسی باشد که به آن سفر نکرده باشد، آرامگاه فردوسی است. آرامگاه فردوسی در 10 کیلومتری مشهد قرار گرفته است. این مکان در سال 1347 ساخته شد و دارای رستوران، موزه و کتابخانه است. همچنین می‌توان با مراجعه به این مکان سری هم به آرامگاه مهدی اخوان ثالث زد که در همین باغ قرار گرفته است.

ییلاق عنبران

از دیگر اماکن گردشگری اطراف مشهد، ییلاق عنبران است که در 10 کیلومتری طرقبه قرار دارد. این مکان، منطقه‌ای بکر و شگفت‌انگیز برای گذراندن اوقات فراغت و دوری از هیاهوی شهر است.

روستای کنگ

شاید باورش کمی سخت باشد ولی یکی دیگر از روستاهای پلکانی ایران که شباهت بسیاری به روستای ماسوله دارد، در اطراف مشهد قرار گرفته است و به ماسوله خراسان شهرت دارد. روستای کنگ در 29 کیلومتری مشهد و در 19 کیلومتری طرقبه قرار دارد و قدمت آن به پیش از دوران اسلام باز می‌گردد. این روستای زیبا در دامنه بینالود ساخته شده و با توجه به رودخانه‌ای که از کنار آن می‌گذرد به مکانی منحصربه‌فرد تبدیل شده است. 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به تعدادی از اماکن گردشگری اطراف مشهد پرداخته شود تا بتوانید در سفر بعدی خود به مشهد سری به آن‌ها بزنید. شما نیز اگر تجربه سفر به یکی از مناطق گردشگری ذکر شده را دارید، تجربه خودتان را با ما در اشتراک بگذارید.

25 دی , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر