نکات مهم در انتخاب صندلی هواپیما

10 دقیقه زمان خواندن
نکات برای انتخاب صندلی هواپیما

آیا تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که هنگام برگشت از یک سفر خاطره‌انگیز به خاطر جایگاهتان در هواپیما این‌قدر دچار عذاب شوید که خاطره خوش‌سفر به کامتان تلخ شود؟ جوابتان به این سؤال چه مثبت باشد و چه منفی باید بگویم حقیقت این است که متأسفانه حتی در بهترین و گران‌ترین هواپیماها هم ممکن است چنان صندلی و جایگاهی نصیبتان شود که آرزو کنید کاش اصلاً سفر نمی‌کردید! می‌دانید دلیل این اتفاق چیست؟دلیلش این است که هنگام خرید بلیط هواپیما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی صندلی اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. درواقع همه صندلی‌های هواپیما در وضعیت یکسانی قرار ندارند و برخی بسیار خوب و برخی بسیار افتضاح هستند. اما این شما هستید که با داشتن اندکی آگاهی در این زمینه می‌توانید بهترین صندلی هواپیما را باقیمتی مشابه با صندلی‌های دیگر انتخاب کنید. با ما در این مقاله همراه باشیم تا به شما فوت کوزه‌گری این کار را یاد بدهیم.عجله دارید؟اگر در حال مسافرت کاری هستید و زمان برایتان اهمیت بسزایی دارد، دقت کنید که صندلی‌های کنار راهرو و قسمت جلویی هواپیما را انتخاب کنید، این‌طوری زودتر از باقی مسافران می‌توانید پیاده شوید و به کارتان می‌رسید.از امنیت هواپیما هراس دارید؟مسلماً امنیت در پرواز همیشه حرف اول میزند و مردم می‌خواهند مطمئن شوند که سالم به مقصد می‌رسند. متأسفانه این امکان وجود ندارد که مشخص کنیم کدام صندلی در هنگام بروز سانحه ایمن و کدام‌یک ناایمن است.اما خب، در سال ۲۰۱۵، نتیجه یک بررسی اطلاعات ۳۵ سالهٔ پرواز در مجله TIME منتشر شد که نشان داد شانس نجات برای کسانی که در سمت انتهایی هواپیما نشسته‌اند، بیشتر است. بااین‌حال، نتیجهٔ پژوهش دیگری در سال ۲۰۰۸ که توسط دانشگاه گرینویچ انگلستان انجام شد، حاکی از آن بود که مسافران جلویی که در فاصله‌ای کمتر از ۵ ردیف از خروجی‌های اضطراری قرار داشته‌اند، از امنیت جانی بیشتری برخوردار بوده‌اند. بنابراین اگر خیلی از امنیتتان دلهره دارید یکی از این صندلی‌های پیشنهادی را انتخاب کنید.صندلی خوب می‌خواهید، زود اقدام کنیداین یک تئوری همیشه درست که اگر دیر برسی خوب‌هایش را برده‌اند! پس سعی کنید هیچ‌وقت در زندگی‌تان دیر نرسید. اگر دقت کرده باشید تعداد صندلی‌هایی که از قبل شماره‌شان مشخص‌شده باشد، با نزدیک شدن به تاریخ پرواز کاهش می‌یابد. پس بهتر است بلیت خود را چند هفته زودتر بخرید، در غیر این صورت، باید هر چه سریع‌تر به‌طور اینترنتی نسبت به انتخاب شماره صندلی خود اقدام نمایید ونکته رضایت‌بخش این است که در اکثر وب سایت‌های رزرو بلیت، شما می‌توانید صندلی خود را هنگام خرید بلیط مشخص کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید، به‌محض ورود به فرودگاه به پذیرش مراجعه کنید.

انتخاب

انتخاب صندلی مناسب در هواپیما

و اما صندلی‌هایی که باید از آن‌ها اکیداً حذر کنیددر صندلی‌های کنار. پنجره، نمای بیرون را دارید و شب‌ها به راحتی استراحت می‌کنید. در صندلی‌های کنار راهرو نیز به‌راحتی می‌توانید پاهایتان را دراز کنید. اما امان از صندلی‌های میانی!!!علاوه بر این‌که هیچ‌کدام از این مزایا را ندارید تازه وسط دوتا غریبه هم می‌افتید! کاری است بس سخت و طاقت‌فرسا.انتخاب

انتخاب صندلی مناسب در هواپیما

نکته دیگر را با یک سؤال آغاز می‌کنیم. آیا تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که در یک مجلس عروسی جایگاهتان کنار اسپیکرهای سالن باشد؟ خوش خراش است و آزاردهنده! موتور بیشتر هواپیماها در قسمت زیر بال تعبیه‌شده است. بنابراین تمامی صدای ایجادشده توسط موتور هواپیما به قسمت‌های پشت وانتهای هواپیما هدایت می‌شود. پس اگر تحمل سروصدا را ندارید صندلی‌های جلوتر از بال را انتخاب کنید. در این قسمت البته به‌غیراز کم بودن صدا مزیت دیگری نیز وجود دارد و آن‌هم تحرک‌های کمتر هواپیما نسبت به نسبت به صندلی‌های دیگر است.مصیبت دیگر ردیف‌هایی است که نزدیک به مهمانداران هواپیما یا دستشویی‌هاست. این صندلی‌ها شمارا دیوانه می‌کنند. معمولاً سروصدای زیادی دارند و رفت‌وآمد در اطرافشان فراوان است. اگر نزدیک آشپزخانه باشید که کارتان ساخته است، بخار و بوی غذا و روغن بیچاره‌تان می‌کند. همچنین صندلی‌های نزدیک به صفحه‌نمایش تلویزیون‌ها زیاد راحت نیستند و آنقدر شدت نورشان بالاست که مزاحم خواب شما می‌شود. گاهی مشکلات دیگری در سفرهای هوایی پیش می آید، مثلا تأخیر در پرواز هواستان باشد که با  مدیریت صحیح باید این زمان را سپری کنید و بی جهت روح و روانتان را ناراحت نکنید.

انتخاب

انتخاب صندلی مناسب در هواپیما

اگر هنوز اقدام به خرید بلیط هواپیما نکردید، و کمی سر درگم هستید که با هواپیما سفر بروید یا قطار می توانید با توجه به این نکات تصمیمم نهایی خود را بگیرید، مثلا بررسی کنید که زمان و هزینه چقدر برایتان مهم است، شاید اینطوری راحت تر بتوانید به نتیجه برسید.در آخر باید گفت که اگر تمام این راهنمایی‌ها را به‌طور دقیق و حساب‌شده در کنار هم می‌خواهید باید به سایت‌هایی نظیر SeatExpert و  SeatGuru مراجعه کنید تا شما را در انتخاب صندلی مناسب راهنمایی کنند. سیت اکسپرت با استفاده از اطلاعاتی مثل نوع هواپیما، نام شرکت هواپیمایی، شماره پرواز و تاریخ حرکت، فرایند انتخاب صندلی را برای مبتدیان بسیار آسان می‌کند. اگر شما با نوع هواپیماهای شرکت هواپیمایی منتخب خود آشنایی دارید، SeatGuru انتخاب بهتری می‌باشد.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر