حقوق مسافران در هتل ها چیست؟

8 دقیقه زمان خواندن
حقوق-مسافران-در-هتل-ها-چیست؟

زمانی که اقدام به رزرو هتل می‌کنید، حتما با قوانینی که باید در هتل رعایت کنید برخورد می‌کنید اما شاید برای شما جالب باشد که این قوانین درباره هتل و مشتری نیز وجود دارد. رعایت حقوق مسافران یکی از نکات مهم در هنگام رتبه‌بندی هتل‌ها است. چه در یک هتل مجلل اقامت داشته باشید چه در یک هتل معمولی باید نسبت به این حقوق آگاهی داشته باشید تا در طول سفر خود با مشکلی مواجه نشوید. رعایت این قوانین همچنین یکی از وظایف هتل‌ها است و به آن‌ها کمک می کند تا مسافران خود را حفظ کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با تعدادی از این قوانین آشنا شوید.

حقوق مسافران در اتاق

یکی از مهمترین حقوق مسافران در هتل، رعایت شرایط و ویژگی‌های اتاق مسافر است. مسافران بیشترین زمان خود را در اتاق سپری می‌کنند از همین رو شرایط اتاق باید با شرایطی که در هنگام رزرو هتل و اتاق به مسافر قول داده شده است، یکسان باشد. تختخواب راحت و سالم، تهویه مطلوب، سیستم گرمایشی و سرمایشی و فضایی سالم از حداقل امکانات و حقوق یک مسافر در هتل است که باید رعایت شوند. هتل باید در برابر حوادثی که برای اتاق مهمانان رخ می‌دهد مسئول باشد، برای مثال اگر اتاق انتخابی شما چشم‌اندازی رو به دریا دارد و به علت تعمیرات یا هر دلیل دیگری اقامت در آن امکان پذیر نیست، هتل موظف است یک اتاق با امکاناتی بهتر را به شما ارائه دهد.

امنیت و سلامت مسافران

رعایت امنیت مسافرین و وسایل آن‌ها یکی از جدی‌ترین حقوق مسافران است. مسافران باید در طول زمان اقامت خود در هتل از نظر مالی و جانی امنیت داشته باشند. استفاده از دوربین‌های امنیتی در فضاهای عمومی، نیروهای امنیتی، پرسنل هوشیار و همچنین داشتن گاو صندوق یا صندوق امانت در هتل از مهمترین نکاتی است که هتل‌ها باید برای تامین امنیت مسافران به آن‌ها توجه کنند. سلامت مسافران و بهداشت اتاق‌ها در طول اقامت در هتل نیز باید کاملا رعایت شود. تمیز بودن اتاق، سرویس بهداشتی و ملحفه‌ها از مهمترین نکات سلامتی است که باید توسط مسئولین و پرسنل هتل رعایت شود. همچنین درخواست خانه‌داری توسط مسافران یکی از حقوق آن‌ها است و می‌توانند در هر زمانی به آن دسترسی داشته باشند.

تطبیق با تبلیغات هتل

تطبیق ویژگی‌های هتل با تبلیغاتی که برای آن انجام شده است از موارد مهم در رعایت حقوق مسافران است. زمانی که یک هتل برای تبلیغات خود از فضاهایی لوکس و رویایی استفاده می کند باید تمامی این ویژگی‌ها و شرایط را در ابتدا داشته باشد زیرا اگر یک مسافر بر اساس آنچه در تبلیغ دیده‌ است اقدام به رزرو هتل کند ولی امکانات اتاق کمتر از تبلیغ باشد، بسیار ناخوشایند است و ممکن است آن مسافر دیگر هتل شما را انتخاب نکند اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر یک هتل برای تبلیغات خود از اتاق‌ها و سوئيت‌های لوکس خود استفاده کرد اما شما یک اتاق معمولی را انتخاب کرده بودید، نباید انتظار بیش از حد داشته باشید.

برخورد پرسنل با مسافران

یکی از مهمترین حقوق مسافران در هتل برخورد صحیح پرسنل با مسافران است که تاثیر بسیار زیادی بر روی آن‌ها و انتخاب مجدد هتل شما دارد. اگر هتل مجلل یا لوکس باشد اما برخورد کارکنان مناسب نباشد، هتل نمی‌تواند امتیاز لازم و کافی را از مسافران خود دریافت کند و در نتیجه مسافران دیگر تمایلی برای رزرو هتل و اقامت در آن ندارند. در لیست شماره‌هایی که به مسافر در هنگام تحویل اتاق داده می‌شود، شماره پذیرش هم وجود دارد و مسافر می‌تواند با تماس به این بخش مشکلات خود را از نظر اتاق، سرویس‌دهی و … با پرسنل یا مدیریت مطرح کند.

رعایت حقوق مسافران ناتوان یا کم‌توان

زمانی که از حقوق مسافران صحبت می‌کنیم، منظور ما کل جامعه چه افراد ناتوان و چه افراد سالم است. بخشی از جامعه ما را امروزه افراد ناتوان و یا کم‌توان تشکیل می‌دهند و رسیدگی و تهیه نیازهای آن‌ها در زمان اقامت در هتل از وظایف مهم کادر و پرسنل مرکز اقامتی است. داشتن امکاناتی مانند رمپ برای ویلچر، آسانسور و … نمونه‌ای از حقوق این مسافران در هتل‌ها هستند.

سخن آخر

رعایت حقوق مسافران یکی از نکات مهمی است که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته است و قبل از آن که آن‌ها اقدام به رزرو هتل کنند، نظرات دیگر مسافرانی که در آن هتل‌ها اقامت داشته‌اند را مطالعه می‌‌کنند تا بتوانند بهترین هتل را رزرو کنند. تهویه مناسب اتاق‌ها، داشتن پنجره، نور کافی برای اتاق‌ها و … از دیگر مواردی است که هتل| ها باید رعایت کنند. شما نیز اگر حقوق دیگری را برای مسافران مورد نیاز می‌دانید می‌توانید در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

24 مرداد , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر