رزرو آنلاین هتل چگونه است؟

10 دقیقه زمان خواندن
رزرو-آنلاین-هتل-چگونه-است؟

اگر شما جز آن دسته افراد همیشه در سفر هستید حتما با مشکل رزرو هتل و پروسه طولانی مدت و پر هزینه آن مواجه شده‌اید. روش‌های سنتی بسیار زمان‌گیر هستند و گاها شما به نتیجه دلخواه‌تان با این روش‌ها نمی‌رسید، برای مثال اگر شما قصد داشته باشید زمانی که به مقصد مورد نظر خود می‌رسید هتل را رزرو کنید ممکن است با نبود اتاق در آن روز مواجه شوید که این اتفاق باعث می‌شود تا شما زمان بیشتری را صرف پیدا کردن هتل کنید. معمولا قیمت رزرو هتل‌ها در این سامانه‌ها کمتر از قیمت ارائه شده توسط هتل یا آژانس هواپیمایی است.

با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مدرن و آنلاین بسیاری توانستند این مشکلات را برطرف کنند. رزرو آنلاین هتل یکی از بهترین تغییرات در زمینه رزرو هتل است. شما با استفاده از سامانه‌های رزرواسیون مانند سامانه رزرواسیون مهر می‌توانید در کمترین زمان و با بهترین قیمت هتل خود را رزرو کنید. بسیاری از ما با نحوه این نوع رزرو‌ها آشنا نیستیم و همین امر موجب می‌شود به اشتباه یک اتاق را رزرو کنیم. اگر تمایل دارید که با این روش آشنا شوید خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پیدا کردن سامانه مطمئن رزرو آنلاین هتل

همانطور که گفته شد توسعه اینترنت و تکنولوژی کمک بسیاری در زمینه‌های مختلف کرده است ولی این پیشرفت نیز با مشکلاتی روبرو بوده است. با زیاد شدن استفاده مردم از خدمات آنلاین کلاهبرداران بسیاری توانستند از اعتماد مردم سو‌ ‌استفاده کنند و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کنند. تصور کنید که شما عازم سفر هستید و قصد دارید که هتل خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. مطمئنا با سامانه‌های مختلفی در این زمینه روبرو می‌شوید و مطمئن نیستید که کدام یک می‌تواند سامانه معتبری باشد. برای اطمینان از اینکه سامانه‌ای که انتخاب کرده‌اید معتبر است یا نه، حتما سوابق سامانه و آدرس آن را مورد بررسی قرار دهید و پس از آن اقدام به خرید کنید.

جستجوی هتل

پس از مشخص شدن تاریخ سفر در سامانه رزرو آنلاین هتل در بخش جستجوی هتل نام هتل مورد نظر خود را بنویسید یا اگر هتلی را در نظر ندارید، می‌توانید از لیست شهرها، شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس تاریخ ورود، مدت اقامت، تعداد اتاق و تعداد افراد بزرگسال و کودک را مشخص کنید تا هتل‌های آن شهر را به شما نمایش داده شود. پروسه مشخص کردن مدت اقامت و تعداد افراد را می‌توانید بعد از پیدا کردن هتل مورد نظرتان نیز تکمیل کنید.

انتخاب هتل

پس از اینکه لیست هتل‌ها را مشاهده کردید، می‌توانید هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. با اضافه کردن اطلاعاتی بیشتر مانند افزودن فیلترهایی مثل نزدیک بودن به جاذبه‌های گردشگری می توانید هتل مورد نظر خود را پیدا کنید. بعد از انتخاب هتل نوبت به انتخاب اتاق می‌رسد، می‌توانید از لیست اتاق‌های هتل اتاق مورد نظر خود را انتخاب و سپس امکانات آن را بررسی کنید. در هنگام انتخاب اتاق به کلماتی مانند Double, Single, Suite Room و … برخورد می‌کنید که بهتر است از قبل معنای آن‌ها را بدانید تا در انتخاب اتاق دچار اشتباه نشوید و به طور مثال اتاق دو نفره را به جای یک نفره انتخاب نکنید.

همچنین ممکن است در لیست اتاق‌ها دو گزینه با یک نام باشد اما یکی از آن‌ها با صبحانه است و دیگری علاوه بر صبحانه می‌تواند یک یا دو وعده غذایی دیگر را نیز شامل شود. با انتخاب اتاق مورد نظر به صفحه‌ای می‌روید که تمام امکانات هتل و اتاق در آن نوشته شده است در این بخش می توانید نظرات سایر کاربران که در این اتاق اقامت داشته‌اند را بخوانید و سپس اتاق را انتخاب کنید. قیمتی که در صفحه می‌بینید مربوط به تمام مدت اقامت و افراد است. پس از تایید رزرو اتاق به صفحه مشخصات مسافران هدایت می‌شوید.

وارد کردن اطلاعات مسافرین

زمانی که به صفحه مشخصات وارد شدید باید مشخصات و اطلاعات مسافران را طبق شناسنامه یا پاسپورت وارد کنید. نام تمامی مسافران باید وارد شوند و باید با اسم افرادی که به هتل وارد می‌شوند مطابقت داشته باشد و همچنین هیچ اسمی نباید تکراری باشد. در هنگام وارد کردن اطلاعات از صحیح بودن شماره اطمینان حاصل کنید تا در موارد ضروری مسئولان هتل بتوانند با شما تماس بگیرند. وارد کردن اطلاعات اشتباهی مانند شماره تماس و آدرس می‌تواند شما را برای دریافت واچر voucher دچار مشکل کند. پس از پر کردن تمامی قسمت‌های ستاره‌دار می‌توانید به بخش پرداخت رزرواسیون بروید.

نحوه پرداخت رزرواسیون

۱) پرداخت الکترونیک با تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب

پس از تکمیل اطلاعات مسافران با انتخاب گزینه پرداخت وارد صفحه پرداخت الکترونیک می‌شوید در این صفحه تنها ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا اطلاعات کارت را وارد کنید و اگر این زمان به پایان برسد رزرو شما قطعی نخواهد بود. برای رزرو آنلاین هتل و پرداخت هزینه با این روش نیاز به رمز دوم و یکی از کارت‌های عضو شتاب دارید. اگر رزرواسیون شما به هر دلیلی انجام نشود، پول کسر شده به حساب شما برگردانده می‌شود.

۲) رزرو هتل و پرداخت هزینه در آینده

با انتخاب این گزینه می‌توانید رزرو آنلاین هتل را قطعی کنید و طی تاریخی که برای شما مشخص می‌شود پراخت خود را در هتل انجام دهید. اگر در زمانی که تعیین شده است، پرداخت را انجام ندهید رزرو شما کنسل می‌شود.

دریافت واچر

مرحله آخر برای رزرو آنلاین هتل، دریافت واچر است. پس از پرداخت موفق هزینه رزرواسیون، رزرو به صورت قطعی انجام می‌شود و به صفحه‌ای که اطلاعات شما در آن قرار دارد منتقل می‌شوید و پس از آن می‌توانید واچر رزرو خود را از سایت دریافت و چاپ کنید. لازم به ذکر است تمامی این مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شوند و نیازی به تایید آژانس هواپیمایی نیست.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مراحل رزرو آنلاین هتل آشنا کنیم تا برای سفر بعدی خود نیازی به رفتن به آژانس مسافرتی و یا هتل مقصد نداشته باشید. با استفاده از این روش نیز می‌توانید در وقت و هزینه خود نیز صرفه جویی کنید. مهمترین مسئله در رزرو آنلاین توجه به صحیح وارد کردن اطلاعات شخصی و انتخاب صحیح اتاق است. در بخش نظرات تجربه رزرو آنلاین خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

09 مرداد , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر