رودخانه های مناسب برای آب تنی در تابستان

8 دقیقه زمان خواندن
رودخانه-های-مناسب-برای-آب-تنی-در-تابستان

بیایم به تابستان‌های چند سال قبل سفر کنیم زمانی که خانه‌ها حیاط دار بود به خانه‌های مادربزرگ‌ها، بهترین تفریح در آن دوران آب‌بازی بود. اما با آپارتمانی شدن خانه‌ها و خشکسالی چند سال اخیر دیگر فرصت و مکانی برای لذت بردن و خنک شدن در تابستان نیست. اما برای فرار از گرمای تابستان چه کار کنیم؟ ایران رودخانه های خنک و پرآب بسیاری دارد اما همه آن‌ها مناسب برای آب تنی نیستند، همراه من باشید تا با رودخانه‌های مناسب برای شنا آشنا شوید.

رودخانه کسیلیان

سوادکوه یکی از شهرهای شمالی کشور است و یکی از قطب‌های جذب گردشگر است. از میان جنگل‌های هیرکانی این منطقه رودخانه‌ای زیبا به نام کسیلیان عبور می‌کند. صدای سکوت درختان، آواز پرندگان و صدای جاری بودن آب همگی از نشانه‌های حیات این منطقه هستند. این رودخانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای آب تنی و شنا است. تیوب سواری و قایق پارویی از دیگر تفریحات این منطقه محسوب می‌شوند. پل ورسک و دریاچه لفور از دیگر مناطق گردشگری در نزدیک کسیلیان هستند.

مسیر دسترسی

به سمت شیرگاه حرکت کنید، این رودخانه در ۲۲۰ کیلومتری تهران قرار گرفته است.

پلنگ دره

در شمال شرقی شیرگاه، رودخانه پلنگ دره یکی از زیباترین رودخانه‌ها برای آب تنی و استراحت قرار گرفته است. آبشار و جنگل از دیگر جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شوند. پیاده روی در جنگل و رد شدن از رودخانه با پای برهنه از بهترین قسمت‌های دیدن این منطقه است.

مسیر دسترسی

به سمت شیرگاه حرکت کنید، بعد از ورودی شیرگاه از جاده اصلی خارج شوید. بعد از یک ساعت با رد کردن تابلوهای راهنمای محیط بانی و روستای نفار، به شروع مسیر پیاده‌روی می‌رسید و ادامه مسیر را در دل جنگل باید بدون ماشین طی کنید.

روخانکول

یکی دیگر از رودخانه‌های مناسب برای آب تنی در اوج گرما و تابستان، روخانکول است. این رودخانه نیز در دل جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از جنگل‌ها عبور کنید. همچنین درفک یکی از زیباترین قلعه‌های ایران نیز در این منطقه قرار دارد.

مسیر دسترسی

از اتوبان تهران رشت به سمت روستای برگوار حرکت کنید و به کمک مردم محلی به ابتدای منطقه پیاده‌روی بروید در این جا برای رسیدن به آبشار زیبا و رودخانه باید در دل جنگل پیاده‌روی کنید.

دره زمان

نام روستای پلور بی‌شک شما را به یاد آب معدنی‌های آن می‌اندازد اما در این منطقه یکی از دره‌های زیبای شمال ایران به نام دره زمان قرار دارد. از میان این دره رودخانه‌ای به همین نام جاری است و یکی از رودخانه ها برای خنک شدن در گرما است. عمق آب این منطقه در همه جا یکسان نیست پس بهتر است در هنگام شنا و آب تنی مراقب باشیم. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به دشت لار و آبشار شاهاندشت اشاره کرد.

مسیر دسترسی

وارد جاده هراز شوید، بعد از عبور از رودهن، بومهن و امام زاده هاشم در انتهای بزرگراه شهید بابایی به فرعی سمت چپ حرکت کنید و با دنبال کردن تابلوهای راهنما رودخانه به آن جا می‌رسید.

تنگه واشی

آخرین مکانی که در لیست رودخانه های خنک جای می‌گیرد، تنگه واشی است. این منطقه فاصله زیادی با تهران ندارد و بهترین گزینه برای تفریح تابستانی تهرانی‌ها است. تنگه دومی که در این منطقه قرار دارد ساواشی نام دارد. آب این روذخانه‌ها به اندازه‌ای خنک است که با شنا کردن در آن گرمای تابستان را از یاد خواهید برد.

مسیر دسترسی

از طریق اتوبان شهید بابایی وارد جاده فیروزکوه شوید، سمت چپ قبل از شهر وارد جاده فرعی شوید و با کمک تابلوهای راهنما به سمت تنگه واشی حرکت کنید.

22 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر