زیباترین دریاچه ها و تالاب های ایران

8 دقیقه زمان خواندن
زیباترین-دریاچه-ها-و-تالاب-های-ایران

اگر نگاهی دقیق به طبیعت ایران کنید، زیبایی‌هایی را با چشمان خود می‌بینید که هرگز تکرار آن‌ها در کشورهای دیگر دیده نمی‌شوند. جاذبه‌های گردشگری این کشور تنها اماکن و آثار تاریخی نیستند، بلکه این سرزمین چهار فصل جاذبه های طبیعی متعددی را در آغوش خود جای داده است. دریاچه ها و تالاب های ایران نیز از جمله این جاذبه‌ها هستند. شما نیز اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در محیطی بکر و دور از انسان‌ها هستید، کوله سفر خود را آماده کنید و همراه ما باشید تا با زیباترین و شگفت‌انگیزترین دریاچه‌ها و تالاب‌های این سرزمین پهناور و بهترین زمان برای سفر به این مناطق بیشتر آشنا شوید.

دریاچه ملا کلا از عجیب‌ترین دریاچه ها و تالاب های ایران

یکی از شگفت‌انگیزترین دریاچه ها و تالاب های ایران، دریاچه ملا کلا نوشهر است. تمام سطح این دریاچه را درختان مرده پوشانده است به همین دلیل منظره‌ای متفاوت نسبت به سایر دریاچه های ایران دارد. از دیگر ویژگی‌های ملا کلا می‌توان به مه روی آن اشاره کرد به همین دلیل این دریاچه به دریاچه ارواح شهرت دارد. این دریاچه در پنج کیلومتر روستای چلندر قرار گرفته است. اگر تمایلی به کمپینگ در نزدیکی این جاذبه را ندارید، پیشنهاد ما به شما برای رزرو هتل در نوشهر هتل جهانگردی چلندر است.

دریاچه صورتی مهارلو شیراز

دریاچه صورتی مهارلو از دیگر دریاچه ها و تالاب های ایران است. شاید در ابتدا رنگ صورتی این دریاچه برای شما جالب باشد اما این ویژگی تنها برای انسان‌ها جذاب است. این دریاچه یکی از شورترین دریاچه‌های ایران است به همین دلیل میزان رشد جلبک‌های قرمز در  آن افزایش یافته و در نتیجه باعث سمی شدن آب و فرار بسیاری از گونه‌های جانوری مانند فلامینگو، مرغابی و اردک سبز شده است. بهترین زمان سفر به این دریاچه عجیب فصل پاییز تا اواسط اردیبهشت است.

تالاب سوستان لاهیجان

از دیگر دریاچه ها و تالاب های ایران می‌توان به تالاب سوستان لاهیجان اشاره کرد. این تالاب از دیگر تالاب‌های شمال کشور با نیلوفرهای آبی است. بهترین زمان برای سفر به این شهر و دیدن نیلوفرهای باز شده تابستان است. اگر قصد اقامت و بازدید از دیگر جاذبه های لاهیجان را دارید، پیشنهاد ما به شما هتل جهانگردی لاهیجان است.

دریاچه سبلان اردبیل

قرار گرفتن دریاچه بر روی آتشفشان یک کوه شاید در ابتدا کمی عجیب باشد اما اگر اهل کوهنوردی باشید و سری به کوه سبلان اردبیل زده باشید، حتما این پدیده شگفت‌انگیز را دیده‌اید. دریاچه سبلان یکی از عجیب‌ترین دریاچه ها و تالاب های ایران است. آب این دریاچه با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در تمام فصل‌های سال به جر تابستان یخ زده است.

دریاچه حوض سلطان محل رسیدن آسمان به زمین

در چهل کیلومتری شهر قم یکی از زیباترین دریاچه ها و تالاب های ایران به نام دریاچه حوض سلطان قرار گرفته است. این دریاچه در واقع دریاچه نمک است اما زمانی که باران می‌بارد همانند آیینه‌ای بزرگ بازتاب کننده سطح آسمان می‌شود و چنان به نظر می‌رسد که آسمان و زمین در یک نقطه قرار دارند. این دریاچه از دو چاله متفاوت با نام‌های حوض مره و حوض سلطان تشکیل شده است که در زمان بارندگی به وسیله آب‌راه‌های که در بین آن‌ها قرار دارد، پر می‌شوند.

دریاچه سیاه گاو، دریاچه‌ای افسانه‌ای در ایلام

به هر شهری که سفر کنید در هر نقطه‌ای از آن می‌توانید افسانه‌های مرتبط با آن منطقه را بشنوید. یکی دیگر از عجیب‌ترین دریاچه ها و تالاب های ایران که افسانه‌ای متفاوت را در خود جای داده است، دریاچه گاو میش ایلام تنها دریاچه دوقلو کشور است. نام این دریاچه نیز بر اساس یکی از افسانه‌های این شهر انتخاب شده است. چرا که در گذشته مردم بر این باور بودند که اسب آبی سیاهی در آن زندگی می‌کنند به همین دلیل به آن سیاه گاو می‌گفتند.

سخن آخر

دریاچه ها و تالاب های ایران یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اما عجیب و شگفت‌انگیز هستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای سفر و استراحت باشند. شما نیز اگر تا کنون از نزدیک این دریاچه‌ها را دیده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر