سفرهای بیشتر با شناخت راه های سفر ارزان

7 دقیقه زمان خواندن
سفرهای-بیشتر-با-شناخت-راه-های-سفر-ارزان

شاید شما هم مثل خیلی از کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می­‌کنند، انقدر درگیر زندگی شهری هستید که حتی اسم ایرانگردی هم که می‌­آید می‌­گویید : اوووه با این هزینه ها که سفر نمیشه رفت. اینکه هزینه‌های سفر نگرانتان کرده و دل به سفر نمی­‌دهید مساله­‌ای است، حل شدنی که فقط با آشنایی با راه­‌های سفر ارزان می­‌توانید به آن غلبه کنید.

جذابیت کشور ما در نگاه مردم جهان بیشتر به خاطر شهرهای تاریخی ایران است،  اینکه در ایران زندگی کنیم و هنوز ایرانگردی را شروع نکرده باشیم، در مرحله اول این سوال را ایجاد می‌کند که چرا ایرانگردی را پر هزینه می‌دانیم؟ در اینجا پاسخ این سوال را با معرفی بهترین و کار آمدترین راه‌های کاهش هزینه سفر جواب می‌دهیم.

حداقل هزینه را برای اقامت پرداخت کنید

یکی از راه‌های سفر ارزان کاهش هزینه اقامت است. بی شک هزینه هتل در صدر مخارج سفر قرار دارد. اگر جزو افرادی هستید که دوست دارند ایرانگردی را با اقامت در هتل تجربه کنند و آسایش هتل را به کم هزینه شدن سفر ترجیح می‌دهید، راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید  در هتل مورد نظر خود، ارزان‌تر اقامت داشته باشید. اگر در سایت ای گردش رزرو هتل را جستجو کنید هتل های بسیاری را خواهید دید که تخفیف‌های خوبی را برای رزرو آنلاین هتل به شما ارائه می‌دهند. فقط کافی است کمی در وب سایت های گردشگری زمان بگذارید تا بتوانید بیشترین تخفیف‌ها را پیدا کنید.

استفاده از هاستل‌ها

در عین حال، استفاده از اقامتگاه­‌هایی مانند هاستل­‌ها که متاسفانه در ایران زیاد به آن­ها توجه نمی‌­شود، می­‌تواند به شکل چشمگیری از هزینه‌های شما بکاهد. هاستل‌­ها در حقیقت همان مسافرخانه­‌هایی هستند که با ایجاد فضاهای خودمانی تر و صمیمی‌­تر توانستند مشتریان خاص خود را داشته باشند و از بهترین راه­‌های سفر ارزان به شمار می‌­آیند. هزینه اقامت در هاستل­ از نصف قیمت اقامت در هتل هم کمتر است. خوشبختانه این روزها با افزایش هاستل‌ها مخصوصا در شهرهای تاریخی ایران، می­‌توانید ایرانگردی با کمترین هزینه را تجربه کنید.

سومین گزینه که مناسب­‌ترین راه برای سفرهای دست جمعی است، اجاره خانه در مراکز شهرها است. اینکه خانه را در مرکز شهر اجاره کنید، طبیعتا در کاهش هزینه رفت و آمد روزانه شما تاثیر به سزایی دارد. با توجه به وفور سایت هایی که برای اجاره خانه کوتاه مدت در اینترنت وجود دارند، به سادگی می‌­توانید مکانی مناسب خود را پیدا کنید.

اتوبوس یا پرواز ارزان

اکثر دوستانی که تجربه سفر زیادی ندارند، ابتدا نسبت به انتخاب روش رسیدن به مقصد خود، اشتباهاتی می‌­کنند که با راه­‌های سفر ارزان تناقض دارند. مثلا برای کسی که ایرانگردی 5 روزه را برای سفر به جنوب ایران از تهران برنامه ریزی کرده است، اینکه دو روز از کل زمان را در اتوبوس یا قطار بگذراند نمی­‌تواند راه ایده­‌آلی به نظر بیاید. دو راه وجود دارد که این مشکل را حل کنیم. اگر زمان دقیقی برای سفر خود ندارید، طبیعتا بهترین راه استفاده از پروازهای چارتر لحظه آخری است. اگر برنامه دقیق و منظمی دارید بهتر است از حداقل 2 هفته قبل نسبت به خرید بلیط خود اقدام نمایید، چون با این کار حداقل هزینه بلیط را که قیمت مصوب آن است پرداخت خواهید کرد.

اگر زمان بیشتری را می­‌توانید برای سفر خود اختصاص دهید، از تجربه فوق‌العاده ایرانگردی با اتوبوس لذت ببرید. اینکه برای مسیر مشابه (تهران تا جنوب) چند توقف را در شهر های مختلف حتی برای نیمی از روز در برنامه خود بگنجانید، هم هزینه پرواز را از سفر خود حذف کردید و هم به جز مقصد اصلی خود، در زمانی که به اجبار در مسیر می‌گذرد، بیشترین تجربه سفر را کسب کردید.

غذای محلی ارزان یا غذای همیشگی گران

یکی از انتخاب­‌های اشتباه رایج که باعث دور شدن از راه­‌های سفر ارزان است، انتخاب وعده‌های غذایی مشابه زندگی روزانه در طول مدت سفر است. هر کدام از شهرهای تاریخی ایران غذای مخصوص به منطقه خود دارند. در حین ایرانگردی وقتی شما به شهر یا روستایی سفر می­‌کنید، بهترین تجربه، جایگزین کردن عادت همیشگی غذا مثل فست فودها یا غذاهای آشنا با غذاهای بومی لذیذی است که در رستوران های محلی ارزان قیمت شهر می­‌توانید پیدا کنید. این رستوران ها بهترین مکان برای تجربه طعم اصیل غذای آن منطقه هستند. تجربه ای که در هیچ جای دیگری نمی‌­توانید داشته باشید. توجه به این مساله می‌­تواند تجربه ایرانگردی ویژه‌­ای را برای شما رقم بزند. به دلیل محلی بودن این رستوران‌­ها غالبا قیمت غذا در مقایسه با رستوران­‌های لوکس مراکز توریستی شهر تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارند.

09 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر