سفر به ییلاق ایران فراموش نشدنیست!

10 دقیقه زمان خواندن
سفر به ییلاق ایران

روزهای داغ تابستان از راه رسیده، هوای گرم، شلوغی و آلودگی شهرها همه دست‌به‌دست همه داده تا خسته و کلافه شویم، تعداد زیادی قصد دارند برای چند روزی به سفر بروند تا در منطقه‌ای خنک و خوش آب‌وهوا این خستگی را از تن بیرون کنند. اگر تابه‌حال مقصدی برای سفر تابستانه خود انتخاب نکردید ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم. این پیشنهاد مصداق یک تیر و چند نشان است. همراه ما باشید تا سفری جذاب به ییلاق ایران (استان اردبیل) را با ما تجربه کنید.این استان به‌واسطه داشتن اقلیم مناسب به «ییلاق ایران» شهرت دارد، همین طور با وجود جاذبه‌های فراوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. اما هدف اصلی ما معرفی جاذبه‌های طبیعی این استان، برای رفتن به یک سفر خنک تابستانی است.قبل از رفتن به سراغ جاذبه‌های طبیعی، خبر خوشی هم برای دوستداران بناهای تاریخی داریم بسیاری از افراد بازدید از جاذبه‌های تاریخی را یکی از لذت‌های سفر می‌دانند، جهت اطلاع این عزیزان باید بگوییم، علاوه بر اینکه می‌توانید مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را ببینید، از آثار مهم تاریخی دیگری مانند: بقعه شیخ حیدر مشگین شهر و محوطه تاریخی شهر یری، بقعه شیخ جبرائیل کلخوران، قلعه اولتان پارس‌آباد، مجموعه بازار اردبیل، کاروانسرای شاه‌عباسی نیر، خانه صارم السطنه نمین، مساجد، خانه‌های تاریخی، پل‌ها و ... دیدن کنید.

منطقه

منطقه زیبای اسالم به خلخال

حال که خیال بسیاری ازعلاقمندان به بناهای تاریخی راحت شد می‌رویم به سراغ جاذبه‌های طبیعی، در این استان 37 منطقه نمونه گردشگری در سطح بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و محلی و 12 روستای گردشگری و 52 روستای دارای قابلیت طبیعی و تاریخی وجود دارد.وجود کوهستان سبلان با 4811 متر ارتفاع این منطقه را به‌عنوان یکی از هفت قطب گردشگری کشور تبدیل کرده است، این منطقه منشأ چشمه‌های آب گرم و سرد و دریاچه واقع در قلهٔ آن و شیروان دره سی به‌عنوان ژئو پارک استان اردبیل محسوب می‌شود. لازم به ذکر است  این استان 110 چشمه معدنی دارد که 75 چشمه آن آب گرم، 35 چشمه آب سرد دارد که همین امر باعث شده شعار گردشگری این استان «اردبیل، سرزمین چشمه‌های بهشتی» باشد.وجود  12 مجتمع آب‌درمانی ازجمله آب‌درمانی ایرانیان، شهر آفتاب، سردابه، قیه سویی، قینرجه مشگین شهر، شابیل، وله زیر، ژنرال، قهوه سویی، پهنلو، قینرجه نیر، بش باجیلار و گیوی در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، مشگین شهر، نیر، و کوثر باعث شده توسعه توریسم سلامت در این استان رونق خوبی پیدا کند.  شهر زیبا و توریستی سرعین به لحاظ داشتن چشمه های آب گرم فراوان  یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی درمانی در ایران به حساب می آید. خوشبختانه شما در کمترین زمان می توانید رزرو هتل سرعین خود را انجام داده و از بین هتل های آن یکی را رزرو کنید، هتل لاله، هتل پدرام، هتل بوستان، هتل قهوه سوئی، هتل رضوان خلیج فارس نمونه هایی از  جمله هتل های شهر سرعین هستند.نکته قابل‌توجه اینکه استان اردبیل دارای 217 واحد مرکز اقامتی ازجمله هتل، هتل آپارتمان و میهمان‌پذیر است و ازنظر تعداد مراکز اقامتی رتبه سوم کشوری را دارد. هر زمان اراده کردید به این استان زیبا سفر کنید بدون معطلی می توانید از بین هتل ایده آل، هتل شورابیل، هتل سبلان یکی را به دلخواه انتخاب و رزرو کنید.در ادامه با تعدادی دیگر از جاذبه‌ها آشنا می‌شویم:پیست اسکی روی برف و تله سیژ آلوارس شهرستان سرعین، تله کابین مجموعه گردشگری حیران، مجموعه پل معلق با 365 متر طول و 80 متر ارتفاع در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گردولی که در شهرستان مشگین شهر واقع شده است.

پل

طولانی ترین پل معلق در خاورمیانه در مشگین شهر قرار دارد

جاده گردشگری اسالم به خلخال

جاده‌ای رؤیایی با یک مسیر پیچ در پیچ که باعث شده استان‌های زیبای اردبیل و گیلان به هم دیگر متصل شوند. در این جاده شاهد طبیعتی بکر و دست‌نخورده، صحنه‌های زیبای جنگل وحشی، مردمان بومی، تولید عسل‌های ناب، دریاچه‌ها، آبشارها، دشت‌های وسیع گل و گیاهان کمیاب خواهید بود.

جاده

منطقه زیبای اسالم به خلخال

جاده

طبیعت زیبای زمستانی جاده اسالم به خلخال

جاده

منطقه زیبای اسالم به خلخال

گردنه حیرانیکی از زیباترین گردنه‌های طبیعی گردشگری در جهان گردنه حیران است، به همین دلیل به بهشت آسیا معروف شده، مسیری رؤیایی در جاده آستارا به اردبیل که ازیک‌طرف مشرف‌به کوه‌هایی پوشیده از جنگل‌های انبوه و از سویی دیگر مشرف‌به دره‌ای نه‌چندان عمیق است. رود ارس از میان این دره گذر می‌کند و مشخص‌کننده مرز ایران و کشور آذربایجان شده، این گردنه بسیاری از مواقع زیر ابری از مه پنهان‌شده که چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کند. بدون شک تصاویر دیدنی طبیعت، آب‌وهوای خوش و خنک این منطقه را در نوع خود بی‌نظیر کرده است.

گردنه

طبیعت زیبای گردنه حیران

گردنه

طبیعت زیبای گردنه حیران

طبیعت

دریاچه شورابیلاین دریاچه یکی از جاذبه‌های شهر اردبیل به شمار می‌آید، و امکانات تفریحی مانند: قایق‌رانی، پیست دوومیدانی، پیست دوچرخه‌سواری، باغ‌وحش، هتل، شهربازی، رستوران و ... را دارد. درگذشته آب این دریاچه شیرین نبوده و مردم می توانستند از گل این دریاچه برای درد مفاصل و ناراحتی‌های پوستی استفاده کنند، اما  بعد از اضافه کردن آب شیرین به دریاچه خاصیت درمانی آن از بین رفته است. از دیگر دریاچه‌های این استان می‌توان از دریاچه شورابیل، نئور، دریاچه گیلارلو و قالغانلو نام برد.پیست اسکی آلوارساین پیست در نزدیکی روستای آلوارس و سرعین قرار دارد و یکی از منحصربه‌فردترین پیست‌های ایران به شمار می‌آید و دلیل این خاص بودن هم اینکه در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا قرار دارد و به سبب بارندگی برف فراوان در طول ماه‌های پاییز و زمستان و دیر ذوب شدن برف‌ها حدود شش الی هشت ماه از سال مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پیست

پیست اسکی آلوارس

پیست

صحبت از همه جاذبه‌های این استان زیبا احتیاج به زمان زیادی دارد ، همین بس که جاذبه‌های طبیعی این استان به این تعداد ختم نمی‌شود. 

دهکده

دهکده توریستی سبلان

دشت

طبیعت زیبای دشت مغان

در پایان به تعداد دیگری از جاذبه‌های این استان زیبا اشاره می‌کنیم:جنگل مشه، آبشار گورگو آلوارس، سردابه، آق بلاغ، گورگور خیاوچای، غار یخکان، منطقه گردشگری ازناو و سبلان، منطقه شکارممنوع دربند مشکول، دشت مغان، آب گرم گاومیش گلی، سرعین، آبگرم معدنی قینرجه و ... این ها تعدادی از جاذبه های طبیعی این استان خوش آب و هوا بود که معرفی شد. با این گزارش امیدواریم توانسته باشیم نظر شما را برای رفتن یه استان اردبیل جلب کرده باشیم. رزرواسیون مهر سفر خوب و خوشی را برای شما آرزو می کند.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر