عسلویه قطب جدید گردشگری ایران

10 دقیقه زمان خواندن
عسلویه قطب جدید گردشگری

هرکس که نام عسلویه را می شنود اولین چیزی که در ذهنش تداعی می شود، همان تأسیسات نفتی و گازی و کارگرانی است که با چهره‌ ای خسته در حال کار هستند. اما با سفر به عسلویه متوجه خواهید شد که این شهر زیبایی‌های دیدنی و گردشگری طبیعی و صنعتی فراوانی دارد که موجب می شود شما ذهنیت قبلی خود را درباره شهر کاملا به فراموشی بسپارید. برای رفتن به شهر عسلویه در استان بوشهر می توانید از طریق خرید آنلاین بلیط هواپیما اقدام کنید.

در بدو ورود به این شهرستان، دریایی بکر خواهید دید که زیبایی‌اش تحسین بر انگیز است زیرا  از بین لوله‌ها و فلرهای نفتی وارد دهکده‌ای خواهید شد که پس از گذشتن از درختان تو در تو فضایی متفاوت و باورنکردنی را برایتان ایجاد می کند. نام این دهکده پازارگاد است. در این دهکده دیگر خبری از فلرها و فازهای مختلف گازی نیست. بلکه در آنجا متخصصان و جوانان خوش ذوق ایرانی برای پویایی، نشاط و شادابی کارکنان، خانواده‌هایشان و مردم بومی منطقه مشغول ساخت مجموعه‌ای فرهنگی - تفریحی از ضایعات صنعتی هستند. جوانان و مهندسان خوش‌ذوق ایرانی با استفاده از نمادها و المان‌های صنعتی این شهر و ایده‌های ابتکاری جالب با کمترین هزینه، فضایی متفاوت را برای تفریح مردم فراهم کرده اند.با این تأسیسات دیگر عسلویه تنها مکانی برای کارهای سخت و طاقت‌فرسا نیست، بلکه به مکانی فوق‌العاده برای تفریح خانواده‌ها تبدیل شده است.دهکده‌های گردشگری استان بوشهر به تازگی با محوریت ایجاد مکانی در اطراف دریا این امکان را فراهم کرده اند که با تمرکز بر دریا و تفریحات دریایی استفاده بهتری از این نعمت خدادادی کنند.

منطقه

                                                                        منطقه گردشگری عسلویه

در سال‌های گذشته نبود امکانات مناسب تفریحی و رفاهی در منطقه پتروشیمی پارس (عسلویه) در کنار اقامتگاه‌هایی که فعالیتشان محدود به ارائه خدمات اولیه بود؛ سبب فرسودگی شغلی و یکنواختی در زندگی برخی از کارکنان و خانواده‌های آنها شد.به همین دلیل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد آستین‌ها را بالا زد و شروع به تغییر فضای زندگی این افراد کرد.ایجاد فضاهای تفریحی و فرهنگی برای افزایش روحیه کارکنان و خانواده‌های آنان در منطقه عسلویه منجر به خلق ایده‌ای از سوی این شرکت شد تا بتواند تجربه‌ای نو در ساحلی متفاوت را با بهره‌گیری از جذابیت‌های دریا برای گردشگران رقم بزند. دهکده گردشگری پازارگاد در 20 هکتار از زمین‌های ساحلی منطقه شیرینو با عرض 300 متر ساحل در شهرستان‌های کنگان و عسلویه ایجاد شده است.

منطقه

                                                                       منطقه گردشگری عسلویه

منطقه

                                                                       منطقه گردشگری عسلویه

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در این زمینه گفت: در این دهکده 80 نوع بازی دریایی برای گردشگران برنامه‌ریزی و وسایل آن خریداری شده است.

دهکده پازارگاد از سوئیت ها و ویلاهای متعددی تشکیل شده است، که سوئیت های اقامتی آن بسیار لوکس هستند و ظرفیت اقامت سه هزار نفر گردشگر را دارند. این سوئیت‌ها سازه‌هایی فلزی هستند که نمای آن‌ها به شکل چوبی تزیین شده است. از این سوییت‌های شناور ۳۰ دستگاه در عسلویه ساخته شده و ۲۰ دستگاه دیگر هم در حال ساخت است. این سوئیت ها دارای متراژهای مختلفی از 42 متر تا 120 متر هستند. بهترین نقطه هم برای استفاده از سوئیت‌های این شناور منطقه نایبند عسلویه است.

علاوه برآن ویلاهای ساحلی دو طبقه ای نیز برای متقاضیان اقامت در دهکده ساخته شده است که با قیمت مناسب آماده میزبانی از میهمانان است که برای اقامت در این ویلاها می توانید از طریق رزرو آنلاین اقدام کنید.

برخی از امکانات این دهکده شامل :پلاژ شنا، کلوپ های ارائه دهنده انواع ورزش های دریایی، اریکه ساحلی، لمکده ساحلی، مبلمان ساحلی، شهربازی، بازارچه صنایع دستی، رستوران و ... که به گردشگران خدمات مناسب و بی نظیر گردشگری را ارائه خواهند داد. سینمای شش بعدی، برگزاری کنسرت‌های موسیقی سنتی ایران که از سوی هفت گروه محلی اجرا می‌شود. کلوپ آموزش غواصی نیز به گردشگران خدماتی را ارائه می دهد تا گردشگران بتوانند دنیای زیرآب را نیز تماشا کنند و بیش از پیش از سفر به سواحل خلیج فارس لذت برند. دو فروند لنج بازسازی شده نیز برای ارائه خدمات گشت دریایی در این ساحل تجهیز شده است.از دیگر امکانات تفریحی دریای می توان به جت اسکی، واتر جت، هاورکراف، سه چرخه آبی و آخرین تجهیزات تفریحات دریایی روز دنیا اشاره کرد. از جمله اقداماتی که در آینده در این دهکده زیبا بهره برداری خواهد شد؛ ساخت پلاژ ویژه بانوان و آقایان است که برای بانوان مکانی فراهم شده تا در پلاژ اختصاصی خود با طراحی بسیار ویژه از شنا کردن و آفتاب گرفتن نهایت لذت را ببرند.

منطقه

                                                                       منطقه گردشگری عسلویه

علاوه بر این قرار است کوه سنگی به ارتفاع ۳۰ متر که در زیر آن یک قهوه‌خانه سنتی و مکانی برای برگزاری جشن‌ها خواهد بود، بزودی در آن افتتاح شود. سازنندگان و احداث کنندگان منطقه گردشگری عسلویه امیدوارند تا حدود دو سال دیگر این منطقه را به ونیز ایران تبدیل کنند. آن‌ها می‌گویند سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین آبی خاکی بوشهر در هیچ کجای دیگر خلیج فارس پیدا نمی‌شود و در این منطقه آب دریا هست اما طوفان دریا وجود ندارد. برای موج‌های شدید هم فکری شده است و آن ساخت موج شکن است. این خصوصیات است که عسلویه را به یک منطقه از هر لحاظ ویژه تبدیل کرده است.

اگر می خواهید قبل اقدام به سفر مکان اقامت را رزرو کنید و از بالاترین درصد تخفیف برخوردار شوید، به صفحه رزرو اینترنتی هتل مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر