غواصی در کیش آسانتر از همیشه

10 دقیقه زمان خواندن
غواصی در کیش آسانتر از همیشه

سال‌ها پیش که عمدتاً سفرهای تفریحی در دیدن چند شهر سیاحتی یا زیارتی خلاصه می‌شد و سفرهای لاکچری طور کمتر بود، غالباً با دیدن مستندهای حیرت‌انگیز کنجکاوهایمان را راضی می‌کردیم. اما این روزها لمس صخره‌ها و آبزیان، دیدن پرتوهای زیبای خورشید و چشیدن حس ناب سکوت و آرامش در زیر آب اصلاً سخت نیست. غواصی در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بسیار آسان‌تر و مفرح‌تر از شنا در دریای خزر شده است.کافی است تصمیم بگیرید که تجربه فوق‌العاده غواصی را امتحان کنید. خرید بلیت و رزرو هتل کیش را به ما بسپارید و رویای غواصی را به‌آسانی محقق کنید. مقصد این پرواز به جزیره زیبای کیش است لطفاً تا پایان سفر از صندلی‌های خود بلند نشوید و تغییر وضعیت ندهید!کمتر دیده‌اید که کسی از سفر به کیش ناراضی باشد یا فرصتی برای سفر به کیش در اختیارش باشد و آن‌ را انتخاب نکند. مخصوصاً آنکه تمام شرایط سفر به کیش برایش مهیا باشد از خرید بلیط گرفته تا رزرو هتل کیش با بهترین قیمت‌ها و ترانسفر کیش و ...جزیره کیش ازنظر محیط‌زیست طبیعی، یکی از زیباترین مناطق خلیج‌فارس می‌باشد و پوشش مرجانی این جزیره که در سواحل شرقی واقع گردیده هرساله مورد بازدید بسیاری از علاقه‌مندان غواصی قرار می‌گیرد. غواصی در تمامی طول سال در کیش امکان‌پذیر بوده و سایت‌های کم‌عمق این جزیره برای غواصی تمامی افراد و حتی اشخاص مبتدی بسیار مناسب است.

غواصی

غواصی در جزیره زیبای کیش

مراکز آموزشی مجهز و تفریحی ویژه غواصی درکیش این جزیره را تبدیل به قطب برتر غواصی کشور نموده است. این جاذبه تفریحی طرفداران مخصوص به خود را دارد به‌نحوی‌که تورهای غواصی و غواصی تفریحی برای علاقه‌مندان در طول سال وجود دارد.گرچه سفر به کیش عمدتاً در بهار و زمستان پیشنهاد می‌شود اما غواصی زمان و فصل مشخصی را نمی‌شناسد و حتی کسانی که شنا بلد نیستند نیز می‌توانند در کیش به رویای غواصی برسند!اگر یکی از بخش‌های مهم سفر شما به کیش استفاده از سایت‌های غواصی در کیش است این مطلب به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین سایت غواصی را انتخاب کنید:سایت ساترن کرک کیشاز سایت‌های بسیار زیبای غواصی در جزیره کیش ساترن کرک یا شکاف جنوبی است اما به دلیل فاصله حدوداً 5 کیلومتر از ساحل، کمتر کسی حاضر به رفتن برای غواصی به ساترن کرک کیش می‌شود.دسترسی به سایت ساترن کرک فقط با قایق و با استفاده از مراکز سطح جزیره کیش امکان‌پذیر است. این سایت از شکافی تشکیل‌شده است که تا عمق 22 متری ادامه دارد. از آبزیانی که در این سایت به چشم می‌خورند، می‌توان دسته‌های بزرگ باراکودا، بلک تیپ و خفاش ماهیان را نام برد.با توجه به جریان آب این منطقه، غواصی در سایت ساترن کرک کیش نیاز به تجربه و مهارت فراوان در غواصی داشته و جهت افراد تازه کار مناسب نیست. این سایت نیز از بهترین سایت‌ها برای غواصی کردن در جزیره کیش می‌باشد.سایت بیگ کورال و ژوراسیک کیشسایت‌های بیگ کورال و ژوراسیک پارک از محبوب‌ترین سایت‌های غواصی است. ریف‌های مرجانی که در شرق جزیره کیش قرارگرفته‌اند، دارای اکوسیستم غنی و زیبایی وصف‌نشدنی می‌باشند که چشمان هزاران غواص ایرانی و خارجی را می‌نوازد. عمق این دو سایت در هنگام مد کامل بیش از 6 تا 8 متر می‌رسد و هنگام جزر کامل به کمتر از 5 متر می‌رسد.دو سایت غواصی بیگ کورال و ژوراسیک کیش دارای تنوع فراوانی از آبزیانی همچون: ماهی جراح، دختر ناخدا، هامور، جاش، ساردین، باراکودا، تون، اژدرماهی و همچنین سفره‌ماهیان زیبا است. انواع لابستر و لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و پشت سبز، مرجان‌های طبقاتی و مغزی و نیز گاها انواعی از سافت کورال در این سایت دیده می‌شوند.برای رفتن به سایت بیگ کورال و ژوراسیک کیش می‌توان از مراکز غواصی کیش موجود در جزیره و قایق‌های غواصی استفاده کرده و یا با اتومبیل به ساحل هتل سیمرغ و از آنجا به سایت بیگ کورال به‌آسانی رسید. در ضمن این سایت‌ها برای اسنورکلینگ و نیز نایت دایو بسیار مناسب است.

غواصی

غواصی در سایت های جزیره کیش

سایت کشتی داما کیشاین کشتی باربری سنگالی که در عمق 33 متری جنوب شرقی جزیره کیش قرارگرفته است در یک روز پاییزی در سال 1384 به دلیل آب‌گرفتگی موتورخانه کشتی و نرسیدن کمک به ناخدای کشتی به دلایل نامشخص غرق‌شده است و تا به امروز علت دقیق غرق شدن کشتی مشخص نشده است.پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی کشتی تبدیل به زیستگاهی برای جانوران و سایت جدیدی برای غواصی کردن در کیش شده است غواصی در اطراف کشتی داما جزیره کیش که در فاصله 7 کیلومتری از جزیره به قرا گرفته است نیاز به تبحر خاصی برای غواصی ندارد اما جهت رفتن به داخل کشتی، فراگرفتن دوره تخصصی کشتی‌های غرق‌شده الزامی است.ورود به بدنه کشتی از طریق پنجره کابین فرماندهی امکان‌پذیر بوده و عبور از راهروی پشتی کابین فرماندهی و ورود از طریق در آن شما را به آشپزخانه و خوابگاه هدایت می‌نماید. از آبزیان این منطقه می‌توان به خفاش ماهیان، باراکودا، انواع سنگسر، سرخو و نیز اژدرماهیان نام برد.کشتی یونانی کیشکشتی یونانی کیش غالباً به‌عنوان یکی از مناطق برای بازدید گردشگران است و کمتر از سایت‌های دیگر برای غواصی در کیش موردتوجه قرارگرفته است. عمق سایت کشتی یونانی کیش 4 تا 5 متر است اما لذت بازدید از پروانه این کشتی مشهور به هنگام غواصی در کیش وصف‌نشدنی است.عمق آب در قسمت پروانه ۸ متر بوده و بستر اطراف این کشتی به‌گل‌نشسته پوشیده از آهن‌آلات و قطعات فولادی است. جالب است بدانید که وجود اکسید آهن در این منطقه باعث سرخ فام شدن شن‌های اطراف کشتی یونانی گردیده است. بازدید از درون کشتی یونانی کیش از حفره شمالی آن امکان‌پذیر است. البته ورود به بدنه به دلیل پوسیدگی آن بسیار خطرناک است.

کشتی

کشتی یونانی در کیش

سایت سمبارون:سایت زیبای سمبارون در غرب کیش و مابین جزیره کیش و هندورابی قرارگرفته است و از زیباترین ریفهای مرجانی اطراف کیش است که غواصی در این منطقه را جذاب‌تر کرده است. دسترسی به سایت سمبارون از طریق اجاره روزانه قایق از بندرگاه کیش و همچنین به هنگام بازگشت از هندورابی امکان‌پذیر است.فاصله سمبارون تا کیش ۱۰ و تا هندورابی ۷ کیلومتر است. عمق این تپه زیرآبی ۱۰ تا ۱۲ متر بوده و گونه‌های متفاوتی از آبزیان خلیج‌فارس در این نقطه سکنا گزیده‌اند. سایت سمبارون مکان مناسبی برای نایت دایو و اسنورکلینگ بوده اما جریان نسبتاً شدید آب در این نقطه را می‌بایست در نظر گرفت. سعی کنید انتخاب اقامتگاه و هتل کیش را نزدیک این جاذبه‌ها انتخاب کنید تا فاصله شما برای گردش زیاد نباشد.شرایط غواصی در کیش بسیار آسان‌تر از چیزی است که گمان می‌کنید، علاوه بر وجود مراکز آموزش غواصی که شمارا با لوازم پیشرفته و مربیان حرفه‌ای غواصی به اعماق دریا می‌برند، تورهای غواصی توسط بسیاری از هتل‌های کیش برگزار می‌شود.خوشبختانه در سال های اخیر توجه خوبی به تفریحات دریایی در جزیره کیش شده است و مسئولین امر با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم توانستند زمینه استفاده گردشگران از ورزش هایی مثل: جت اسکی، چتر پاراسل، شاتل و بانانا، اسکی رو آب با قایق، کیبل اسکی، ماهیگیری ثابت و شناور و ... را فراهم کنند. بدیهی است هر چه امکانات تفریحی و  گردشگری در جزیره کیش بیشتر شود، تقاضا برای سفر به کیش هم افزایش می یابد. 

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر