لمس پاییز در جنگل النگدره

10 دقیقه زمان خواندن
لمس-پاییز-در-جنگل-النگدره

سفر کردن جز جدا نشدنی از زندگی بشر است که همیشه به دنبال زمان مناسب برای آن است اما مسافرت تنها به شهر گردی و دیدن جاذبه‌های تاریخی یک منطقه ختم نمی‌شود بلکه طبیعت‌گردی نیز از جمله تفریحات بسیار لذت‌بخش برای سفر است. ایران با داشتن اقلیم گوناگون در هر نقطه جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. در میان تمامی این جاذبه‌ها جنگل النگدره یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین نقاشی‌های خدا است. زیبایی این جنگل در هر یک از فصل‌های سال متفاوت است اما بهترین فصل برای تفریح و استراحت در آن فصل پاییز است. در ادامه همراه ما باشید تا با این منطقه بکر بیشتر آشنا شویم.

موقعیت جغرافیایی جنگل النگدره

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی گرگان که در پنج کیلومتری این شهر قرار دارد، جنگل النگدره است. این جنگل با مساحتی نزدیک به ۱۸۵ هکتار امروزه به پارک جنگلی تبدیل شده است و یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و فاصله گرفتن از شلوغی شهر است.

پوشش گیاهی جنگل

جنگل النگدره داری پوشش گیاهی متنوعی از جمله توسکا، ممرز، بید، انجیلی، شیردار، افرا، خردمند، لرگ و بلوط است. استان گلستان و شهر گرگان نیز مانند دیگر نقاط ایران چهار فصل است و هر فصل از آن زیبایی‌های خاص خود را دارد اما در این میان فصل پاییز یکی از دل‌انگیزترین فصل‌ها برای سفر به این جنگل زیبا است.

شب‌نشینی در دل طبیعت

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات در جنگل‌ها شب‌نشینی‌های دسته جمعی در کنار آتش و خوردن چای هیزمی است. جنگل النگدره با توجه به امکاناتی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای دور بودن از شهر و استرس‌های روزانه و لمس پاییز و درخت‌های رنگی است.

پیاده روی در جاده سلامت

تصور پیاده روی در میان انبوه درختان زرد و نارنجی کار دشوار سختی نیست، کافی است سری به جنگل النگدره گرگان بزنید. جاده سلامت از دیگر تفریحات این پارک جنگلی است که می‌توانید ساعاتی قبل از طلوع خورشید را به پیاده‌روی در آن اختصاص دهید.

رودخانه قلاشی بهشتی در میان جنگل

قرار گرفتن آب در کنار جنگل یکی از زیباترین ترکیب‌های آفرینش است. از دیگر جاذبه‌های جنگل النگدره می‌توان به رودخانه قلاشی و چشمه‌های اطراف آن اشاره کرد.

امکانات پارک جنگلی

جنگل النگدره به عنوان هفتمین منطقه گردشگری برتر در ایران و پارک جنگلی در استان گرگان از امکانات بسیار مناسبی برای اقامتی کوتاه مانند سرویس بهداشتی، برق، پارک کودک، نمازخانه و … برخوردار است.

اقامت در هتل های گرگان

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که از ماندن در جنگل وحشت دارید اما دوست ندارید دیدن این جاذبه زیبا را نیز از دست بدهید، پیشنهاد ما به شما رزرو هتل در یکی از هتل های گرگان مانند هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان و هتل شهاب ناهارخوران گرگان با فاصله‌ای ۱۷ دقیقه‌ای تا جنگل النگدره است. از جاذبه‌های اطراف این هتل‌ها و جنگل می‌توان به روستای زیارت و جنگل ناهارخوران اشاره کرد.

مسیر دسترسی

جنگل النگدره در پنج کیلومتری غرب گرگان قرار دارد و برای رفتن به آن باید از بلوار ناهارخوران وارد فرعی این جنگل شوید. از دیگر نکات مهم درباره این پارک جنگلی عدم ورود ماشین در روزهای زوج است به همین دلیل ماشین باید در این روزها در پارکینگ پارک شود.

سخن آخر

شب‌نشینی در جنگل یکی از بهترین تفریحات در سفرهای خانوادگی و دوستانه است. در این مقاله تلاش کردیم تا سفری مجازی به جنگل النگدره گرگان داشته باشیم تا از نزدیک با این جاذبه زیبا آشنا شویم. شما نیز اگر تجربه بازدید از نزدیک این جنگل را داشته‌اید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

11 آبان , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر