نوروز در قشم کجا برویم؟

10 دقیقه زمان خواندن
سفر نوروزی به قشم

جزیره زیبای قشم، به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس یکی از شگفت انگیز ترین مناطق جنوب کشورمان محسوب می شود. در این جزیره به قدری جاذبه های گردشگری فراوان است که همه ساله بسیاری از مردم آن را به عنوان مقصد سفر خود در تعطیلات نوروزی انتخاب می کنند. اما خب طبیعی است که قبل از هر سفری ، گردشگران ابهاماتی درباره محل اقامت، جاذبه های توریستی و غذای آن منطقه دارند، در این مقاله سعی داریم تا جایی که ممکن است تمامی زوایای سفر به قشم را بررسی کنیم تا در صورتی که قصد سفر به این جزیره را دارید، اطلاعات مفیدی را قبل از سفر به شما ارائه دهیم.

جزیره

قایقرانی در آبهای قشم و منظره زیبای دلفین ها

جزیره

منظره زیبای دلفین ها در آبهای جزیره قشم

در بیشتر هتل های قشم حتی آنهایی که 5 ستاره نیستند نیز تورهای گردشگری جزیره با قیمتی بسیار کمتر از آنچه تصورش را می کنید، وجود دارد پس دیگر لزومی به خرید تور از آژانس های مسافرتی شهرتان نیست و تنها کافیست از داخل خانه به کمک سایت های رزرواسیون مانند رزرواسیون مهر، اقدامات مربوط به خرید و رزرو هتل قشم را انجام دهید و مطمئن باشید که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت .خب با این مقدمه حتما میپرسید حالا کدام هتل را رزرو کنم بهتر است؟ در جواب باید بگوییم که در این جزیره قرار است اینقدر به شما خوش بگذرد که جز برای استراحت و خواب ، نیازی برای رفتن به هتل نداشته باشید. بنابراین خیلی اهمیت ندارد کدام یک از هتل های این جزیره را مورد هدف قرار می دهید. در هرحال شما بیشتر وقتتان را مشغول خوش گذراندن در جاذبه های توریستی خارج از هتل هستید. با این حال از هتل های پرطرافدار این جزیره می توان به هتل خلیج فارس و یا به شمس، آپادانا، مرجان، نخل زرین، بهشت، المپیک و سناتور اشاره داشت.خب حالا که خیالمان از محل اقامت راحت شد نوبتی هم که باشد نوبت به معرفی جاذبه های تورسیتی جزیره است.گرچه بی اغراق باید گفت که دیدنی های این جزیره کم نیست اما خب از آنجایی که ما در سفر با محدودیت زمان مواجهیم دیدنی ها را بر حسب اولویت معرفی می کنیم.جنگل‌های بی نظیر حرا در شمال جزیره قشم قرار دارد. این جنگل شگفت انگیز که نباید از بازدید آن غافل شد تحت تاثیر جزرومد است و زمانی از روز به زیر آب رفته و زمانی دیگر سر از آب بیرون آورده و زیبایی های خود را به رخ همگان می کشد. از زیبایی های دیگر این منطقه آن است که به دلیل محیط مرطوب آن مرغان ماهی خوار، فلامینگو و مرغان دریایی زیبایی را میتوان در انجا از نزدیک دید.

جنگل

جنگل حرا از جاذبه های قشم

جنگل

جنگل حرا از جاذبه های قشم

بندر لافت جاذبه توریستی دیگری است که در این سفر نباید از دستش داد. در بندر تاریخی لافت آثاراسکله‌ای وجود دارد که به دوران مادها، هخامنشیان و ساسانیان مربوط است. این منطقه زیبا که با بادگیرهای بسیار، مزین شده از طرفی با نخلستان‌های بلند و از طرف دیگر با زیبایی دریا و جنگل های حرا و همچنین با لنج‌های به گل نشسته، تبدیل به محیطی بسیار تماشایی برای گردشگری و عکاسی شده است.دره تندیس ها و دره ستارگان که شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند، از دیدنی های دیگر این جزیره محسوب می شوند.  در دره تندیس‌ها کوه‌های کم ارتفاعی وجود دارد که بر اثر تحولات آب و هوایی،وزش باد و طوفان در طول زمان به اشکال مختلف و هیبتی عظیم درآمده‌اند. درباره دره ستارگان نیز محلی ها بر این باورند که حدود دو میلیون سال پیش، ستاره‌اى از آسمان افتاده و سنگ و خاک و ماسه‌ها را به شکل‌های عجیبی درآورده است. این دو دره جزیی از نقاط داغ توریست خیز قشم محسوب می شوند.جزیره هنگام یکی از زیباترین جزایر نزدیک قشم است که اتفاقا زیستگاه مهم پرورش آهوی ایرانی به نام جبیر است. تازه به غیر این محل پرورش و مزرعه کروکودیل نیز هست. اگر علاقه مند به دلفین ها هستید باز هم باید به این جزیره بروید، اما صبح زود!

جزیره

جزیره زیبای هنگام در قشم

جزیزه

جزیره زیبای هنگام در قشم

جزیره

جزیره زیبای هنگام در قشم

غار نمکدان در 90 کیلومتری قشم، قلعه پرتغالی ها، چاه کوه در 100 کیلومتری جزیره و جزایز ناز نیز از دیگر مناطق توریستی اطراف قشم محسوب میشوند که در صورت داشتن زمان، بازدید از آنها لذت فراوانی دارد.و اما بپردازیم به بحث خوشمزه خوراکی ها. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، اینجا همان بهشتی است که در آن باید دلی از عزا دراورید.در قشم میگو، ماهی و کوسه را  تازه تازه از دریا می‌گیرند و با اضافه کردن ادویه خاصی به آن، غذاهایی بسیار خوشمزه و لذیذ درست می کنند.اگر از غذاهای محلی قشم میپرسید باید بگویم که ماهی برشته (کباب ذغالی)، کلمبا( گندم و ماهی)، زیبون(سیب زمینی خلالی و ماهی)، موفلک( ماهی،برنج و جو پرک) ، هواری(سبزیجات،ماهی و برنج)، عنکاس (ماهی مرکب)، پودینی کوسه یا سفره ماهی و هواری چکو میگ (پلو بچه میگو) از غذاهای سنتی این جزیره است که اگر مواد اولیه آن باب طبعتان است حتما چندتای آنها را امتحان کنید. اما سوال اینجاست؛ حالا این غذاهای خوشمزه را کجا میتوان پیدا کرد؟معرکه ترین خوراک کوسه، خوراک ماهی مرکب، خوراک صدف و میگو را در قشم می‌شود در رستوران قلعه تجربه کرد. این رستوران که در جنوب قلعه پرتغالی هاست فقط شب ها باز است و با قیمتی بسیار مناسب به شما سرویس می دهد.مردم بومی منطقه هروقت که هوس میگوی پفکی می کنند یک راست به رستوران نعیم میروند. شما نیز هر وقت حوالی وقت نهار حوالی میدان امام قلی بودید میتوانید به انجا بروید و یک دل سیر میگو و ماهی بخورید. رستوران سنتی خوان بوم واقع در میدان ولی عصر قشم از دیگر رستوران های معروف این جزیره است که هر گونه غذای سنتی قشم از قلیه ماهی تا میگو با سبزی معطر را میتوان در آن یافت. رستوران های خاله، الوند و شاورما نیز از دیگر رستوران های معروف قشم هستند.

غذای

پلو میگو غذای لذیذ قشم

غذای

ماهی کبابی غذای لذیذ جزیزه قشم

در کلام آخر در سفر به قشم با آن همه خوردنی های لذیذ ، نوشیدنی آب زیتون را فراموش نکنید! شاید برایتان عجیب باشد اما این نوشیدنی ویژه که فقط در قشم پیدا می شود در واقع آب میوه goyave است که در قشم به آب زیتون معروف است. پس از دستش ندهید!

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر