پیاده‌روی لذت بخش در دل پایتخت بر روی پل طبیعت

9 دقیقه زمان خواندن
پیاده‌روی-لذت-بخش-در-دل-پایتخت-بر-روی-پل-طبیعت

با شنیدن نام تهران اولین چیزی که به یاد می‌آوریم ترافیک و آلودگی هوا است و پیدا کردن مکانی آرام و به دور از خودروها کار دشواری است. اما درست در دل پایتخت یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران و ایران، پل طبیعت قرار گرفته است. معماری متفاوت، فضای انتخاب شده صحیح و … همه از مواردی هستند که باعث می‌شوند یک پیاده‌روی لذت بخش را بر روی این پل داشته باشیم. اگر به پیاده‌روی در دل طبیعت و معماری مدرن علاقه دارید، با من همراه باشید تا شما را با تجربه خودم در سفر به تهران و بازدید از این پل زیبا آشنا کنم.

پل طبیعت را بیشتر بشناسید

زمانی که برای بازدید از پارک آب و آتش می‌روید به پل زیبای طبیعت برخورد می‌کنید. پل طبیعت دومین نماد تهران بعد از برج میلاد در دل پایتخت، در منطقه عباس آباد قرار دارد. این پل سه طبقه، بزرگترین پل غیر خودرو در ایران و بزرگترین در جهان است. معماری این پل همانطور که از نامش پیدا است برگرفته شده از طبیعت و درختان است. نورپردازی ویژه در شب، مسیر ویژه پیاده‌روی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها همه از امکانات این سازه زیبا هستند.

طبیعت‌گردی در پل طبیعت

پل طبیعت محل اتصال پارک آب و آتش و پارک طالقانی است. این پل درست از وسط بزرگراه مدرس از بالای درختان می‌گذرد و به پارک طالقانی می‌رسد.قدم زدن بر روی این پل حس قدم زدن در دل جنگل را برای شما زنده می‌کند زیرا این از درختان و فضای سبز بسیاری برخوردار است که همین دلیل متفاوت بودن آن با سایر پل‌ها است.

پیاده‌روی در قلب پایتخت

همانطور که گفتیم پل طبیعت یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی‌های است. این پل در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین قرار دارد. معماری این سازه به گونه‌ای است که در هنگام قدم زدن شما رو به روی خود را نمی‌بینید و همین موضوع شما را برای ادامه دادن به مسیر جذب می‌کند. در طول مسیر این سازه صندلی‌های زیادی تعبیه شده است که در هنگام خستگی می‌توانید بر روی آن‌ها بنشیند. طبقه دوم نیز با ۲۸۷۰ متر مربع فضای مناسبی برای پیاده‌روی است.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این سازه

در نزدیکی پل طبیعت چند جاذبه گردشگری و تفریحی وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. برج‌های آتش پارک حضرت ابراهیم یا آب و آتش، پارک بنادر، گنبد مینا، پیست اسکیت و اسب سواری از جاذبه‌های نزدیک به این سازه هستند.

معمار و معماری پل طبیعت

طرح اولیه پل طبیعت به دست لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی از هنرمندان و معماران ایرانی طراحی شد و سپس در مسابقه معماری طرح پل طبیعت به عنوان طرح برتر انتخاب شد و با همت مهندسان ایرانی بالاخره این پل در سال 1393 افتتاح شد. طرح این سازه بسیار شبیه به پل‌هایی ایرانی قدیمی مانند پل خواجو است. در طراحی این پل از درختان الهام گرفته شده است و در طی ساخت این سازه هیچ صدمه‌ای به درختان و محیط زیست اطراف آن وارد نشد و همچنین مسیر بزرگراه به هیچ عنوان مسدود نشد. این پل جوایز متعددی از جشنواره‌ها و مسابقات مختلف گرفته است.

هتل‌های نزدیک به پل طبیعت

اگر به عنوان مسافر به تهران سفر می‌کنید و علاقه به دیدن پل طبیعت و دیگر جاذبه‌های اطراف آن مانند موزه دفاع مقدس، پارک آب و آتش و … دارید می‌توانید در هتل‌های نزدیک به این سازه مانند هتل پارسیان آزادی، هتل پارسیان انقلاب و هتل هما اقامت داشته باشید.

دسترسی به پل با وسایل حمل و نقل عمومی

ترافیک تهران همیشه مشکل بزرگی بوده و تنها راه فرار کردن از این مشکل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای گردش در شهر است. برای رسیدن به پل طبیعت می‌توانید از هر سه وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید.

تاکسی

تاکسی‌های خط میدان ونک ـ مترو حقانی، تاکسی‌های خط سیدخندان و رسالت شما را به پل طبیعت می‌رسانند.

اتوبوس

از سمت میدان ونک، پل سیدخندان یا میدان رسالت سوار اتوبوس‌های خط ونک ـ رسالت شوید. اگر از سمت رسالت سوار اتوبوس شدید ایستگاه آخر و اگر از سمت ونک سوار شدید ایستگاه اول پیاده شوید و سپس بعد از گذشتن از پارک آب و آتش به پل طبیعت می‌رسید.

مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو برای رسیدن به پل طبیعت، مترو حقانی است.

مسیر دسترسی به پل با خودرو شخصی

استفاده از خودرو شخصی بدون در نظر گرفتن ترافیک و پیدا کردن جای پارک نیز می‌تواند گزینه خوبی برای رفتن به این پل باشد. برای رسیدن به پل طبیعت می‌توانید از سمت هر دو پارک به آن برسید. از سمت بزرگراه حقانی به سمت چهارراه جهان کودک بروید و خودرو خود را پارک کنید، بعد از گذشتن از پارک آب و آتش به این سازه زیبا می‌رسید. مسیر دوم رفتن به پارک طالقانی است. از سمت چهارراه جهان کودک به بزرگراه مدرس بروید و با دنبال کردن تابلوهای راهنما وارد خیابان فرعی پارک طالقانی بشوید.

سخن آخر

تهران شهر شلوغ و پر دودی است اما برخلاف تصور عموم جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد. پل طبیعت یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی‌های شبانه است. زمانی که به تهران سفر کردید حتما بازدید از این سازه زیبا را در برنامه‌های خود قرار دهید و تجربه خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

24 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر