پیاده روی در بدن انسان!

10 دقیقه زمان خواندن
پیاده روی علمی در بدن انسان!

همواره یکی از مباحث حائز اهمیت در هر جامعه آموزش دانش آموزان، کودکان و نوجوانان است. هر چه این آموزش با شیوه های ساده اما گویا، بازی محور و از مباحث کسل کننده تئوری به سمت عملی برود، قطعا علاقه مندی به یادگیری آنها هم بیشتر خواهد شد. خوشبختانه چند سالی است که در کشور ما این موضوع مورد توجه قرار گرفته و تعدادی از دلسوزانه این امر را، به کاری بس خوشحال کننده وا داشته است.در ابتدا اجازه دهید کمی با شما درد دل کنم، یادم نمی رود زمانی که احسان کودک بود همیشه با تعداد زیاد سوالاتش همه را کلافه می کرد. راستش از یک طرف خدا را شکر می کردم پسر باهوشی دارم، اما از طرف دیگر پاسخ دادن به این همه سوال سخت بود. مامان قلب کجاست؟ چطوری کار می کنه؟  مامان وقتی ما غذا می خوریم کجا میره؟ مامان چرا ما باید غذا بخوریم؟ و...هر چه سعی می کردم توضیح قابل قبولی دهم، هر وقت غذا می خوریم غذاها به سمت کیسه ای به نام معده می روند و اونجا کم کم هضم می شوند، باز هم درکش برای احسان سخت بود. البته شاید من به خوبی توضیح نمی دادم، خلاصه  کلام همیشه دلم می خواست روشی، وسیله ای نمی دانم هر چیزی که بتوانم سوالات احسان را بهتر جواب بدهم که برایش قابل درک باشد، خوب چیزی در دسترس نبود. چند وقت پیش توسط یکی از دوستانم متوجه شدم یک پارک علمی در مشهد تاسیس شده که در نوع خودش بسیار جذاب و منحصر به فرد است.الان کامل براتون شرح می دهم که قضیه از چه قرار است.شرکت توسعه بازی های نوین آفرین (تبنا) در مشهد برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی پارک «موضوعی علمی» کردند، این مجموعه با محوریت علوم تجری و با نام تجاری پارک علمی پرفسور بازیما شروع بکار کرده و با کمک یک تیم متخصص و دانشمندان جوان، توانستند با تکیه بر علم و دانش خود و ابزارهای ارتباطی و تعاملی پیشرفته برای انتقال مفاهیم جذاب علمی تجربه سفری ماجراجویانه از عصر سنگ تا عصر فضا را در قالب یک پارک علمی راه اندازی کنند تا هر چه بهتر و بیشتر مفاهیم را به کودکان، دانش آموزان و ... آموزش دهند.اکنون با قسمت های مختلف این پارک علمی آشنا شویم:ماشین زمان : در این بخش شما پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.جهان چه زمانی و چگونه به وجود آمد؟عمر و وسعت جهان و کهکشانها چقدر است؟وضعیت زمین و جایگاه منظومه شمسی در بین کهکشانها چگونه است؟و آخرین دست یافته های فضایی بشری چیست؟در واقع پاسخ به این سوالها در قالب اتاق زمان تعریف شده و بازدیده کننده ها با چگونگی پیداش جهان، کهکشان ها، ستارگان، سیارات، صورفلکی و ...  آشنا می شوند.

پارک

پارک علمی پرفسور بازیما در مشهد

پارک

زمان ما: در این بخش شما پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.زمینِ ما و منظومه شمسی چگونه به وجود آمده اند؟آتش‌فشان‌ها و سنگها چه رموزی از درون زمین را آشکار می نمایند؟ظاهر زمین در گذشته چگونه بوده است؟ویژگی های لایه های سازنده جو زمین چیست؟فرزندان شما در این بخش با پدیده های مختلف زمین شناسی مانند: لایه های زمین، حرکت ماگما، آتشفشان ها، ساختارهای زمین شناسی از جمله دودکش جن، آب های زیر زمینی، بیابان زدایی، لایه های رسوبی، و همچنین سنگ ها و کانی ها و ... آشنا و آموزش های لازم در این زمینه را خواهند دید.پارک

پارک علمی پرفسور بازیما در مشهد

پارک

پارک علمی پرفسور بازیما در مشهد

دنیای زنده: شما در این بخش پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.

حیات، کِی و چگونه روی زمین پدیدار شد؟پیچیدگی تنوع زیستی از پیدایش حیات تا حال چگونه بوده است؟فسیل‌ها چه اسراری را برایمان آشکار می‌کنند؟چرا دایناسورها ناپدید شدند؟انسان‌ها چه زمانی به روی زمین پا گذاشتند و چطور فرمانروای آن شدند؟فرزندان شما در این بخش عجایب طبیعت خلفت از فرای فضای لایتنهای تا اعماق اقیانوس ها، با مشاهده نمونه های واقعی سنگواره ای، ازکوچکترین باکتری ها تا بزرگترین جانوران (نهنگ)، به صورت نمایشگاهی و در قالب داستانی جذاب خواهند شنید. در انتهایی ترین بخش تونل خلقت به اعجاب انگیز ترین و کامل ترین مخلوق پروردگار یعنی «انسان» خواهیم رسید.

پارک

پارک علمی پرفسور بازیما در مشهد

پارک

پارک علمی پرفسور بازیما در مشهد

پارک

سفری به درون بدن انسانپیچیدگی های بدن انسان چیست؟تا چه حد با دستگاه های بدن خود آشنا هستید؟ارتباط اندام های مختلف بدن با یکدیگر چگونه است؟اگر می خواهید پیچیدگی های بدن انسان را در قالب یک سفر علمی واقعی ببینید و درون اندام بدن و با دستگاه های مختلف بدن مانند: گوارش، تنفس، سیستم عصبی و سایر اجزا بدن آشنا شوید و عملکرد آنها را از نزدیک درک کنید و یک سفر شگفت انگیز به درون مغز انسان داشته باشید حتما به این پارک سری بزنید.

پارک

سفری به درون بدن انسان در پارک علمی پرفسور بازیما در مشهد

پارک

سفری به درون بدن انسان در پارک علمی پرفسور بازیما در مشهد

روبان صورتی: در این بخش شما پاسخ این سوالات را خواهید گرفت. لازم به ذکر است که این بخش مختص دختران و بانوان است.میزان شناخت بانوان از بدن خود تا چه حد است؟بانوان چقدر از تغییرات بدنی در دوره های بلوغ، بارداری و یائسگی اطلاع دارند؟آیا می توان با بهبود سبک زندگی از بروز ناهنجاری های رشدی جلوگیری نمود؟باید ها و نباید های دوران بارداری چیست؟روش های مطلوب مواجهه با مشکلات دوران یائسگی چیست؟چرا دختران در ایران با دوران بلوغ مشکل دارند؟متاسفانه آنگونه که باید آموزش لازم به دختران و بانوان داده نمی شود و بدیهی است این عدم آگاهی باعث سهل انگاری در حفظ و نگهداری سلامت بانوان می شود و جامعه زنان را در سنین  مختلف دچار مشکل می کند. در این بخش از پارک علمی  با توجه به اهمیت ویژه سلامت و آموزش دختران و بانوان و لزوم آشنایی آنها با ساختار بدنی خود و یافتن پاسخ سوالات مربوط به دوره های مختلف رشدی (بلوغ، بارداری و یائسگی) فضایی اختصاصی به نام روبان صورتی ویژه بانوان در مجموعه پارک در نظر گرفته شده است. در این بخش بانوان می توانند آموزش لازم را در مورد تغییرات دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری)، مراحل رشد جنینی در دوره بارداری، عوامل و رفتارهای پرخطر دوره بارداری و دوره یائسگی به شکل مصور ببیند.نکته پایانی فرزندان شما در این پارک می توانند از نزدیک با ژیروسکوپ فضایی تست های مقدماتی فضا نوردی، مریخ نورد بازیما ، سفینه واقعیت مجازی  و ... آشنا شده و بازی کنند که بدیهی است به این شکل مفاهیم علمی را به صورت عملی خیلی بهتر درک خواهند کرد. از این پس فرصت مناسبی است کهف هر زمان تصمیم سفر به مشهد مقدس را گرفتید و هتل مشهد خود را رزرو کردید، زمانی هم برای بردن فرزندانتان به این پارک علمی اختصاص دهید.

پارک

پارک علمی پرفسور بازیما مشهد

پارک

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر