با 7 ساحل زیبای جهان آشنا شوید

10 دقیقه زمان خواندن
 7 ساحل زیبای جهان

همیشه دریا یکی از بهترین جاذبه های روی زمین برای انسان بوده و هست. بسیاری از زندگی ها از همجواری با دریا آغاز شده و بسیاری از انسان ها در کنار دریا و با دریا زندگی کردند و رزق و روزی خود را از دریا گرفتند. اما در سال های اخیر تفریحات دریایی رونق خوبی گرفته است، که می توان به  جت اسکی، غواصی، پاراسل، رفتینگ ماهیگیری، اسکی روی آب و ... اشاره کرد. خوشبختانه ایران هم دارای دریا و سواحل بسیار زیبا است که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی برای دیدن و استفاده از دریا و سواحل آن به آنجا می روند. برای آشنایی بیشتر و بهتر با دریا و سواحل ایران می توانید، سه مقاله ای که در این زمینه چندی قبل نوشته ایم را بخوانید. «آنچه که باید درسفر به کیش حتما بدانید» و «سیستان و بلوچستان سرزمین کویر و دریا» و «غواصی در کیش آسانتر از همیشه» قطعا با خواندن این مطالب پی به زیبایی های سواحل ایران خواهید برد. در برنامه ریزی های بعدی خود دیدن از این  سواحل زیبا را در برنامه خود می گنجانید.اما در این نوبت می خواهیم با تعدادی از زیباترین سواحل در گوشه و کنار دنیا آشنا شویم. پس با ما همراه شوید.ساحل مخفی مارینا در مکزیکیکی از سواحل زیبای جهان در کشور مکزیک قرار دارد. نکته جالب این ساحل این است که به صورت طبیعی بدین شکل در آمده است. ساحلی تمیز و زیبا با آب های زلال و طبیعتی ناب. این ساحل به شکل گودالی بزرگ است که داخل آن پوشیده شده از شن های طلایی رنگ، و درخشان.  این ساحل زیبا در اقیانوس آرام است و به دلیل منظره های زیبایش مورد توجه بسیاری از زوج های جوان است.

ساحل

ساحل مارینا در مکزیک

ساحل

ساحل مارینا در مکزیک

ساحل زیبای شیشه ای در کالفرنیاتاریخچه این ساحل زیبا را به قرن 19 نسبت داده اند طبق گفته ها از سال 1943 مردم این منطقه‌ی کالیفرنیا انواع زباله های خود را در پارک ایالتی مک کریچر کنار دریای فورت براگ رها می کردند و درون این زباله ها انبوهی از شیشه های رنگی وجود داشته است.  دولت وقت بعد از مدتی به دلیل اینکه زباله بیشتری در این منطقه انباشت نشود این منطقه را بسته و دیگر به ساکنین اجازه نداد تا زباله های خود را در این سواحل بریزند. بعد از گذشت یک دهه شیشه هایی که درون این زباله ها بود به مرور زمان بوسیله جز رو مد دریا صیلی و به تکه های رنگی و خوردشده تبدیل شد. همین امر باعث شده سواحل این منطقه بطور جالبی رنگی و جذاب شود. البته عده ای از مردم این منطقه اعتقاد دارند یک کشتی با بار شیشه در این منطقه غرق شده و باعث ریخته شدن هزاران بطری به دریا شده است، و همین امر باعث بوجود آمدن این ساحل شیشه ای زیبا شده.

ساحل

ساحل شیشه ای در کالیفرنیا

ساحل

ساحل شیشه ای در کالیفرنیا

سواحلی زیبا و پر از ستاره مالدیواین ساحل به دلیل وجود شب تاب هایی که درون آب هست در دل شب همانند یک آسمان پر ستاره می درخشند، این شب تاب ها گونه ای از میکروب های دریایی هستند که فیتوپلانکتون نام دارند. زمانی که سطح آب بر اثر حرکت دادن و مواج شدن با اکسیژن ترکیب می شود باعث فعل و انفعالاتی شده و همین امر باعث ایجاد نور آبی رنگ  می شود. این ساحل گرچه رویایی و شگفت انگیز است اما به خاطر همین میکروب ها سمی است و ممکن است خطراتی در پی داشته باشد.

ساحل

ساحل پر ستاره و دیدنی مالدیو

ساحل

ساحل پر ستاره و دیدنی مالدیو

ساحل کاتدرال ها، ریبادئو در اسپانیااین ساحل و صخره های اعظیم و بلند آن بر اثر ضربات آب بطور خیلی زیبا و باور نکردنی به وجود آمده اند.

ساحلی

ساحلی زیبا در اسپانیا

ساحل

ساحل کاتدرال در اسپانیا

ساحل ماسه های صورتی در باهامارنگ صورتی این ساحل به دلیل شسته شدن مرجان ها در این ساحل بوجود آمده است.

ساحل

ساحل صورتی در باهاما

ساحل

ساحل صورتی در باهاما

ساحل جکولسارلون در ایسلندصخره های آتش فشانی همراه با تکه هایی از یخ مناظر بسیار زیبا و منحصر به فردی را به وجود آورده اند که چشمان هر بیننده خیره می شود.

ساحل

ساحل یخی در ایسلند

ساحل

ساحل یخی در ایسلند

تخته سنگ های اعظیم و گرد معروف به (تخم اژدها) کوکوهه در سواحل نیوزیلندبرخورد امواج دریا در سالهای متمادی با صخره های رسوبی این ساحل، باعث بوجود آمدن تخته سنگ های مدور به اندازه های مختلف و خوشه ای شده است که در امتداد این ساحل پراکنده هستند.

ساحلی

ساحل کوکوهه در نیوزلند

ساحل

ساحل کوکوهه در نیوزلند

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر