چرا باید خاطرات سفرمان را ثبت کنیم؟

10 دقیقه زمان خواندن
ثبت خاطرات سفر

معمولاً در هر مسافرت، مخصوصاً مسافرت‌های طولانی‌مدت نوروزی، خاطره‌های شیرین و لذت‌بخش زیادی برای هر یک از ما رخ می‌دهد. اما خب متأسفانه جزییات خیلی از آن‌ها پس از مدتی به دست فراموشی سپرده می‌شوند. به همین دلیل است که باید دنبال راهی برای ثبت خاطرات سفر و جلوگیری از فراموش‌شدنشان باشیم. امروز رزرواسیون مهر قصد دارد تا با در میان گذاشتن چند ایده جالب، شما را در ثبت خاطرات سفرتان یاری کند.اسکرپ بوک بسازیدشاید الآن از خود بپرسید اسکرپ بوک دیگر چیست؟ اسکرپ بوک یک دفترچه خاطرات تصویری است که در ثبت خاطرات سفر کاربرد فراوان دارد. ساخت اسکرپ بوک یکی از جذاب‌ترین سبک‌های خاطره‌نویسی است که اثرات خیلی خوبی روی ما دارد. برای مثال چون نزدیک‌ترین تعطیلات پیش رو تعطیلات نوروز است می‌توانید برای هرکدام از شهرهایی که به آن سفر می‌کنید یک اسکرپ بوک جداگانه داشته باشید و بلیط ها، عکس‌ها، رسید رزرو هتل و یا هر چیز دیگر باقی‌مانده از آن شهر را در آن بچسبانید و در زیر آن نیز توضیح کوتاهی در آن باره بدهید. این نوع خاطره‌نویسی ازآن‌جهت که همراه با عکس و مدرک است بسیار جذاب‌تر و ملموس‌تر است. توجه داشته باشید که ازآنجایی‌که اسکرپ بوک از علایق شخصی شما نشات می‌گیرد هرکسی با دیدن آن می‌تواند بفهمد که چه کسی هستید و چه چیزی بیشتر از همه برای شما ارزش دارد.اسکراپ

نوشتن خاطرات سفر با اسکراپ نویسی

استفاده از اپلیکیشن های ثبت خاطراتازجمله کارهایی که بیشتر ما در سفر انجام می‌دهیم ثبت عکس و ضبط فیلم و صدا است. اگرچه عکس گرفتن و نگه‌داشتن آن‌ها در کامپیوتر اقدام ساده‌ای است، اما اضافه شدن اطلاعات جدیدی به این تصاویر و ویدیوها می‌تواند آن‌ها را هیجان‌انگیزتر کند. در اینجا قصد داریم که اپلیکیشن LiveTrekker را برای ثبت خاطرات به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن اطلاعات مختلفی را در کنار تصاویر و ویدیوها ثبت می‌کند. ازجمله اطلاعاتی که این اپلیکیشن می‌تواند آن‌ها را ثبت کند می‌توان به مسیر در حال حرکت، زمان، سرعت و موارد این‌چنینی اشاره کرد.سفرنامه نویسی کنیدسفرنامه در معنای اصیل خود یکی از سبک‌های ادبی است که در آن مسافری که به شهر یا کشوری دیگر سفر کرد است؛ دیده‌ها، شنیده‌ها، تجربیات و احساسش درباره آن محل را در قالب کتاب برای آگاهی دیگران می‌نویسد مثل سفرنامه ناصرخسرو. گرچه هنوز هم خیلی افراد مخصوصاً کسانی که به سفرهای علمی و آموزشی می‌روند، به نوشتن سفرنامه می‌پردازند اما خب ازآنجاکه گذر زمان معنا و مفهوم خیلی چیزها را عوض می‌کند سفرنامه نویسی نیز این روزها تبدیل به امری آسان و بی‌دردسر شده است. اپلیکیشن سفرنامه یک برنامه کاربردی برای گوشی‌های اندرویدیست که به شما این امکان را می‌دهد که خاطرات سفر، به همراه عکس، فایل صوتی و یا حتی ویدیو را در آن ثبت کنید و حتی با مردم به اشتراک بگذارید. نکته جالب درباره این برنامه آن است که شما میتونید سفرنامه‌های مختلف از مکان‌هایی که مسافران دیگر بازدید کرده‌اند را بخوانید و با مقصدی که قرار است از آن  دیدن کنید، آشنا شوید. اپلیکیشن “سفرنامه” امکان ارسال سفرنامه به سایت اصلی اپلیکیشن را دارد، از این طریق دیگران می‌توانند از تجربیات شما استفاده کنند.وبلاگ نویسی را تجربه کنیداگر با این کار آشنایی چندانی نداشته باشید شاید برایتان عجیب باشد که چرا برای سفر باید وبلاگ راه‌اندازی کرد؟ اما باید بدانید که گردشگری دنیای بسیار بزرگی است و متخصصان وبلاگ نویس ویژه‌ای دارد که بهترین مقاصد گردشگری و هر آنچه لازم است درباره یک سفر بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ده‌ها میلیون گردشگر هرروزه وبلاگ‌های توریسم بلاگر ها را مشاهده می‌کنند تا ازنظر و تجارب آن‌ها در گردشگری استفاده کنند و مقاصد گردشگری آینده خود را انتخاب و برای سفر به آنجا برنامه‌ریزی کنند. درواقع باید گفت که توریسم بلاگر ها در تلاش‌اند تا تجربه‌های فوق‌العاده گردشگری خود را در هر نقطه دنیا، به‌صورت مصور و تحلیلی در اختیار مخاطبان قرار دهند تا آن‌ها را در لذت‌های سفری خود همراه کنند. شاید برایتان عجیب باشد اما خیلی از کسانی که قصد سفر داشتند و نمی‌دانستند برای رزرو هتل چه انتخابی بکنند با راهنمایی این بلاگر ها موفق به انتخاب بهترین و بهینه‌ترین هتل بر اساس شرایطشان شده‌اند و در عین لذت بردن از یک سفر بی کم‌وکاست، متحمل هزینه‌های گزاف نیز نشده‌اند.

بلاگ

خاطرات سفر خود را با بلاگ نویسی منتشر کنید

گروه رزرواسیون مهر نیز ضمن آرزوی داشتن سفری خوش در تعطیلات پیش رو، امیدوار است که پس از اتمام نوروز 96 شاهد خاطرات مهیج  و سفرنامه‌های جذاب و آموزنده شما در فضاهای اجتماعی باشد. شاید سال آینده ما نیز جز کسانی باشیم که با استفاده از سفرنامه‌های کاربردی شما مسافرتی خاطره‌انگیز را در تعطیلاتمان تجربه می‌کنیم.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر