معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر

6 دقیقه زمان خواندن
معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر

اولین چیزی که همه بعد از شنیدن اسم بوشهر به ذهن‌شان می‌آید، به طور حتم گرمای طاقت فرسای آن است. ولی باید بگویم که این شهر در کنار هوای گرمی که دارد، از جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار منحصربه‌فردی نیز برخوردار است که با دیدن هریک از آن‌ها به طور حتم شگفت‌زده خواهید شد. جاذبه های گردشگری بوشهر از تنوع بالایی برخوردار هستند و این امکان را برای تمام گردشگران فراهم می‌آورند تا بتوانند با سلیقه‌های مختلف از آن‌ها لذت ببرند. در ادامه با من همراه باشید تا سفری کوتاه در دل این شهر داشته باشیم و با جاذبه های خیره‌کننده آن آشنا شویم.

عمارت گلشن از خاص‌ترین جاذبه گردشگری بوشهر

عمارت گلشن در محله قدیمی بهبهان بوشهر قرار دارد و قدمت آن به بیش از 170 سال پیش باز می‌گردد. فاصله 10 متری این عمارت شگفت‌انگیز با دریا سبب محبوبیت روزافزون آن شده، به گونه‌ای که کمتر کسی است که بوشهر سفر کند و از این عمارت دیدن نکند. در و پنجره‌های چوبی این عمارت باعث هرچه زیباتر شدن آن شده است. امروزه از عمارت گلشن به عنوان موزه سنگ استفاده می‌شود که با دیدن از آن می‌توان سنگ‌های ارزشمندی که در آن نیز قرار دارد را مشاهده کرد.

مدرسه سعادت بوشهر

با توجه به قدمتی که مدرسه سعادت بوشهر دارد، آن را مادر مدارس جنوب ایران می‌نامند. این مدرسه در دوران قاجار به سبک نوین آموزشی کار خود را شروع کرد و از آن جایی که مردم آن زمان اطلاعات صحیحی از مدارس جدید نداشتند، در روزهای اول از آن استقبال نشد ولی پس از گذشت مدت زمانی به محل تحصیل بسیاری از روشنفکران تبدیل شد. با توجه به ارزش و اهمیتی که مدرسه سعادت بوشهر دارد، تاریخ تاسیس آن را به عنوان روز بوشهر نامگذاری کرده‌اند. بازدید از این مدرسه به طور حتم برای تمامی افراد جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

کوه نمکی جاشک

کوه نمک جاشک از دیدنی‌های منحصربه‌فرد و شگفت انگیز بوشهر است که نظیر آن را در کمتر جایی از جهان می‌توان یافت. گنبد نمک جاشک لایه‌های بزرگ نمک‌های زیرزمینی هستند که به سمت سطح زمین حرکت کرده‌اند و به علت ظاهر گنبدی شکل‌شان به آن‌ها گنبد نمک گفته می‌شود. گنبد نمکی جاشک 12 کیلومتر طول و 4.5 کیلومتر عرض دارد و با وجود غارها، آبشارها و بلورها می‌توان به آن لقب زیباترین گنبد نمکی خاورمیانه را داد.

موزه دریانوردی و عمارت کلاه فرنگی بوشهر

در سال 1858 در منطقه سبزآباد بوشهر، عمارت کلاه فرنگی این شهر ساخته شد که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری بوشهر تبدیل شده است. این عمارت در ابتدا مقر تابستانی نمایندگی انگلستان بود ولی بعدها در اختیار نیروی دریایی ایران قرار گرفت و امروز نیز به عنوان موزه دریا و دریانوردی از آن استفاده می‌شود. در این بنا قطعات و تجهیزات نیروی دریایی، نقشه‌ها، اسناد و مدارک بسیاری را می‌توان مشاهده کرد. همچنین قایق‌های جنگی، زیردریایی، شناورهای نظامی نیروی دریایی و کشتی 110 پرسپولیس در محوطه این موزه قرار گرفته که می‌توان از آن‌ها نیز بازدید کرد.

خانه دهدشتی

از دیگر بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بوشهر خانه دهدشتی است. این خانه یادگاری از دوران قاجار بوده که با معماری خاص و منحصربه‌فردی که دارد، چشم هرکس را به خود خیره می‌سازد. خانه دهدشتی در بافت قدیمی بوشهر قرار گرفته و اطراف آن نیز می‌توان شاهد خانه‌های قدیمی دیگری بود که هریک از نمایی زیبا برخوردار هستند. 

گور دختر، آرامگاهی شگفت انگیز

قدمت آرامگاه گور دختر به 600 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد که همین امر باعث شده تا این مکان به نمادی از تاریخ و تمدن بشری تبدیل شود. در رابطه با اینکه، این نماد متعلق به چه کسی است، اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد ولی برخی آن را متعلق به چیش‌پیش فرزند و جانشین هخامنشیان می‌دانند و برخی آن را متعلق به ماندانا مادر کوروش می‌دانند. برخی دیگر نیز معتقدند که این آرامگاه متعلق به دختر کوروش است. همچنین روایت‌هایی نیز وجود دارد که آن را متعلق به کوروش یکم می‌دانند. گور دختر این بنا فوق ‌العاده از 24 قطعه سنگ تشکیل شده و ظاهرش شباهت بسیار زیادی به آرامگاه کوروش دارد.

هتل های بوشهر برای اقامتی خاطره انگیز

با توجه به تعداد جاذبه های گردشگری بوشهر، به طور حتم برای اقامت در این شهر باید مکانی را انتخاب کنید که بهترین گزینه هتل های این شهر هستند. هتل های بوشهر از مناسب‌ترین و بهترین امکانات برای مسافران برخوردار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل جهانگردی دلوار بوشهر، هتل آسمان دو بوشهر، هتل ستاره خلیج فارس گناوه، هتل خور گناوه و هتل پلاس بوشهر اشاره کرد. رزرو آنلاین هتل های بوشهر از طریق رزرواسیون مهر نیز انجام می‌شود و از این طریق می‌توانید با قیمت مناسب‌تری اقدام به رزرو هتل مورد نظرتان کنید.

14 اسفند , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر