جاذبه های گردشگری قشم که نباید از آن ها غافل شد

9 دقیقه زمان خواندن
جاذبه های گردشگری قشم

قشم جزیره‌ای زیبا با مردمی خونگرم و مهمان نواز است که در دل خلیج فارس قرار دارد. در این جزیره جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری وجود دارد که به طور حتم همه را شیفته خود می‌کند. جاذبه های گردشگری قشم از مهمترین عوامل جذب گردشگر و مسافر به این جزیره هستند و با توجه به تنوعی که دارند، به خوبی توانسته‌اند پاسخگوی نیاز تمام مسافران باشند. در ادامه به معرفی تمامی جاذبه های گردشگری قشم خواهیم پرداخت تا در سفر بعدی خود به این جزیره بتوانیم از این جاذبه ها لذت ببریم.

کوه های تندیس جزیره قشم

کوه های تندیس جزیره قشم از خاص‌‌ترین جاذبه های گردشگری این جزیره است که در نگاه اول تصور خواهید کرد که مجسمه‌هایی ساخته شده توسط انسان هستند ولی باید گفت این کوه‌های کاملا طبیعی بوده و انسان هیچ نقشی در به وجود آوردن آن‌ها ندارد. این کوه‌ها با پایین رفتن سطح آب دریا به وجود آمده‌اند و از لایه‌های مرجانی و اسفنجی پوشانده شده‌اند. کوه های تندیس جزیره قشم در نقاط مختلفی از این جزیره قرار دارند و می‌تواند آن‌ها را مشاهده کرد.

جنگل حرا از منحصربه‌فردترین جاذبه های گردشگری قشم

هرچند جاذبه های گردشگری قشم بسیار زیبا و متنوع هستند ولی یکی از منحصربه‌فردترین آن‌ها که نظیر آن را در کمتر جایی از جهان می‌توان دید، جنگل حرا است. در جنگل حرا هیچ نشانی از خاک وجود ندارد و جنگل به طور کلی روی آب قرار دارد. این منطقه با توجه به پوشش گیاهی و شرایطی که دارد، از بهترین مناطق برای پرندگان مهاجر به حساب می‌‌آید و به همین علت اهمیت بسیاری دارد.

غاز نمک

شاید کمی عجیب باشد ولی طولانی‌ترین غار نمک جهان در جزیره قشم قرار دارد و شکوه آن بسیاری را به خود خیره ساخته است. سراسر غار نمک قشم از قندیل‌های بزرگی پوشیده شده که به مرور زمان اشکال زیبایی به خود گرفته‌اند و یکی از بهترین صحنه‌ها را برای ثبت تصاویر خیره کننده به وجود آورده‌اند. نکته مهمی که برای ورود به غاز نمک باید به آن توجه کنید آن است که همراه داشتن چراغ قوه الزامی است زیرا در این غار هیچ نوری وجود ندارد.

دره ستارگان قشم

تنوع و خاص بودن جاذبه های گردشگری قشم باعث شده تا به آن‌ها عجایب هفتگانه گفته شود. یکی دیگر از این عجایب هفتگانه دره ستارگان است، دره‌ای زیبا که به گفته برخی از بومیان به علت برخورد ستاره‌ای با زمین به وجود آمده است. ولی باید گفت که این دره به علت شرایط محیطی و فرسایش خاک به وجود آمده و امروزه به یکی از زیباترین و البته ترسناک‌ترین دره‌ها تبدیل شده که گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به قشم سفر می‌کنند.

غار خربس قشم

غاز خربس از دیگر جاذبه های گردشگری قشم است که ترکیبی از هر انسان و طبیعت بوده و زیبای آن مورد توجه گردشگران بسیاری است. این غار به خاطر بارش باران، جریان گرداب‌ها و شستن ماسه به وجود آمد و درون آن حفره های کوچکی ظاهر شد که انسان‌ها در گذشته از آن‌ها به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند. با نگاهی به این حفره‌ها می‌توان تاریخی طولانی را مشاهده کرد که نظیر آن در کمتر جایی از این کره خاکی یافت می‌شود.

جزایر قشم

در اطراف قشم جزایر بسیار زیبایی قرار دارند که از بهترین جاذبه های گردشگری قشم به شمار می‌آیند و کمتر کسی است که به قشم سفر کند و از جزایر آن دیدن نکند. از جمله جزایر قشم می‌توان به جزیره ناز، هرمز و هنگام اشاره کرد. از جاذبه‌های این جزایر نیز می‌توان به قایق‌سواری در جزیره ناز، قلعه پرتغالی در جزیره هنگام و خاک سرخ جزیره هرمز را نام برد.

نیایشگاه ناهید قشم

یکی از قدیمی‌ترین نیایشگاه‌های زرتشتیان در جزیره قشم و در بالای تپه‌هی کولغان قرار دارد. این نیایشگاه برای پرستش ناهید یا آناهیتا که همان الهه پاکدامنی است، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در مسیر رسیدن به این نیایشگاه نیز می‌توان شاهد حوضچه‌های تاریخی بود که از جلوه‌ای خاص برخوردار هستند.

مدرسه تاریخی کمالیه قشم

در روستای بند حاج علی قشم یکی از قدیمی‌ترین مدارس و مراکز علمی خلیج فارس قرار دارد. قدمت این مدرسه به 300 سال باز می‌گردد و معماری زیبای آن به طور حتم شما را شگفت زده خواهد کرد. در کتابخانه مدرسه علمیه قشم نیز می‌توان شاهد 20 هزار جلد کتاب چاپی و خطی بود که هریک در رابطه با موضوعی نوشته شده‌اند.

گورستان لافت قشم

از دیگر جاذبه های گردشگری قشم که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد، گورستان لافت است که با توجه به سنگ نوشته‌ها و کتیبه‌های به جا مانده از آن دوره می‌توان دریافت که این گورستان متعلق به مسلمانان بوده است. در نزدیکی این گورستان نیز زیارتگاه سید شمس الدین قرار دارد که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست.

هتل های قشم

با توجه به اینکه جزیره قشم در فصل بهار از آب و هوای خوبی برخوردار است، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای سفر در نوروز است. شما هم اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، بهترین رزرو هتل نوروز 99 خود را برای این جزیره به زودی انجام دهید. از هتل های قشم که در نوروز خدمات مطلوبی را به مسافران خود ارائه می‌کنند، می‌توان به هتل ساحلی خلیج فارس قشم، هتل سورینت قشم، هتل آرتا قشم، هتل آپادانا قشم و هتل سینگو قشم اشاره شد. 

06 اسفند , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر