در تعطیلات غیر منتظره، به کجا برویم؟

10 دقیقه زمان خواندن
تعطیلات غیر منتظره

اگر شما یکی از ساکنان عزیز شهر تهران باشد، حتماً بخاطر تعطیلی یهویی در روزهای خاص مانند همین شنبه که به‌دلیل مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب تعطیل شد به‌دنبال جای مناسبی جهت لذت بردن از این تعطیلات غیرمنتظره هستید. بسیاری دوست دارند در تهران بمانند و از فضاهای سرسبز و مناطق خنک و خوش آب و هوای تهران لذت ببرند. ما در این پست به معرفی مناطق جذاب تهران می‌پردازیم.اما برخی از شهروندان تهرانی ترجیح می دهند بار سفر ببندند. برای آن دسته از تهرانی های عزیز ما سفر به مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. رزرو آنلاین هتل و خرید اینترنتی بلیط هواپیما با سامانه رزرواسیون مهر کار شما را بسیار آسان کرده است.ما در پست‌های قبلی وبلاگمان درباره مشهد و مناطق زیبا و جذاب مشهد برایتان نوشته‌ایم. پیش از رفتن به مشهد این مطالب را حتماً بخوانید.»یک مقصد با ده ها انتخاب!»هتل هما دو؛ یک تیر و چند نشان»چرا همه به شاندیز میروند ؟»عید نوروز در مشهد به کجا برویم؟»پیاده روی در بدن انسان!»برداشت زعفران می‌تواند تور تفریحی به مشهد باشد»سفر هیجان انگیز با قطارمناطق لذت بخش تهرانبا آنکه همیشه تهران به عنوان یکی از شهرهای گرم کشورمان در تابستان است اما مناطق همجوار با رشته کوه البرز محلی برای فرار از گرما و خشکی هوای تهران ایجاد کرده‌اند. روستاهای خوش اب و هوای اطراف تهران مناطق عالی برای گذراندن یک آخر هفته نسبتاً طولانی هستند.کافیست یکی دوساعتی رانندگی کنید تا به این روستاها برسید .

روستای

روستای زیبای کردان اطراف تهران

روستای کردانروستای كردان یكی از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است. منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا نزدیک تهران که در آن چیزی جز باغ‌های زیبا و بزرگ نمی‌بینید. کردان در ۲۵ کیلومتری کرج و ۶۵ کیلومتری غرب تهران قرار دارد. رودخانه‌ی هم به همین نام وجود دارد که از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از شمال شرقی به جنوب غربی جاری است و در مسیر خود از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه شور می‌شودبرج آرامگاهی كردان، پل قدیمی‌بانو صحرای كردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو از دیدنی‌های این روستای زیبا است.

روستای

روستای زیبای کردان اطراف تهران

روستای افجهروستای افجه از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیران در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در جوار دشت‌های هویچ و گرچال و قله ساکا واقع شده است. آب و هوای روستای افجه به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی البرز در بهار و تابستان مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است.

روستای

روستای زیبای افجه اطراف تهران

روستای افجه جایی بکر برای گذران آخر هفته به شمار می رود که اگر در روزهای تابستان به آنجا می‌روید، خریدن گیلاس و آلبالوی خوشمزه از باغداران را فراموش نکنید.با آنکه اثری از هویج دشت هویج یا دشت گرچال در نزدیکی روستای افجه نیست اما طبیعت زیبای این منطقه غالباً همشهریان تهرانی را به هوس چادر زدن و اقامت چند روزه در دامان طبیعت می‌اندازد.

روستای

روستای زیبای افجه اطراف تهران

روستای کرکبودکرکبود روستایی زیبا و کوهستانی در شهرستان طالقان است. انبوه درختان بلند و برافراشته و تنومند در این روستا جلوه خاص و متفاوتی داده است. لابه لای درختان کوچه باغ هایی هست که سایه درختان بلند آن بسیار خنک و دل انگیز است.پس از فاصله گرفتن ۱۴ کیلومتری از طالقان، آبشار باشکوه کرکبود که به آن آبشار کر هم می گویند را خواهید دید. برای رسیدن به آبشار کرکبود نیم ساعتی باید پیاده‌روی کنید. اما این پیاده روی بسیار لذت بخش است چرا که از میان راه‌های مال روی روستایی از میان باغات روستا گذر می‌کند، گذر می‌کنید و صدای آب رودخانه در طول مسیر شما را همراهی می‌کند.

آبشار

آبشار زیبای کرکبود اطراف تهران

آب پرخروش این آبشارِ ۵ متری، از ارتفاعات حصارچال مازندران سرچشمه می‌گیرد و در صورت افزایش آب آبشار، ارتفاع آن نیز افزایش می‌یابد. آبشار کرکبود پس از گذر از دره‌ای عمیق به رودخانه شاهرود می‌پیوندد.در پایین و ادامه آبشار حوضچه‌های کوچک پر آبیست که برای آبتنی مناسب اند. همچنین در طرفین آبشار حفره‌هایی طبیعی وجود دارد که امکانش را دارید با استفاده از آن به پشت آبشار بروید. می‌گویند در گذشته با استفاده از تیغه‌هایی در این حفره‌ها، اتاقک‌هایی ایجاد کرده تا خوش نویسان در محل نشسته و به کتابت قرآن و آثار ادبی مشغول شوند.دره اوشان و فشماین دو ناحیه به ترتیب در 30 و 35 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند. فشم از مسیر از جاده لشکرک دارای باغ‌های میوه بسیار است و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی، از مناطق تفریحی‌اند که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسب هستند.

روستای

منطقه زیبای اوشان و فشم اطراف تهران

روستای آبنیکروستای آبنیک روستایی سرسبز و خوش آب و هوا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. برای دیدن آن باید به ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستاهای زایگان و لالان بروید. ارتفاع روستای آبنیک ۲۴۰۰ متر از سطح دریا است.اب و هوای سرد و ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و دامنه های گسترده کوههای اطراف فضایی بسیار مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در فصل بهار و تابستان است. زیبایی و طراوات این روستا با رودخانه کلارود و آبشار آبنیک چندبرابر شده است.این رودخانه به طول ۷ کیلومتر از کوه‌های جانستون و خرسنگ سرچشمه گرفته و یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به شمار می‌آید. چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده اند.

روستای

روستای زیبای آبنیک اطراف تهران

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر