ساحل شب تاب چابهار رویایی که به واقعیت تبدیل شده است

5 دقیقه زمان خواندن
ساحل شب تاب چابهار رویایی که به واقعیت تبدیل شده است

زمانی که نام استان سیستان و بلوچستان را می‌شنویم اولین تصور همه ما از این استان گرمای شدید است اما به قول سهراب سپهری «چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید». این استان با تمام مشکلات و کمبودهایی که در طی چندین سال داشته است از بهترین مناطق گردشگری ایران محسوب می‌شود. در جنوب شرقی این استان و در نزدیکی دریای عمان از زیباترین مناطق سیستان و بلوچستان به نام چابهار قرار گرفته است. این بندر را می‌توان به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه دنیا شناخت چرا که نیم بیشتری از جاذبه های طبیعی ایران در این بندر قرار گرفته‌اند. ساحل تنگ یا ساحل شب تاب چابهار نیز از زیباترین آن‌ها است که میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در چند سال اخیر بوده است. شما نیز اگر علاقه‌ای به آشنا شدن با این ساحل رویایی دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ساحل شب تاب چابهار جاذبه‌ای رویایی

ساحل تنگ یا ساحل شب تاب چابهار یکی از زیباترین جاذبه‌های این بندر است و شهرت خود را مدیون فیتوپلانکتون‌هایی است که در آب این منطقه زندگی می‌کنند. فیتوپلانکتون‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند به دلایل طبیعی در شب آبی رنگ دیده می‌شوند و همین عامل باعث شده است تا مردم تصور کنند الماس‌هایی آبی در دریا وجود دارد. بندر تنگ تنها بندری با این جاذبه در دنیا نیست بلکه این جاذبه را در کشورهای دیگر از جمله هاوایی، پورتوریکو، مالدیو و کامبوج نیز می‌توان دید.

جاذبه‌های نزدیک به ساحل تنگ

ساحل شب تاب چابهار تنها جاذبه در این بندر نیست بلکه جاذبه‌های دیگری نیز مانند کوه‌های مینیاتوری، تالاب لیپار، مسجد جامع دزک، گل افشان، منطقه حفاظت شده گاندو و … در این بندر وجود دارند و از بهترین مکان‌ها برای تفریح و استراحت در کنار خانواده است.

بهترین فصل برای سفر به چابهار

اگر کمی به اسم این بندر شگفت‌انگیز توجه کنید می‌توانید بهترین فصل برای بازدید از ساحل شب تاب چابهار را انتخاب کنید. چابهار همان چهار بهار است که با گذر زمان تغییر یافته است. این بندر جز معدود مناطق ایران است که هر چهار فصل آب و هوایی بهاری دارد به همین دلیل تفاوتی در زمان سفر به این بندر نیست.

اقامت در بندر چابهار

با پیشرفت کردن بندر چابهار و تبدیل شدن این منطقه به یکی از قطب‌های گردشگری ایران در چند سال اخیر هتل های چابهار به یکی از بهترین مراکز اقامتی برای مسافران تبدیل شده‌اند. شما نیز اگر قصد رزرو هتل در نزدیکی ساحل شب تاب چابهار را دارید پیشنهاد ما به شما هتل لیپار، هتل فردوسی و هتل سپیده چابهار است.

سخن آخر

ساحل شب تاب چابهار شاید تکه‌ای کوچک از این بهشت جنوبی ایران باشد اما با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که دارد امروزه به یکی از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه های چابهار تبدیل شده است. شما نیز اگر تا کنون از نزدیک با از این ساحل یا دیگر جاذبه‌های بند را دیده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر