7 دلیل جذاب برای سفر به بندرعباس

10 دقیقه زمان خواندن
سفری جذاب به بندرعباس

همه ما ایرانی ها برای سفر در فصل سرد به جزایر جنوبی کیش و قشم فکر می کنیم. اما همانطور که می دانید فصل سرد به خصوص آخر هفته ها و روزهای تعطیل، ایام پیک و پر ترافیکی برای این جزایر هستند. باید خیلی خوش شانس باشید تا بتوانید در این روزها اتاقی را در یکی از هتل های کیش یا قشم پیدا کنید. تازه اگر هم جای خالی باشد باید قیمت بالایی را بابتش بپردازید.

بنظرتان چطور است به جای سفر به این جزایر پرترافیک مقصدی نزدیک به آن ها را انتخاب کنید. جایی که بتوانید کنار لذتی که از ساحل و زیبایی های آن می برید به راحتی با طی کردن مسافت کوتاهی گشتی هم دور جزایر مختلف داشته باشید. درست حدس زدید منظورم بندرعباس است.

به این ترتیب علاوه بر اینکه می توانید در یکی از هتل های خوب و با قیمت مناسب بندرعباس اقامت کنید و از هزینه های سفرتان بکاهید، این امکان را دارید که با کشتی، خودتان را به کیش و قشم یا حتی جزیره هنگام و جزیره هرمز برسانید.

width=500

                                                                                     جزیره هرمز

البته خود بندرعباس هم آنقدر جاهای دیدنی و جذابیت دارد که کل برنامه سفرتان را پر کند. باید بگوییم این مقصد را فقط به خاطر این دو موضوع پیشنهاد نمی کنیم دلایل دیگری هم هست که می تواند با دانستنش هر کسی را به سفر به بندرعباس تشویق کند. برای دانستن این دلایل با ما همراه باشید.

مردمان خونگرم و مهمان نواز و لباس سنتی آن ها

جنوبی ها هر کجا باشند به خونگرمی معروف هستند. به نظرم این موضوع حتی در آن طرف مرزهای ایران هم صدق کند. به این ترتیب وجود یک جنوبی هم وطن در آن طرف باید  دلگرمی بزرگی باشد. حالا فکرش را بکنید که در بندرعباس  بین جنوبی ها باشید، خب مسلما حال و هوای آن ها و روابط گرم و صمیمانه شان شما را هم درگیر خود می کند. اما نکته مهم تر دیدن پوشش و لباس سنتی اهالی بندرعباس است. لباس هایی با پارچه ها و نقش های ظریف و رنگ بندی روشن و شاد که خودش به تنهایی از جاذبه ها و دیدنی های این شهر می تواند باشد.

bandar-abbas-souvenir1 

traditional-dress-of-bandar-abbas 

جاذبه های بندرعباس

مهم ترین چیزی که گردشگران را به خطه جنوب کشور جذب می کند آب های خلیج فارس و سواحل زیبا است. این موضوع در رابطه با بندرعباس نیز صدق می کند. باید بگوییم بندرعباس تمیزترین سواحل را دارد به خصوص اگر با سواحل شمال مقایسه شود. تماشای آبی بیکران خلیج همیشه فارس به ویژه در هنگام طلوع و غروب خورشید آرامش بی مانندی را به شما می دهد.  

bandar-abbas-beach 

width=500

                                                                               معبد هندوها بندرعباس

gano-hot-spring

                                                                                     آبگرم گنو

موزه

                                                                            موزه مردم شناسی

 جنگل های دریایی حرا

جنگل‌های دریایی حرا در نزدیکی بندرعباس قرار گرفته و غیر از آنکه خود جنگل و ساحلش تماشایی است با وجود انواع پرندگان بومی و مهاجر برای طبیعت‌ گردان و دوستداران محیط ‌زیست فرصتی است تا از پرنده نگری لذت ببرند.

persian-gulf-hara-marine-forests

                                                                                  جنگل حرا

بازار های محلی و خرید سوغات

ساحل بندرعباس دارای متنوع ترین زیستگاه های آبزی است به همین دلیل نیز این بندر از مراکز عمده فروش ماهی محسوب می شود. برای نمونه می توانیم از بازار ماهی فروش ها نام ببریم که حتی اگر خیال خریدن ماهی و میگو را هم نداشته باشید ارزش بازدید و ارتباط با مردم را دارد. در بازار ماهی هر روز در محوطه وسیعی محصولات دریایی را در فصل گرما زیر کپرها و در فصل خنک در فضای باز در معرض دید خریداران قرار می‌ دهند.

width=500

                                                                                بازارهای محلی

bandar-abbas-local-markets

                                                                               بازارهای محلی

یکی از قسمت هایی که تقریبا در برنامه سفر همه گردشگران بندرعباس وجود دارد تماشای بازارهای محلی و نقش حنا است.

henna-tattoos-in-bandar-abbas

                                                                                   نقش حنا

سوغات بندرعباسی ها مثل سوغات همه مناطق برگرفته از محیط و طبیعت است. از خرمای اعلایش گرفته تا صنایع دستی دریایی مثل اشیای تزئینی، زیورآلات، قاب عکس و ...

bandar-abbas-souvenir

                                                                        خرمای سوغات بندرعباس

 هتل های خوب و راحت

بندرعباس هتل های خوبی دارد که هر کدام را انتخاب کنید می توانند کیفیت خوبی را به شما ارائه کنند. مثل هتل هما بندرعباس که به نوعی شما را یاد هتل های آنتالیا می اندازند. در این هتل در  اتاق هایی اقامت می کنید که چشم انداز  زیبایی از دریا را تقدیم تان می کنند و به شما این امکان را می دهند که حتی زمانی که در اتاقتان در حال استراحت هستید تصاویری از غروب و طلوع خورشید را تماشا کنید. علاوه بر این تعدادی از اتاق های هتل هما بندرعباس نیز هستند که رو به باغ بوده و منظره ای از محوطه سبز هتل را پیش رویتان قرار می دهند.

bandar-abbas-homa-hotel

غذاهای خوشمزه و رستوران ها بندر عباس

فکر نمی کنم کل دنیا را بگردید بتوانید ماهی به خوشمزگی بندرعباس بخورید. با اینکه همه شهرهای جنوبی در سرو ماهی تبحر دارند اما مزه ماهی که در رستوران های بندرعباس پخت می شود برای همیشه زیر دندانتان می ماند. پس پیشنهاد می کنم هرگز بندرعباس را بدون خوردن ماهی ترک نکنید. در بین رستوران های شهر تعدادی وجود دارند که از همه معروفتر هستند.

مثل رستوران بادگیران که در آن می توانید تجربه یک روز متفاوت را داشته باشید؛ تازه ترین غذا های دریایی در فضاهایی متفاوت و طعم ماهی سرخ شده و کباب چنجه لاری چیزی است که در این رستوران انتظار شما را می کشد.

رستوران بادگیران بندرعباس غیر از این هتل هما بندرعباس چندین رستوران و کافه دارد که با هر ذائقه ای که باشید می تواند از بهترین انتخاب ها برای شما در بندرعباس باشد. در رستوران دریایی این هتل در محیطی  آرام و رؤیایی در باغی زیبا به همراه شنیدن موسیقی ملایم می‌توانید برای وعده شامتان انواع غذاهای دریایی، ایرانی و فرنگی را سفارش دهید.

علاوه بر این هتل هما دارای دو کافی شاپ است که یکی داخل هتل قرار گرفته و با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرها به صورت 24 ساعته از شما پذیرایی می‌کند. کافی شاپ دیگر هتل در کنار ساحل قرار دارد و با همین منو از ساعت 7 عصر تا 11 شب در زیر آلاچیق‌های کنار ساحل به استقبال شما می‌آید. تماشای منظره غروب خورشید در کنار آبی خلیج فارس از زیباترین و ماندگارترین تجربه‌های شما در بندرعباس است.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر