هتل‌های تاریخی شهر گل و گلاب

10 دقیقه زمان خواندن
هتل های تاریخی

بی‌شک شهر زیبای کاشان یکی از غنی‌ترین مناطق گردشگری ایرانمان محسوب می‌شود. کاشان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران، در استان اصفهان است، که در 220 کیلومتری جنوب تهران واقع است. سفر به این شهر و قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های قدیمی‌اش، حس ورق زدن تاریخ را به شما القا می‌کند.قدمت تاریخی و فرهنگ پربار این شهر نظر هر گردشگر فرهنگ دوستی را به بازدید از این شهر جلب می‌کند. علاوه بر این فرارسیدن فصل گلاب‌گیری در اردیبهشت‌ماه، خود به‌تنهایی دلیلی خوب برای رزرو هتل کاشان برای هر گردشگر ماجراجوست. چراکه گلاب این منطقه از بی‌نظیرترین محصولات ایران به‌حساب می‌آید. اما کاشان تنها به گلاب بسنده نکرده است بلکه علاوه بر گل محمدی و گلاب و سنت خاص تهیه این عطر ناب، آتشکده (چهار تاقی)، آبشار، تالار زیبا، غار رئیس و آسیاب اون هم جزء جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر به‌حساب می‌آید. حال اگر قصد سفر به این شهر در تعطیلات را دارید، حتماً می‌خواهید بدانید که کدام هتل را باید برای اقامت چندروزه خود انتخاب کنید. در اینجا به‌اختصار به معرفی مهم‌ترین هتل‌های تاریخی این شهر می‌پردازیم.هتل خانه مرشدیاگر اهل سفر به‌خصوص کشورهای خارجی باشید، حتماً با سایت Trip adviser آشنایی دارید. این وب‌سایت علاوه بر رزرواسیون انواع هتل‌ها، توضیح کاملی درباره آن‌ها نیز ارائه می‌دهد. از طرفی گردشگرانی که قبلاً در آن هتل اقامت داشتند می‌توانند نقطه نظراتشان را درباره ان هتل برای راهنمایی گردشگران دیگر، در این سایت به ثبت برسانند. جالب است بدانید که هتل خانه مرشدی و هتل خانه عامری‌ها از طرف گردشگران ایرانی و خارجی بالاترین امتیاز را از بین هتل‌های کاشان کسب کرده‌اند.هتل خانه مرشدی با قدمت دویست‌ساله یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی کاشان است که پس از مرمت و نوازی به هتلی سنتی تغییر یافت. پس از گذشت دوران پرفراز و نشیب که باعث زوال و نابودی خانه‌های تاریخی شده بود، خوشبختانه به‌واسطه پیشرفت در صنعت گردشگری و نگاه ویژه به جاذبه‌های شهر کاشان، سرنوشتی جدید برای خانه مرشدی رقم خورد و به بوتیک هتلی باشکوه و مجلل تبدیل شد. علاوه بر تمام این‌ها باوجود پرسنلی مجرب، معماری بی‌نظیر و جوی صمیمانه این هتل به‌عنوان بهترین و کامل‌ترین هتل کاشان شناخته می‌شود.

هتل

حیاط هتل  مرشدی

هتل

حیاط هتل  مرشدی

هتل

هتل خانه عامری‌هاهتل خانه عامری‌ها یکی از زیباترین هتل خانه‌های تاریخی کاشان است که در سایت تریپ ادوایزر، به‌عنوان یکی از ۲۵ هتل برتر خاورمیانه در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.مجموعه خانه تاریخی عامری‌ها که از چند خانه مجزای مجاور و در ارتباط با یکدیگر شکل‌گرفته با مساحت حدود ۹۰۰۰ مترمربع شامل ۸۵ اتاق و ۳ خانه با ۵ حیاط مرکزی به‌صورت اندرونی و بیرونی همراه با فضاهای سرپوشیده متعدد و متنوع، یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان محسوب می‌شود. قدمت این مجموعه به دوران زندیه مربوط می‌شود. ویژگی بارز این بنا، وسیع بودن هر دو حیاط و همین‌طور مجلل بودن فضاها و تزئینات این خانه و دارای بلندترین بادگیر در بین بادگیرهای

هتل

خانه نقلی کاشانخانه نقلی با مساحت 198 متر به عنوان کوچکترین خانه با هویت و معماری قاجاری و بومی است. میهمانان در زمستان در اتاق های کرسی دار و در تابستان در حیاط و ایوان اقامت دارند و با غذاهای محلی و بومی پذیرایی می شوند.

خانه

حیاط خانه نقلی کاشان

خانه

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر