چهار موزه حیات وحشی که از آنها بی خبرید!

10 دقیقه زمان خواندن
چهار موزه حیات وحش ایران

خوشبختانه در ایران موزه های حیات وحشی وجود دارد که در نوع خود کم نظیر و یا حتی بی نظیر هستند. در فرصت پیش رو قصد داریم شما را با تعدادی از این موزه های حیات وحش در کشورمان آشنا کنیم. به دلیل اینکه تعداد این موزه ها زیاد است، در قسمت اول به معرفی 4 موزه حیات وحش خواهیم پرداخت.موزه پرندگان بیرجندبه دلیل وجود دو نوع آب و هوا در شهرستان بیرجند یکی هوای کویری خشک و دیگری کوهستانی گونه های متنوعی از جانوران، اعم از پستاندارن، پرندگان، خزندگان را در پناه خود دارد.این موزه تقریبا دارای 100 جنس مختلف پرنده به صورت تاکسیدرمی است. به عنوان نمونه می توان به پرنده توکا که به صورت گروهای کوچک در باغهای بزرگ و جنگل ها دیده می شوند و پرنده سار، انواع عقابها، کرکس ها، پلیکان ها، شاهین ها اشاره کرد.

موزه

موزه طبیعی بیرجند

موزه

موزه طبیعی بیرجند

موزه

موزه طبیعی بیرجند

موزه تاریخ طبیعی  (جانوار شناسی) همداناین موزه مجموعه ای کم نظیر از انواع گونه های حیوانی، گیاهی و طبیعی اقلیم داخل کشور و نقاط دیگر جهان می باشد، که تماشای هر کدام شما را یا به آسمان می برد و یا به دریا. این موزه در سال 1351 توسط  تعدادی از افراد علاقمند از قبیل دبیران و اساتید دانشگاه احداث شده است. در حال حاضر این موزه دارای چند تالار بسیار شیک و مجهز به وسعت 2000 متر مربع و فضای مناسب برای مطالعه، سالن سخنرانی و کتابخانه تخصصی است.

موزه

از نمونه حیوانات و پرندگان زیبا در موزه طبیعی همدان

موزه

از نمونه حیوانات و پرندگان زیبا در موزه طبیعی همدان

موزه

از نمونه حیوانات و پرندگان زیبا در موزه طبیعی همدان

موزه تاریخ طبیعت تهرانموزه تاریخ طبیعت تهران در سه طبقه، شگفت انگیزترین حیوانات را به صورت تاکسیدرمی شده نگه داری می کند. برای مثال می توان به پروانه ها، ملخ ها، سوسک ها، خروس چهارپا، مرغ سه پایی و ... اشاره کرد. همچنین در این موزه آثار طبیعی مانند: کانی های مختلف با منشا آذرین، سنگ ها، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به صورت خام و تراشیده شده و مجموعه ای از فسیل بی مهرگان که متعلق به سال های پیش است و در نوع خود کم نظیر هستند را می توانید مشاهده کنید. این نمونه ای از موزه های تهران است، پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به تهران نسبت به بقیه موزه ها هم مطالعه داشته باشید تا دیدن تعداد بیشتری از موزه ها را در برنامه خود بگنجانید.

موزه

موزه حیات وحش دارا آباد تهران

موزه

موزه حیات وحش دارا آباد تهران

width=500

موزه حیات وحش دارا آباد تهران

موزه حیات وحش لرستاناین موزه که در نوع خود کم نظیر است با همکاری و حمایت استانداری، میراث فرهنگی، محیط زیست  نوسازی مدارس و حمایت های آموزش پرورش این استان احداث شده است. موزه حیات وحش لرستان دارای قسمت های مختلی از جمله: فسیلهای عصر حاضر تا صدها میلیون سال قبل مانند: گوساله دو سر، یوزپلنگ، ببر و شیر و پنج گونه گربه وحشی است.  همچنین پستانداران، گیاهخوار، گوشتخوار، جوندگان و گربه سانان، سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و معمولی که چشم هر بیننده را خیره می کند.

موزه

موزه حیات وحش لرستان

موزه

موزه حیات وحش لرستان

موزه

قطعا این شهرها علاوه بر این موزه ها جاذبه های دیگری هم دارند، بهتر است قبل از رفتن به این شهرها رزرو هتل خود را انجام دهید تا بدون نگرانی از محل اسکان به دیدن جاذبه های بیشتری بروید.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر