تفاوت cip و vip چیست

7 دقیقه زمان خواندن
تفاوت cip و vip  چیست

تجربه طی کردن روال خدمات فرودگاهی از زمانی که بلیط را تهیه می کنیم تا وقتی درهواپیما نشسته و به مقصد مورد نظر می رویم، بسیار استرس زا و پر دردسر است. اکثرا کسانی که زیاد به مسافرت می روند دنبال راه حلی برای رهایی از این مشکل هستند. خدمات فست ترک در فرودگاه ها این مشکل را حل نموده است. بعد از خرید بلیط هواپیما و با رزرو خدمات سی آی پی شما به عنوان مسافر از امکاناتی مانند بیزینس لانج، ترانسفر فرودگاهی و... برخوردار می شوید.

 

تفاوت cip و vip  چیست؟
 cip و vip از نظر خدماتی که ارائه می دهند به طور کلی یکسان هستند. VIP به افراد مهم سیاسی گفته می شود، که معمولا خدمات دریافتی یکسانی با CIP  دارند، تفاوت این دو در تامین امنیت برای VIP  است. به طور معمول این امنیت با دوربین های نظارتی، جایگاه های اختصاصی و محافظان شخصی تامین می شود. هزینه خدمات cip به طور کامل توسط خود شخص پرداخت شده اما در vip  هزینه ها به عهده ارگان یا نهاد خاصی است.

نمونه هایی از خدمات ارائه شده در cip  و vip:

ترانسفر تا فرودگاه:

بعد از رزرو بلیط هواپیما و خرید خدمات cip  یا vip  ماشینی به دنبال شخص رزرو کننده آمده و او را تا درب فرودگاه می رساند. وظیفه حمل و نقل چمدان شما تا ماشین به عهده این شخص خواهد بود.

جایگاه تشریفات:

مسافر را برای صرف قهوه، نوشیدنی و یا استراحت از سالن پر تردد فرودگاه به سالن بیزینس لانژ انتقال می دهند. تا در آنجا بدون دغدغه انجام امور مربوط به پرواز استراحت نماید.

 برخی خدماتی که در جایگاه ویژه cip  فرودگاه ارائه می شود شامل، کافی شاپ لوکس جهت صرف نوشیدنی، سالاد، دسر و شیرینی، اینترنت پر سرعت، اتاق اختصاصی سیگار با تهویه مناسب هستند.   اگر تاخیری در پرواز داشتید، سوئیت هایی برای استراحت در سالن های ویژه وجود دارد.

از دیگر امکانات این سالن می توان به داشتن فروشگاه های لوکس با برندهای خارجی و معتبر،  اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت، باجه بانک اختصاصی برای انجام امور ارزی و اتاق های بازی کودکان اشاره کرد.

تحویل گذرنامه:

کارمند عملیات گذرنامه را به گیت های ورود و یا خروج تحویل  می دهد تا پاسپورت چک شود. در این حالت دیگر نیاز به ماندن درصف های طولانی برای شخص نیست و تمامی امور توسط کارمند خدمات ویژه انجام می شود.

تشریفات گمرکی:

در این حالت تحویل دادن بار، بازرسی و یا احیانا پرداخت قبض انبار به عهده پرسنل خدمات ویژه فرودگاهی است.

انجام امور ترافیکی:

انجام تمامی پروسه پر دردسر تحویل بار و چمدان، گرفتن رسید، بلیط، گذرنامه، مدارک لازم جهت خروج و یا ورود به کشور،  با دقت کامل بر عهده گروه fas track است.

مستقبلین و مشایعن:

چناچه هنگام ورود و یا خروج از کشوری گروهی برای استقبال از مسافر ویژه  یا بدرقه او به فرودگاه بیایند در سال تشریفات اختصاصی از آن ها پذیرایی در خور صورت می گیرد.

اگر مشکلاتی مانند عدم شناسایی مسافر در فرودگاه رخ داد، وظیفه پیگیری جهت رفع آن به عهده کارکنان خدمات ویژه فرودگاه خواهد بود.

بعد از انجام کلیه امور و طی شدن فرآیند پر زحمت زمانی که همه کارهای مسافران cip  و یاvip  توسط گروه خدمات ویژه انجام شد، با احترام و بدون ماندن در صف طولانی برای تفتیش بدنی توسط ماشین های مخصوص تا پای پلکان هواپیما همراهی می شوند.

اغلب برای رزرو کننده CIP فرودگاهی جایگاه مخصوصی ابتدای هواپیما در نظر گرفته شده است. اگر خدمات سی آی پی را برای هنگام برگشت از مسافرت انتخاب شود، مسافر ویژه اولین نفری خواهد بود که از هواپیما خارج شده و با اتومبیل تشریفاتی به سالن بیزینس لانج منتقل می شود. در آنجا وظیفه گرفتن چمدان و بار بر عهده کارکنان فست ترک خواهد بود.

 

15 آبان , 1397
0 نظر
سحر بختیاورند

سحر بختیاورند

تعداد نوشته ها : 1

.

ثبت نظر