آشنایی با زیباترین جنگل های ایران

6 دقیقه زمان خواندن
آشنایی با زیباترین جنگل های ایران

عطر دلنشین چوب‌های خیس، قدم زدن بر روی زمین‌های گلی و صدای پرندگان از جمله لذت‌هایی هستند که تنها می‌توانید در طبیعت بکر و دست نیافتنی ایران پیدا کنید. اگر کمی از جغرافیای ایران اطلاع داشته باشید، حتما می‌دانید که عمده پوشش گیاهی این کشور بیابان‌ها هستند و تنها قسمت‌های شمالی طبیعتی زنده دارند اما این تفکر کاملا اشتباه است چرا که اگر سفری به هر یک از شهرهای ایران داشته باشید با زیبایی‌های مواجه می‌شوید که تا قبل از آن تصور وجود آن‌ها را در ایران نمی‌کردید. جنگل های ایران از شگفتی‌های این مرز و بوم هستند و از بهترین گزینه‌ها برای سفر و دور بودن از شلوغی و ترافیک شهر بشمار می‌آیند. در این مقاله قصد داریم زیباترین و متفاوت‌ترین جنگل‌ها را به شما معرفی کنیم تا دغدغه‌ای برای مقصد بعدی سفر خود نداشته باشید.

جنگل گیسوم تونلی از درختان در دل گیلان

از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جنگل های ایران، جنگل گیسوم در استان گیلان است. زمانی که در این جنگل قدم می‌زنید، احساس می‌کنید که در تونلی از درختان برای رسیدن به بهشتی گمشده هستید. درختان بلند و سبز، سکوت و آرامش ابدی و کنار هم قرار گرفتن جنگل و دریا از زیبایی‌های گیسوم هستند. این منطقه با داشتن تفریحاتی مانند جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، پاراگلایدر و … گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه است. همچنین اگر تمایل به اقامت در هتل های تالش و بازدید از دیگر جاذبه‌های این شهر دارید، پیشنهاد ما به شما هتل راستین و هتل هدهد تالش است.

جنگل ابر از شگفت‌انگیزترین جنگل های ایران

اگر به شما بگویند یکی دیگر از زیباترین جنگل های ایران در استان سمنان قرار گرفته است، مطمئنا اولین واکنش شما خندیدن به این ادعا است اما بهتر است باور کنید چرا که استان سمنان برخلاف اقلیم گرم و کویری که دارد، دارای طبیعتی فوق العاده زیبا و باورنکردنی است. جنگل ابر از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جنگل‌های سمنان است. درختان این جنگل همه از نوع هیرکانی با قدمتی نزدیک به ۴۰۰ میلیون سال هستند. ارتفاع این درختان در نزدیکی آسمان است و زمانی که در آن قدم می‌زنید، احساس می‌کنید که در حال قدم زدن در میان ابرها هستید به همین دلیل است که نام ابر را برای این جنگل انتخاب کرده‌اند. اگر علاقه‌ای به چادر زدن در طبیعت ندارید و تمایل دارید از دیگر جاذبه های سمنان در مرکز شهر نیز دیدن کنید، هتل رویال شاهرود، هتل جهانگردی شاهرود، هتل جهانگردی بسطام و … از بهترین گزینه‌ها هستند.

جنگل حرا یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم

جاذبه‌های قشم آنقدر زیاد هستند که لقب جزیره‌ای با عجایب هفتگانه را به آن داده‌اند. جنگل حرا نیز از دیگر جاذبه‌های این جزیره و از شگفت‌انگیزترین جنگل های ایران است. این جنگل برخلاف سایر جنگل‌های ایران در آب قرار دارد و قسمت شگفت‌انگیز آن نیز همین موضوع است. درختان این جنگل در هنگام مد و در طول شب به زیر آب فرو می‌روند و همین امر باعث شگفتی این جنگل شده است. اگر قصد رزرو هتل در این جزیره و در نزدیکی حرا را دارید، پیشنهاد ما به شما هتل مارینا ۱ قشم و هتل ساحلی خلیج فارس قشم است.

جنگل دالخانی رامسر

به جرات می‌توان گفت رامسر عروس شهرهای ایران است و زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران در این شهر قرار گرفته است. جنگل دالخانی نیز که از دیگر جنگل های ایران است در ۳۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است و با طبیعت فوق العاده چشم‌نوازی که دارد از بهترین گزینه‌ها برای استراحت و دور بودن از شلوغی‌های شهر است. از دیگر تفریحات این جنگل می‌توان به کوهنوردی، پیک نیک و … اشاره کرد. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که تمایلی برای سپری کردن شب در دل جنگل ندارد، می‌توانید در یکی از هتل های رامسر مانند هتل پارسیان آزادی رامسر و هتل آپارتمان ساحلی کوثر رامسر اقامت داشته باشید.

جنگل‌های ارسباران

از دیگر جنگل های ایران می‌توان به پارک ملی و جنگل‌های ارسباران یا قره داغ تبریز اشاره کرد. این جنگل با توجه به ظرفیت گردشگری بالا و چهار فصل بودن اقلیم آب و هوایی خود توانسته به ثبت جهانی یونسکو برسد. تنوع درختان این منطقه آنقدر زیاد است که توانسته محل زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری باشد. از دیگر جاذبه های تبریز در نزدیکی این جنگل می‌توان به قلعه بابک، مجتمع آب درمانی و تاسیسات آب درمانی کلیبر اشاره کرد.

جنگل‌های دوهزار و سه هزار تنکابن

جنگل‌های دو هزار و سه هزار یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین جنگل های ایران در استان مازندران و شهر تنکابن هستند. درختان این جنگل آنقدر به آسمان نزدیک هستند که در هنگام قدم زدن و نگاه کردن به آن‌ها قطعا سرگیجه خواهید گرفت. بهترین فصل برای بازدید از این جنگل و کمپینگ کردن در آن از اواسط شهریور تا اواخر آذر ماه است. اگر قصد رزرو هتل در یکی از هتل‌های این شهر را دارید پیشنهاد ما به شما هتل تنکا پارسه، هتل وستا و هتل چالدره تنکابن است.

جنگل سیسنگان، جنگلی هم مرز با دریا

در بیست و هفت کیلومتری یکی از بنادر تفریحی ایران به نام بندر نوشهر و در نزدیکی دریای خزر یکی دیگر از زیباترین و متفاوت‌ترین جنگل های ایران به نام جنگل سیسنگان قرار گرفته است. جنگل سیسنگان هم‌مرز با دریای خزر است و با داشتن گونه‌های درختی متنوع یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت است. از تفریحات این منطقه می‌توان به اسب سواری، قایق سواری، پیک نیک و … اشاره کرد. اگر قصد اقامت در این جنگل را ندارید و ترجیح می‌دهید در یکی از هتل های نوشهر رزرو کنید، پیشنهاد ما به شما هتل صدف نوشهر و هتل آپادانا نوشهر است.

سخن آخر

جنگل های ایران از شمال تا جنوب به قدری زیبا و شگفت‌انگیز هستند که به عنوان جاذبه‌های طبیعی و ملی در لیست جاذبه های ایران قرار گرفته‌اند و از بهترین گزینه‌ها برای دور بودن از آدما و خلوت کردن هستند. در این مقاله تلاش کردیم لیستی از این جنگل‌ها را در اختیار شما قرار دهیم تا با مقصد بعدی سفر خود آشنا باشید اما مهمترین موضوع در هنگام طبیعت‌گردی و بازدید از این جنگال‌ها حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از وارد شدن صدمه به آن است. شما نیز اگر تاکنون از این جنگل‌ها بازدید کرده‌اید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر