انتظارات مردم از یک هتل چیست؟

7 دقیقه زمان خواندن
انتظارات-مردم-از-یک-هتل-چیست؟

در گذشته افراد برای سفر کردن و اقامت در شهر مقصد نیاز به امکانات خاص و متنوعی نداشتند و تنها فراهم بودن مکانی که در آن بتوانند استراحت کنند، کافی بود. امروزه ولی به دلیل پیشرفت تکنولوژی سطح انتظارات مردم بالا رفته و برای اقامت در هتل ها نیاز به امکانات مختلفی دارند. افزایش انتظارات مردم از هتل ها باعث شده تا این اماکن اقامتی نیز امکانات و خدمات متنوعی ارائه کنند ولی در مقابل هزینه رزرو هتل و اقامت در آن نیز افزایش یافته است. در ادامه به چندین انتظاری که مردم از هتل ها دارند، خواهیم پرداخت.

رزرو هتل در کمترین زمان ممکن

از مهمترین مواردی که تمامی اماکن اقامتی باید به آن توجه داشته باشند، ساده بودن مراحل رزرو است. ساده بودن مراحل رزرو به هر روشی مانند رزرو مستقیم و یا رزرو از طریق وب‌سایت‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حفظ اطلاعات مسافر انجام شود.

سپری کردن زمان در هنگام پذیرش و یا تسویه حساب

زمانی که مسافر برای پذیرش وارد هتل می‌شود، تمایل دارد هر چه سریع‌تر وارد اتاق خود شود، پس زمانی که مسافر برای پذیرش سپری می کنند نباید طولانی شود. برای تسریع در انجام مراحل تحویل اتاق به مسافران اماکن اقامتی می‌توانند از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کنند. همچنین مراحل تسویه حساب نیز باید در بازه زمانی کوتاهی انجام شود تا مسافر کلافه نشود.

تحویل اتاق

اتاقی که به مسافر تحویل داده می‌شود باید دقیقا همان اتاقی باشد که انتخاب کرده است. در بسیاری از موارد مسافران به منظور انتخاب یک اتاق خاص دلایلی مانند، نوع اتاق درخواست شده (برای افرادی که نقص جسمانی دارند و یا آلرژی دارند )، موقعیت مکانی اتاق ( نزدیک بودن به آسانسور، نزدیک بودن به لابی و … )، تعداد تخت‌های اتاق و تراس، دارند. با توجه هتل‌ها باید به انتخاب مسافر احترام بگذارند و دقیقا همان اتاق مشخص شده را به وی تحویل دهند.

امکانات اتاق رزرو شده

زمانی که مسافر هزینه بسیاری را برای رزرو اتاق پرداخت می‌کند، انتظار دارد امکانات آن هتل برابر با هزینه پرداخت شده باشد. این امکانات شامل، وسایل با کیفیت و با طراحی زیبا، تهویه مناسب اتاق، اینترنت،‌ تلفن، امنیت اتاق و … می‌شود.

خدمات و طرز برخورد کارکنان

بعد از ظاهر هتل اولین چیزی که در تصمیم‌گیری مسافر برای انتخاب آن بسیار موثر است، طرز برخورد کارکنان است. رفتاری که کارکنان در برخورد اول با مسافر انجام می‌دهند بسیار اهمیت دارد. همچنین مسافران انتظار دارند که نظافت اتاق های آن‌ها روزانه انجام شود و وسایل شخصی آن‌ها جابجا نشود. تعویض ملحفه‌ها، حوله‌‌ها به صورت روزانه انجام بگیرد.

امکانات تفریحی برای مسافران

از آخرین نکاتی که بسیاری از اماکن اقامتی برای برآورده کردن سطح انتظار مسافر باید به آن اهمیت دهند، سرگرمی آن‌ها است. برخی از این سرگرمی‌ها مانند، باشگاه ورزشی، پرستار کودک، سرویس خشک‌شویی، استخر و … است.

سخن آخر

تمامی موارد ذکر شده انتظارات کلی بود که بسیاری از مسافران از هتل‌ها خواهند داشت. برآورده کردن این انتظارات می‌توان در افزایش محبوبیت هتل تاثیر مستقیمی داشته باشد و باعث جذب مسافران بیشتری شود. این انتظارات باعث می‌شوند تا تمامی اماکن اقامتی تمامی تلاش خود را انجام دهند تا امکانات بهتری به مسافران ارائه کنند.

06 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر