با انواع اتاق های هتل آشنا شوید

6 دقیقه زمان خواندن
با-انواع-اتاق-های-هتل-آشنا-شوید

احتمالا بارها برای شما پیش آمده که در هنگام رزرو آنلاین هتل و انتخاب اتاق به مشکل برخورد کرده و از ادامه کار منصرف شده باشید و ترجیح داده‌اید که آژانس‌های مسافرتی رزرو هتل شما را انجام دهند اما ممکن است اتاقی که از طرف آژانس‌ها انتخاب می‌شود اتاق مورد نظر شما نباشد. هتل‌ها با توجه به امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌کنند، اتاق‌ها را درجه بندی و نام‌گذاری کرده‌اند و همین موضوع سبب گیج شدن مسافر در هنگام انتخاب اتاق می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع اتاق های هتل و امکانات هر یک آشنا کنیم تا برای سفر بعدی که در پیش دارید بتوانید بدون هیچ مشکلی اتاق مناسبی را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

اتاق یک نفره ( Single )

اتاق سینگل از جمله اتاق های هتل با یک تخت تک‌ نفره هستند. این نوع اتاق‌ها با توجه به کیفیت و ستاره‌های هتل امکانات متفاوتی دارند. علامت اختصاری اتاق‌های یک نفره SGL است.

اتاق دو نفره یا دبل ( Double )

از دیگر اتاق های هتل ها می‌توان به اتاق‌های دبل یا دو نفره اشاره کرد که با توجه به کیفیت هر هتل امکانات متنوعی دارند. علامت اختصاری اتاق‌های دونفره DBL است.

اتاق توئین ( Twin )

اتاق توئین یا اتاق دو نفره با تخت تک‌نفره از دیگر اتاق های هتل ها هستند و با علامت اختصاری DBL در هنگام رزرو هتل مشخص می‌شوند.

اتاق سه نفره ( Triple )

اتاق‌های سه نفره یا تریپل ار دیگر اتاق های هتل ها هستند که در آن‌ها معمولا یک تخت دو نفره و یک تخت یک نفره یا سه تخت تک نفره قرار دارد. علامت اختصاری این نوع اتاق‌ها TPL است. اگر قصد رزرو اتاق سه نفره دارید از قبل از نوع تخت‌ها اطلاع پیدا کنید.

اتاق چهار نفره ( Quadruple )

از دیگر انواع اتاق های هتل می‌توان به اتاق‌های چهار نفره اشاره کرد. این اتاق‌ها معمولا دو تخت دبل یا چهار تخت یک‌نفره دارند و با علامت اختصاری QUAD نشان داده می‌شوند.

اتاق‌های کینگ ( King )

از دیگر اتاق های هتل می‌توان به واحدهایی با تخت خواب‌هایی بزرگ ( دونفره ) به نام اتاق‌های کینگ اشاره کرد که ظرفیتی بین یک نفر  یا تعدادی بیشتر دارند. اگر قصد رزرو اتاق کینگ در تهران را دارید هتل بزرگ تهران با داشتن اتاق‌های کینگ یک نفره و دو نفره می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اتاق‌های کویین ( Queen )

اتاق کویین از دیگر انواع اتاق های هتل ها هستند. این نوع اتاق‌ها دارای یک یا چند تخت یک و نیم نفره با ظرفیت یک یا چند نفر هستند. اگر قصد سفری دوستانه را دارید رزرو هتل هایی با این واحدهایی اقامتی گزینه بسیار مناسبی برای شما هستند.

سوئیت یک خوابه ( Single Suite )

سوئیت‌ها نوعی دیگر از اتاق های هتل هستند که شامل سالن نشیمن و یک یا چند اتاق خواب می‌شوند. سوئیت یک خوابه به واحدی گفته می‌شود که دارای یک اتاق خواب و سالن پذیرایی مجزا باشد. بسیاری از هتل‌ها مانند هتل پارسیان کوثر اصفهان، هتل بزرگ تهران، هتل الماس دو مشهد و هتل بزرگ چمران شیراز از این اتاق‌ها برخوردار هستند.

سوئیت دو خوابه ( Medium Suite )

از دیگر اتاق های هتل ها و نوع دیگر سوئیت‌ها، می‌توان به سوئت‌های دو خوابه همراه با دو اتاق خواب و سالن پذیرایی مجزا اشاره کرد. این نوع سوئیت‌ها برای کسانی که قصد مسافرت‌های خانوادگی را دارند، بسیار مناسب هستند. تمام امکانات رفاهی و خدماتی هتل نیز مانند سرویس بهداشتی، حمام، مینی‌بار و … در این واحد‌ها فراهم است. هتل شایگان و هتل مارینا پارک کیش از این نوع واحدهای اقامتی برخوردار هستند.

سوئیت دوبلکس (Duplex Suite )

سوئیت‌های دوبلکس نوع دیگر از اتاق های هتل ها هستند که سالن پذیرایی بزرگ‌تر و اتاق‌‌هایی در طبقه بالا دارند. از جمله هتل‌های ایران با اتاق های دوبلکس می‌توان به هتل پارسیان آزادی تهران، هتل پارسیان کوثر اصفهان و هتل شایان کیش اشاره کرد.

سوئیت جونیور ( Junior Suite )

از دیگر انواع اتاق هتل ها سوئیت‌هایی با ابعاد کوچک‌تر که اتاق خواب و سالن پذیرایی دارند، به نام سوئیت جونیور یا مینی هستند. این واحدهای اقامتی بسیار مناسب افرادی هستند که قصد سفر کاری به شهر دیگر را دارند. هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل داریوش کیش و هتل لاله پارک تبریز دارای این واحدهای اقامتی هستند.

سوئیت عروس و داماد ( Fiesta Suite )

فیستا سوئیت از دیگر اتاق های هتل ها هستند که به رایگان در اختیار کسانی که مراسم عروسی خود را در هتل برگزار می‌کنند، می‌گیرد. گل‌آرایی و تزیین اتاق از جمله امکانات این نوع اتاق‌ها است.

سوئیت پرزیدنتال یا رویال از مجلل‌ترین اتاق های هتل های لوکس ( Presidential Suite )

یکی از مجلل‌ترین نوع اتاق های هتل ها  در هتل‌های لوکس مربوط به سوئیت‌های پرزیدنتال یا رویال است. این نوع از سوئیت‌ها با معماری و طراحی مدرن و شیک نسبت به اتاق‌های دیگر هتل است و امکاناتی مانند چند اتاق خواب، سالن نشیمن بزرگ، مبلمان، مینی‌بار، پیش‌خدمت شخصی و … دارند. بسیاری از هتل‌های لوکس ایران مانند هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل داریوش کیش، هتل پارسیان کوثر اصفهان، هتل ترنج کیش، الماس دو مشهد و … از این اتاق‌ها برخوردار هستند.

سوئیت هانی مون ( Honeymoon Suite )

سوئیت هانی مون یا ماه عسل از دیگر انواع اتاق های هتل ها هستند که امکاناتی مانند گل‌آرایی و تزیین اتاق‌ها را در اختیار عروس و داماد‌هایی که برای ماه عسل اتاق رزرو می‌کنند، می‌گذارند. هتل الماس دو مشهد از این نوع واحدهای اقامتی برخوردار هستند.

آپارتمان ها برای اقامت‌های طولانی مدت

از دیگر اتاق های هتل ها که برای اقامت‌های طولانی مدت استفاده می‌شود می‌توان به آپارتمان‌ها اشاره کرد. این واحدها شامل یک یا دو اتاق خواب همراه با سالن پذیرایی، آشپزخانه سرویس بهداشتی، حمام و … هستند. از جمله هتل‌هایی که این خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند می‌توان به هتل عباسی اصفهان اشاره کرد.

استودیو ( Studio )

استودیو ها از دیگر انواع اتاق های هتل هستند و بیشتر به یک سالن پذیرایی شباهت دارند و هیچ اتاقی یا تخت‌خوابی در آن‌ها دیده نمی‌شود بلکه مبل‌های این اتاق‌ها به تختخواب تغییر حالت می‌دهند. هتل داریوش از جمله هتل های کیش و ایران است که از این نوع واحد اقامتی برخوردار است.

اتاق‌های کانکتد ( Connected Room )

کانکتد روم‌ها از دیگر اتاق های هتل هستند که به یک‌دیگر متصل‌اند و هر کدام به صورت جداگانه به راهروی هتل دسترسی دارند. این نوع از واحدهای اقامتی برای خانواده‌ها با جمعیت بالا بسیار مناسب هستند. سرویس بهداشتی مشترک یا مجزا، حمام، مبلمان، مینی‌بار و … از دیگر امکانات این اتاق‌ها هستند. هتل قصر طلایی مشهد، هتل بین المللی قصر مشهد، هتل الماس مشهد و هتل بزرگ شیراز از جمله هتل‌های ایران با اتاق های کانکت هستند.

اتاق های کابانا ( Cabana Room )

از دیگر انواع اتاق های هتل مخصوص هتل های کیش که در نزدیکی ساحل یا استخر رو باز هستند، می‌توان به اتاق‌های کابانا اشاره کرد. این اتاق‌ها در طبقه همکف قرار دارند و به صورت مستقیم به استخر هتل دسترسی دارند. افراد برای تعویض لباس‌های خود نیز اتاق مجزا دارند. برخی از هتل‌ها برای این نوع از واحدهای اقامتی استخر خصوصی دارند. از جمله هتل‌های ایران با این نوع واحد اقامتی می‌توان به هتل داریوش کیش اشاره کرد.

اتاق برای افراد ناتوان

از دیگر اتاق های هتل می‌توان به اتاق‌هایی مخصوص افراد ناتوان و کم‌توان اشاره کرد. بسیاری از قسمت‌های اتاق مانند سرویس بهداشتی، ورودی اتاق برای این افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند طراحی شده است. هتل زندیه شیراز، هتل شایگان کیش و هتل پارسیان اوین تهران چند نمونه از هتل‌های ایران با این ویژگی‌ هستند.

اتاق های اکونومی

اتاق‌های اکونومی از دیگر اتاق های هتل ها هستند. این نوع از اقامتگاه‌ها نسبت به اتاق‌های دیگر اقتصادی‌تر هستند اما امکانات بهتری نسبت به اتاق‌های معمولی دارند. از جمله اتاق‌های اکونومی در هتل‌های ایران می‌توان به هتل مجلل درویشی مشهد اشاره کرد.

ویلا نوع دیگر اتاق های هتل های دریایی

از دیگر اتاق های هتل های ساحلی مانند هتل‌های کیش می‌توان به ویلا ها اشاره کرد. این نوع از اتاق‌ها دارای فضای خصوصی همراه با استخر جکوزی، سالن پذیرایی، اتاق خواب و … هستند. برخی از آن‌ها منظره‌ای رو به دریا و برخی دیگر منظره‌ای رو به باغ دارند. از جمله هتل‌هایی که این نوع از اقامتگاه‌ها را دارند می‌توان به هتل داریوش کیش، هتل شایگان کیش و هتل ویلای ارم کیش اشاره کرد.

سخن آخر

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام رزرو هتل به صورت آنلاین به آن توجه کرد، شناخت انواع اتاق های هتل است. هر یک از اتاق‌ها با توجه به نوع استفاده و ویژگی‌هایی که دارند، اسم مخصوص به خود را پیدا می‌کنند در نتیجه در هنگام انتخاب هتل مسافران گیج می‌شوند. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با هر اتاق و کاربردهای آن آشنا کنیم تا در هنگام رزرو آنلاین هتل با مشکلی مواجه نشوید. شما نیز اگر تجربه اقامت در هر یک از این اتاق‌ها را داشته‌اید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

08 مهر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر