بهترین مقاصد سفر در پاییز

9 دقیقه زمان خواندن
بهترین-مقاصد-سفر-در-پاییز

احتمالا جمله « هرگلی یک بویی دارد » را بارها شنیده‌اید اما این بار قصد داریم این اصطلاح را برای جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران استفاده کنیم. ایران یکی از معدود کشورهای چهار فصل جهان است و شما در هر نقطه‌ای از این شهر می‌توانید آب و هوایی متفاوت را تجربه کنید اما این بحث چه ارتباطی با جمله اول داشت؟ جاذبه های گردشگری ایران نیز مانند گل ممکن است در یک فصل برای بازدید بهتر باشند. پاییز یکی از بهترین  و زیباترین فصل‌ها برای سفر در ایران است چرا که با شروع مدارس و تمام شدن فصل تعطیلات قیمت هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند و می‌توان به بسیاری از شهرها که برای سفر در دیگر فصول سال مناسب نیستند، سفر کرد. شما نیز اگر در حال آماده شدن برای یک سفر پاییزی هستید، همراه ما باشید تا با بهترین مقاصد سفر پاییزی در ایران آشنا شوید.

سفر به نصف جهان چهار فصل

اصفهان از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران و یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز است. البته سفر به اصفهان تنها محدود به پاییز نمی‌شود بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد یکی از شهرهای چهار فصل کشور است. قدم زدن بر روی پل های تاریخی اصفهان و روان بودن آب زاینده رود نیز لذت این سفر را در پاییز بیشتر می‌کنند. میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، کاخ هشت بهشت و … همه از جاذبه های اصفهان هستند. اگر قصد اقامت در نزدیکی جاذبه های تاریخی اصفهان را دارید، هتل عباسی، هتل سپاهان، هتل عالی قاپو و هتل پارت می‌توانند گزینه‌های مناسب باشند. اگر علاقه دارید منظره هتل محل اقامت‌تان روبروی رودخانه زاینده رود باشد، پیشنهاد ما به شما رزرو هتل پارسیان کوثر است.

کویر مرنجاب از بهترین مقاصد سفر پاییزی

کویر مرنجاب اصفهان در سال‌های اخیر و فصل پاییز به یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در ایران تبدیل شده است. شاید با سفر به این کویر پاییز رنگارنگ را نتوانید لمس کنید اما لذت قدم زدن بر روی شن‌ها و تماشای ستاره‌ها در شب، کمتر از راه رفتن بر روی برگ های زرد و نارنجی نیست. کویر مرنجاب در ۷۲۰ کیلومتری اصفهان و در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به دریاچه نمک، کاروانسرای مرنجاب، دریاچه حوض سلطان و کاروانسرای سفیدآب اشاره کرد.

شیراز بهشت نارنجی ایران

شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است به همین دلیل لقب بهشت گمشده را به آن داده‌اند. این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار یکی از اولین مقاصد سفر در پاییز برای گردشگران داخلی و خارجی است. مسجد نصیرالملک، ارگ کریم خان زند، شاهچراغ، حافظیه، آرامگاه سعدی و … همه از جاذبه های شیراز هستند. اگر قصد اقامت در این شهر را دارید، هتل های شیراز با توجه به نزدیک بودن به بسیاری از جاذبه‌های شهر گزینه مناسبی برای اقامت هستند. هتل بزرگ چمران، هتل زندیه، هتل بزرگ شیراز، هتل بین الحرمین و … از بهترین گزینه‌ها هستند. سامانه رزرواسیون مهر می‌تواند در زمینه رزرو آنلاین هتل بسیار به شما کمک کند.

سفر به شهر بادگیرهای خشتی

یزد به عنوان دومین شهر تاریخی جهان از دیگر مقاصد سفر در فصل پاییز است. آب و هوای یزد در این فصل از سال بسیار مطلوب است به همین دلیل گردشگران بسیاری این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند. میدان امیر چخماق، مسجد جامع، موزه آب، باغ دولت آباد و بادگیرهای خشتی از جمله جاذبه های یزد هستند. اگر تمایل به رزرو هتل در شهر یزد را دارید، پیشنهاد ما به شما هتل داد، مهر و هتل ملک التجار یزد است.

جزیره کیش

کیش یکی از بهترین مقاصد سفر در تمام فصول سال است. اگر ترجیح می‌دهید یک سفر ارزان در کیش داشته باشید پیشنهاد ما سفر در تابستان و اوایل پاییز به این شهر است. شب‌های کیش در پاییز به مراتب خنک‌تر از تابستان است به همین دلیل می‌توانید شب‌ها در کنار ساحل قدم بزنید. اگر به خرید کردن نیز علاقه دارید پاییز بهترین زمان خرید در کیش است. در این فصل می‌توایند بسیاری از اجناس را با تخفیف‌های خوب بخرید. جزیره کیش به واسطه توریستی بودن شهر دارای هتل‌های بسیاری است که برخی از آن‌ها نیز در نزدیکی جاذبه های کیش قرار دارند. اگر به دنبال رزرو هتل در کیش هستید، هتل داریوش، هتل شایگان، هتل مارینا پارک و هتل شایان از بهترین گزینه‌های اقامتی در این جزیره هستند.

سفر به جزیره قشم

از دیگر مقاصد سفر پاییزی در ایران، جزیره قشم است. این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی، تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد دارد به همین دلیل پاییز بهترین زمان برای سفر است. از جاذبه های قشم می‌توان به مسجد رمچاه، جزایر ناز، غارهای خربس و … اشاره کرد. این جزیره به دلیل توریستی بودن مراکز اقامتی بسیاری مانند هتل ساحلی خلیج فارس، هتل مارینا، هتل آلاله و … دارد.

مشهد الرضا

اگر قصد یک سفر زیارتی را در پاییز دارید، مشهد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این شهر از دیگر مقاصد سفر در اوایل فصل پاییز است چرا که با نزدیک‌شدن به زمستان هوای شهر نیز سردتر می‌شود و دیگر امکان استفاده از جاذبه های تفریحی مشهد مانند پارک تفریحی چالیدره وجود ندارد. سفر به مشهد در پاییز به دلیل خلوت بودن شهر از نظر اقتصادی نیز ارزان‌تر است و شما می‌توانید رزرو هتل را با قیمتی پایین‌تر نسبت به فصل‌های پر مسافر انجام دهید. از بهترین هتل های مشهد می‌توان به هتل مجلل درویشی، هتل الماس دو، هتل هما و هتل بین المللی قصر مشهد اشاره کرد.

پاییز در تهران

تصور کنید در حال قدم زدن بر روی برگ‌های زرد خیابان ولیعصر تهران یا پیاده روی بر روی پل طبیعت و عبور از میان درختان سرخ پارک آب و آتش هستید. این‌ها تنها تعدادی از جاذبه های تهران در فصل پاییز هستند به همین دلیل است که این شهر از دیگر مقاصد سفر پاییزی در ایران شناخته می‌شود. تهران همانند اصفهان از شهرهای چهار فصل است با این تفاوت که به علت نزدیک بودن تهران به رشته کوه‌های البرز زمستانی سردتر دارد. تهران به واسطه پایتخت بودن هتل‌های بسیاری با قیمت‌های متفاوتی برای اقامت دارد. اگر قصد رزرو هتل در پایتخت را دارید پیشنهاد ما به شما هتل پارسیان استقلال، هتل دیاموند، هتل پارسیان آزادی و … هستند.

روستای آهار سفری به دلیل طبیعت

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به طبیعت‌گردی علاقه دارید، آهار می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. روستای آهار در نزدیکی تهران از دیگر مقاصد سفر در پاییز است. آهار در اکثر فصول سال آب و هوایی مطلوب دارد اما پاییز و بهار این روستا را از دست ندهید. این روستا در شهرستان شمیرانات در منطقه رودبار قصران قرار دارد.

چابهار بندر بهشتی ایران

در جنوب شرقی ایران یکی از زیباترین جاذبه های ایران با نام بندر چابهار قرار گرفته است. این بندر به دلیل نزدیک بودن به استوا همیشه بهاری است و یکی از دیگر مقاصد سفر در پاییز و زمستان است. بندر چابهار نه تنها به دلیل آب و هوایی که دارد بلکه به خاطر جاذبه‌هایش بسیار شهرت دارد. جزیره لیپار، گل افشان‌ها، روستای درک، درخت انجیر، کوه‌های مریخی و … همه از جاذبه های چابهار هستند.

سفر به اهواز شهر همیشه بیدار ایران

جنوب کشور یکی از بهترین مقاصد سفر بعد از تابستان است. اهواز از دیگر شهرهای جنوبی کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در پاییز است. اهواز به شهر همیشه بیدار ایران شهرت دارد به همین دلیل اگر علاقه‌ای به شبگردی های شبانه دارید، این شهر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. پل‌ها از اصلی‌ترین جاذبه های اهواز هستند که مهمترین آن‌ها پل سفید یا پل معلق است. اگر قصد اقامت در اهواز را دارید پیشنهاد ما به شما هتل پارس، هتل پرشیا و هتل ایران اهواز است.

سفر به بندر بوشهر، نگین خلیج فارس

در جنوبی‌ترین نقطه کشور یکی دیگر از بندرهای مهم و زیبا به نام بندر بوشهر قرار گرفته است. این بندر از دیگر مقاصد سفر پاییزی در ایران است. اگر علاقه به قدم زدن در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس و ماهیگیری دارید، بندر بوشهر بهترین گزینه برای شما است. نزدیک بودن به بندر گناوه نیز برای دوست‌داران خرید بسیار مناسب است. از جاذبه های بوشهر می‌توان به قبرستان انگلیسی ها، عمارت ملک، آب انبار قوام و … اشاره کرد. اگر قصد اقامت و رزرو هتل در بوشهر را دارید، هتل جهانگردی دلوار، هتل پلاس بوشهر و هتل آپارتمان هیرون گزینه‌های مناسبی هستند.

سفر به بندرعباس

 بندرعباس از بزرگترین بنادر ایران است و به عنوان یکی از مقاصد سفر در پاییز شناخته می‌شود. آب و هوای این بندر در پاییز بسیار مطلوب است و شما می‌توانید سفری دلپذیر را در این بندر داشته باشید. از جاذبه های بندر عباس می‌توان به معبد هندوها، آبگرم گنو، عمارت کلاه فرنگی، برکه گرد و … اشاره کرد. اگر قصد اقامت در بندرعباس را دارید، هتل هما، هتل هرمز و ایران بندرعباس گزینه‌های مناسبی هستند.

سفر به کاشان و روستای ابیانه

کاشان از زیباترین شهرستان‌های استان اصفهان از دیگر مقاصد سفر و گردشگری در پاییز است. این شهر با داشتن جاذبه‌هایی تاریخی گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به تاریخ است. بافت سنتی شهر از دیگر ویژگی‌های کاشان است. اگر قصد دارید برای چند روز در این شهر اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خانه های تاریخی مانند خانه نقلی کاشان است که امروزه به هتل تبدیل شده‌اند. از دیگر مقصدهای مناسب برای سفر در پاییز روستای ابیانه است. ابیانه یکی از متفاوت‌ترین روستاهای ایران است. از ویژگی‌های این روستا می‌توان به خانه‌های سرخ اشاره کرد که خاک سرخ منطقه از دلایل آن است. اگر قصد اقامت در ابیانه را دارید، هتل ویونا می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سفر به پهناورترین استان ایران، کرمان

از دیگر مقاصد سفر در فصل پاییز، استان کرمان است. این استان که به عنوان پهناورترین استان کشور نیز شناخته می‌شود، گزینه بسیاری از گردشگران در پاییز و زمستان است. کلوت شهداد، باغ شاهزاده ماهان، یخدان مویدی، هتل کپری قلعه گنج، ارگ بم و … همه از جاذبه های کرمان هستند. هتل پارسیان آزادی بم، هتل جهانگردی و هتل پارس کرمان از جمله هتل های کرمان برای اقامت هستند.

سخن آخر

یکی از جدیدترین عواملی که تاثیر زیادی در بهبود صنعت گردشگری کشور در چند سال اخیر داشته، چهار فصل بودن اقلیم کشور است. پاییز یکی از زیباترین فصل‌های آفرینش است و آب و  هوایی بسیار دلپذیر دارد. در این مقاله تلاش کردیم تا نگاهی به بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز بیاندازیم و خود را برای سفری کوتاه در این فصل آماده کنیم.

26 شهریور , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر