نقش جهان در نزدیکی کدام هتل های اصفهان قرار دارد؟

10 دقیقه زمان خواندن
نقش-جهان-در-نزدیکی-کدام-هتل-های-اصفهان-قرار-دارد؟

اصفهان یکی از مهمترین و زیباترین شهرهای ایران به واسطه تاریخ و قدمتی که داشته، توانسته به یکی از قطب‌های گردشگری در ایران تبدیل شود. اگر می‌گوییم اصفهان نصف جهان است، بی‌گمان اغراق نمی‌کنیم. برای اثبات این ادعا کافی است کمی در نقش جهان قدم بزنید. میدان نقش جهان یکی از باشکوه‌ترین معماری‌های عصر صفوی است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از آن به اصفهان سفر می‌کنند. نکته مهمی که برای اکثر گردشگران اهمیت دارد، نزدیک بودن هتل محل اقامت به جاذبه‌های گردشگری است. شما نیز اگر عازم سفر به اصفهان هستید و تمایل دارید قبل از رزرو آنلاین هتل، با هتل های اصفهان که نزدیک به میدان نقش جهان هستند آشنا شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

نقش جهان، شکوه معماری صفویه

اصفهان سومین پایتخت و محل حکومت پادشاهان صفوی بوده است به همین دلیل آثار و جاذبه‌های تاریخی بسیاری از آن زمان در این شهر برجای مانده است. میدان نقش جهان که به میدان شاه نیز شناخته می‌شود، با نام میدان امام در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این میدان در گذشته باغی با نام نقش جهان بوده است که بعد از به حکومت رسیدن صفویان در این شهر با تخریب باغ و طراحی یک فضای جدید میدان شاه یا میدان امام امروزی ساخته شد.

معماری میدان نقش جهان

زمانی که قدم به این میدان باشکوه می‌گذارید با محیطی مربعی شکل همراه با چهار جاذبه دیدنی و تاریخی دیگر در چهار گوشه این میدان برخورد می‌کنید. مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه یا مسجد امام، عمارت عالی قاپو و سردر قیصریه از اماکن تاریخی این میدان هستند که هر یک زیبایی و جذابیت این میدان را چند برابر کرده‌اند. متاسفانه این بنای زیبا در دوره قاجار با کم لطفی‌های بسیاری روبرو شد و قسمت‌هایی از آثار تاریخی آن تخریب شدند و با روی کار آمدن حکومت پهلوی مرمت و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

اهمیت نقش جهان در حوزه گردشگری ایران و اصفهان

نقش جهان به واسطه جاذبه‌های گردشگری که دارد، توانسته به یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگران تبدیل شود. بازار نقش جهان قسمت بزرگی از بازار اصفهان است. مینا کاری، فیروزه کوبی، خاتم کاری، بازار طلا و نقره، بازار گز، صنایع دستی و سنتی از جمله عواملی هستند که سبب جذب گردشگر به این منطقه می‌شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های این جاذبه گردشگری نزدیک بودن آن به هتل‌ های اصفهان و اقامتگاه‌ها است که این خود مهمترین نکته برای گردشگران در هنگام رزرو هتل است. در ادامه با تعدادی از هتل‌های نزدیک به این جاذبه گردشگری بیشتر آشنا می‌شوید.

هتل عباسی از مجلل‌ترین هتل های اصفهان

بی‌شک یکی از مجلل‌ترین و باشکوه‌ترین هتل های اصفهان، هتل عباسی است. این هتل که به عنوان زیباترین هتل خاورمیانه نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی میدان نقش جهان قرار گرفته است و یکی از بهترین هتل‌ها برای اقامت و تفریح در اصفهان است. فاصله این هتل تا میدان نقش جهان پیاده ۱۱ دقیقه است. هتل عباسی همچنین در نزدیکی دیگر جاذبه های اصفهان مانند مدرسه چهارباغ، چهارباغ عباسی، کاخ چهلستون، کاخ هشت بهشت و … قرار دارد.

هتل سپاهان اصفهان

یکی دیگر از هتل های اصفهان که در نزدیکی میدان نقش جهان قرار دارد، هتل سپاهان است. این هتل سه ستاره با چشم‌اندازی زیبا رو به روی میدان نقش جهان قرار دارد و انتخاب بسیاری از گردشگران خارجی برای اقامت در اصفهان است. فاصله هتل سپاهان تا میدان امام پیاده ۱۱ دقیقه است. این هتل همچنین در نزدیکی خانه مشروطیت اصفهان، عمارت چهلستون، مسجد امام و … قرار دارد.

هتل عالی قاپو اصفهان

هتل عالی قاپو اصفهان از اولین هتل های اصفهان و متعلق به گروه هتلداری پارسیان است. این هتل در خیابان چهارباغ عباسی قرار گرفته است و از هتل‌های نزدیک به میدان نقش جهان محسوب می‌شود. فاصله این هتل تا میدان پیاده ۱۶ دقیقه است. هتل عالی قاپو همچنین در نزدیکی جاذبه‌های دیگری مانند کاخ هشت بهشت، عمارت چهلستون، سی و سه پل و … قرار دارد.

هتل ونوس اصفهان

هتل ونوس از دیگر هتل های اصفهان نزدیک به میدان نقش جهان است. این هتل با معماری مدرن و سنتی به تازگی افتتاح شده است و جزو هتل‌های نوساز اصفهان است. فاصله هتل ونوس تا نقش جهان اصفهان پیاده ۸ دقیقه است. از نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به این هتل می‌توان به عمارت عالی قاپو، کاخ هشت بهشت، مسجد امام، سی و سه پل و کاخ چهلستون اشاره کرد.

هتل پارتیکان از نزدیک‌ترین هتل های اصفهان به نقش جهان

هتل پارتیکان یکی از نزدیک‌ترین هتل های اصفهان به میدان نقش جهان است و برای رسیدن به آن تنها ۳ دقیقه پیاده روی نیاز است. هتل پارتیکان از هتل‌های سه ستاره و سنتی اصفهان محسوب می‌شود. این هتل در نزدیکی دیگر آثار همچون مدرسه چهارباغ، مسجد شیخ لطف الله، عمارت چهلستون، کاخ عالی قاپو و … قرار گرفته است.

هتل صفوی اصفهان

اگر جزو افرادی هستید که تمایل به رزرو آنلاین هتل دارند و در جستجوی هتل در نزدیکی میدان نقش جهان هستید، رزرو هتل صفوی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هتل صفوی با معماری اصیل ایرانی و اسلامی یکی از هتل‌های مناسب اصفهان است. فاصله این هتل تا میدان امام پیاده ۸ دقیقه است. از دیگر جاذبه‌های نزدیک به این هتل می‌توان به خانه مشروطیت اصفهان، عمارت عالی قاپو، کاخ چهلستون و … اشاره کرد.

هتل ستاره اصفهان

هتل ستاره از دیگر هتل های اصفهان است که فاصله کمی در حدود ۱۵دقیقه پیاده روی با میدان نقش جهان دارد. این هتل با داشتن معماری سنتی و فرار  گرفتن در بافت قدیمی اصفهان گزینه مناسبی برای اقامت گردشگران است. این هتل همچنین در نزدیکی دیگر جاذبه‌های اصفهان مانند بازار اصفهان، کاخ چهلستون، مسجد شیخ لطف الله و … قرار دارد.

هتل زهره اصفهان

از دیگر هتل های اصفهان می‌‌توان به هتل زهره اشاره کرد. این هتل از بهترین هتل‌های سه ستاره در اصفهان است. فاصله هتل ستاره تا میدان نقش جهان پیاده ۱۳ دقیقه است. از دیگر جاذبه‌های نزدیک به این هتل می‌توان به خانه مشروطه، عمارت عالی قاپو، مسجد امام و … اشاره کرد.

سخن آخر

همانطور که گفته شد، یکی از مهمترین دغدغه‌های گردشگران در هنگام رزرو آنلاین هتل انتخاب هتل نزدیک به جاذبه‌های گردشگری است. در این مقاله تلاش کردیم تا تعدادی از هتل های اصفهان که در نزدیکی نقش جهان، مهمترین جاذبه اصفهان قرار دارند را به شما معرفی کنیم تا برای رزرو هتل با مشکلی مواجه نشوید. اگر تجربه سفر به اصفهان و اقامت در هتل‌های نزدیک به این جاذبه را داشته‌اید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

14 شهریور , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر