جاذبه های دیدنی تهران از تاریخی تا مدرن

0 دقیقه زمان خواندن
جاذبه-های-دیدنی-تهران-از-تاریخی-تا-مدرن

تهران یکی از کلانشهرهای بزرگ و پایتخت ایران است که در دامنه‌های البرز قرار دارد. این شهر برخلاف موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد، به دلیل آلودگی و ترافیک زیاد آب و هوای مطلوبی ندارد. تهران برای اولین بار در دوره قاجار به عنوان پایتخت انتخاب شد و از همین رو این شهر دارای سابقه تاریخی طولانی است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی جاذبه های دیدنی تهران از تاریخی تا مدرن بپردازیم.

کاخ موزه گلستان

یکی از منحصر به فردترین جاذبه های دیدنی تهران، کاخ موزه گلستان است. این کاخ قدمتی ۴۴۰ ساله دارد. بنیان کاخ گلستان به زمان صفویه و دوران شاه عباس صفوی برمی‌گردد. محیط بیرونی کاخ همانند فضای درونی آن بسیار زیبا و جذاب است. اگر قصد بازدید از این موزه زیبا را دارید حتما از فضای بیرونی آن نیز دیدن کنید. از هتل‌هایی که در نزدیکی این کاخ قرار گرفته می‌توان به هتل لاله تهران اشاره کرد.

ساعت بازدید:

مجموعه کاخ گلستان در ۶ ماه اول سال از ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ و در ۶ ماه دوم سال از ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ پذیرای گردشگران است.

آدرس:

کاخ گلستان در خیابان ۱۵ خرداد در ارگ بم قرار دارد و بهترین راه دسترسی به آن استفاده از مترو است. از مترو در ایستگاه ۱۵ خرداد پیاده شوید و با خروج از ایستگاه به سمت شرق در خیابان داور بروید.

کاخ سعد آباد

از دیگر جاذبه های دیدنی تهران می‌توان به کاخ سعد آباد اشاره کرد. این کاخ در فضایی به وسعت ۳۰۰ هکتار در شمالی‌ترین نقطه تهران قرار دارد و یادگار دوران قاجار است. امروزه بخشی از این مجموعه در اختیار نهاد ریاست جمهوری است و سایر بخش‌ها در طول سال میزبان علاقمندان است. فضای بیرونی کاخ سعد آباد مانند فضای داخلی آن دارای جذابیت‌های بسیاری است که به همین دلیل بازدید از آن خالی از لطف نیست. با رزرو هتل‌هایی مانند هتل پارسیان استقلال می‌توانید در فاصله ۱۴ دقیقه‌ای با خودرو از دیدن این بنای تاریخی و دیگر جاذبه‌های اطراف این هتل لذت ببرید.

ساعت بازدید:

ساعت بازدید از این کاخ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ است و فروش بلیت تا ساعت ۱۷ است.

آدرس

این کاخ در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار دارد.

کاخ نیاوران از زیباترین جاذبه های دیدنی تهران

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تهران کاخ نیاوران است. این مجموعه در ابتدا در دوران قاجار بنا شد و پس از آن به دستور محمدرضا شاه تخریب و دوباره بنا شد. این کاخ آخرين اقامتگاه خاندان پهلوی بوده است که در عین سادگی دارای جزئیات بسیار زیبایی نیز است. کاخ نیاوران تلفیق زیبای معماری ایرانی و اروپایی است و تنها کاخ سلطنتی در ایران محسوب می‌شود که سقف آن به صورت بازشو طراحی شده است.

ساعت بازدید:

کاخ نیاوران در نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و در نیمه دوم از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری ایران است. همچنین بلیت فروشی تا یک ساعت قبل از ساعت اتمام بازدید انجام می‌شود.

آدرس:

این کاخ در میدان شهید باهنر در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران قرار دارد.

 پارک آب و آتش

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تهران، پارک آب و آتش است که چشم انداز بسیار زیبایی دارد. پارک آب و آتش یکی از مدرنترین جاذبه های دیدنی تهران است که می‌توان ساعت‌ها در آن وقت گذراند. از دیگر مکان‌هایی که در این پارک وجود دارد، مجموعه بوستان‌های حضرت ابراهیم، بنادر، گنبد مینا، پل طبیعت، مجموعه تفریحی برای بازی کودکان و … است. از هتل‌هایی که در نزدیکی این پارک قرار گرفته می‌توان به رزرو هتل هما، هتل پارسیان آزادی و هتل پارسیان انقلاب اشاره کرد.

آدرس:

این پارک در انتهای خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک و در انتهای کوچه ژوبین قرار دارد.

پل طبیعت

پل طبیعت از دیگر جاذبه های دیدنی تهران است و بعد از برج میلاد دومین نماد شهر است. پل طبیعت در سه طبقه در عباس آباد تهران بر روی بزرگراه مدرس قرار دارد. این پل به صورت اختصاصی تنها برای عابران پیاده طراحی شده و عبور وسیله نقلیه بر روی آن امکان پذیر نیست. در این سازه رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی قرار دارد که مقصد مناسبی برای گردشگران و علاقه‌مندان به خوراکی است. هتل هما، هتل پارسیان آزادی و هتل پارسیان انقلاب از هتل‌هایی هستند که در نزدیکی پل طبیعت قرار گرفته‌اند که با رزرو آن‌ها می‌توانید از پیاده‌روی شبانه بر روی این پل زیبا لذت ببرید.

آدرس: برای بازدید از این پل باید از میدان ونک به سمت بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک وارد پارک آب و آتش شوید.

برج میلاد از معروفترین جاذبه های دیدنی تهران

برج میلاد اولین نماد تهران است. این برج یکی از زیباترین و معروفترین جاذبه های دیدنی تهران است و گردشگران زیادی به بازدید آن می‌روند. برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی بلند جهان و نوزدهمین سازه نامتکی بلند جهان است. درون این برج امکانات متعددی مانند، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، فودکورت، سینما سه بعدی و … وجود دارد. اگر برای برگزاری یا بازدید از نمایشگاه‌های برج میلاد به تهران سفر می‌کنید اقامت در هتل‌هایی مانند هتل هما، هتل تاج محل و هتل اسپیناس پالاس می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند.

آدرس:

برج میلاد در مسیر بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله، همت، حکیم و چمران قرار دارد.

باغ پرندگان

در دل جنگل لویزان در شمال شرقی تهران باغ پرندگانی با دو فاز وجود دارد. فاز اول برای پرندگانی طراحی شده است که قادر به پرواز نیستند و فاز دوم برای پرندگانی است که در پرواز قدرتمند‌اند. این مکان برای علاقه‌مندان به طبیعت و کودکان بسیار مناسب است.

آدرس:

بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی به سمت لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان

سافاری پارک وحشت چیتگر

خب دیگه نوبت معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تهران برای عاشقان هیجان و ترس است. سافاری پارک وحشت چیتگر یکی از بهترین مکان‌ها برای تخلیه انرژی و بالا بردن آدرنالین است. این پارک داری فضایی ماٰژولار است که هر بخش آن تعدادی از ژانرهای وحشت را شامل می‌شود. اتاق سوسکی، تونل وحشت، گذرگاه جهنم، سرزمین مردگان، شکنجه‌گاه، اتاق گاز و … از فضاهای هیجان‌انگیز و ترسناک این پارک هستند.

آدرس:

این پارک در منطقه ۲۲ تهران، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر قرار دارد.

سخن آخر

جاذبه های دیدنی تهران تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود و این کلان شهر بزرگ دارای جاذبه‌های تاریخی و مدرن دیگری نیز است که امیدواریم در آینده بتوانیم تعداد بیشتری از جاذبه‌های آن را معرفی کرد. اگر ساکن تهران هستید و یا به تهران سفر کردید و از جاذبه‌های آن دیدن کرده‌اید، در بخش نظرات تجربه خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

18 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر