سفری نیلوفرانه به دلرباترین دریاچه تایلند

10 دقیقه زمان خواندن
سفری به دریاچه تایلند

اهل سفر خوب می‌داند که تایلند یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای توریست‌های آسیایی و بخصوص ایرانیان محسوب می‌شود. تایلند به دلیل داشتن طبیعتی خارق‌العاده و جاذبه‌های فراوان همه‌ساله خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود روانه می‌کند. اما چیزی که امروز می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم دریاچه نیلوفر قرمز، یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های طبیعی و خدادادی این کشور است. وصف زیبایی این دریاچه در میان گردشگران چنان زبانزد است که بعید میدانم هیچ گردشگر دوست دار طبیعتی بتواند در مقابل وسوسه بازدید از آن مقاومت کند. ما نیز در گروه رزرواسیون مهر امروز قصد داریم تا شما را با این دریاچه دل‌فریب آشنا کنیم. راستی؛ در همین ابتدا بگوییم که مطالعه این مطلب برای هم‌وطنانی که برای یک تعطیلات به‌یادماندنی کارهای مربوط به رزرو هتل تایلند را انجام داده‌اند، امری است بسیار ضروری و حائز اهمیت.در سفر به تایلند اگر دلتان برای بازدید از این دریاچه رفت باید از راهنمای خود بخواهید که شما را به سمت جنوب شرقی این کشور یا به‌طور دقیق‌تر به شمال شهر کومفاواپی ببرد. درواقع نام اصلی این دریاچه نونگ هان کومفاواپی می‌باشد اما به خاطر آن نیلوفر قرمز دلربا که روی سطح دریاچه جا خوش کرده‌اند، مردم آن را دریای نیلوفرهای قرمز می‌نامند.

دریاچه

دریاچه زیبای نیلوفر در تایلند

اگر از ویژگی‌های کلی این دریاچه می‌پرسید، باید بگویم که دی‌ماه را برای بازدید از آن پیشنهاد می‌کنم. این گل‌های زیبا از فروردین تا آذر شروع به رشد می‌کنند اما در دی‌ماه دیگر به اوج شکوفایی و زیبایی خود رسیده‌اند. گرچه این دریاچه به حدی رمانتیک و جذاب است که گردشگران هیچ زمانی را برای بازدید از آن از دست نمی‌دهند، اما بااین‌حال شما صبح گاه بین ساعات 6 تا 11 به آنجا بروید چون در آن زمان است که گل‌ها کاملاً باز هستند.نکته دیگر آنکه برای پارو زدن در این دریاچه به هیچ جلیقه نجات و امکانات حفاظتی آن‌چنانی نیاز ندارید چون نهایتاً یک متر بیشتر عمق ندارد. به خاطر همین هم هست که خانواده‌ها با خیال راحت وارد حریم آن شده و به عکاسی و لذت بردن از منظره دل‌فریبش می‌پردازند.و اما می‌رسیم به بحث سؤال‌برانگیز هزینه‌ها؛خوشبختانه در این رابطه نگرانی خاصی وجود ندارد و به‌راحتی می‌توانید با کرایه قایق‌های ۲ تا ۳ نفرِ با هزینه ۱۰۰ بات برای هر نفر، و یا ۱۰ تا ۱۲ نفرِ با هزینه ۳۰۰ بات در ساعت، در این دریاچه به گشت‌وگذار و طبیعت‌گردی بپردازید.خیلی‌ها گمان می‌کنند که طبیعت زیبا، تنها مزیت این دریاچه است و خارج از موسم شکوفایی نیلوفرها، این دریاچه کارایی چندانی ندارد. اما اشتباه می‌کنند؛ چراکه این دریاچه در ماه‌های دیگر سال پذیرای ماهیگیران و منزلگاه انواع پرندگان و گیاهان آبی می‌باشد.اما چگونه خود را به آنجا برسانیم؟کار سختی نیست؛ اما ازآنجاکه مقصد هدف ما پشت عبادتگاه دهکده بان دی‌ام در شمال کومفاواپی یعنی در استان تأنی قرار دارد باید یکی از سه روش هوایی، ریلی و زمینی را انتخاب کنید. اگر هزینه برایتان مهم نبود و ترجیه دادید که با هواپیما سفر کنید باید بگویم که کار آسان است چون هرروز چند هواپیما از آسمان شهر بانکوک به سمت اودون تأنی پرواز می‌کنند. زمان سفر در این حالت 50 دقیقه است. در روش ریلی شما چیزی حدود 9 ساعت در سفر هستید، اما نگران نباشید چراکه قطارها در سه کلاس مختلف هستند، پس‌دستتان در انتخاب باز است و می‌توانید راحت‌ترین شان را برای سفر انتخاب کنید. در آخر گزینه سفر با ماشین هم وجود دارد اما به دلیل آسان نبودن پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که دو گزینه بالا وجود دارند به سراغ سفر با ماشین نروید.پس رسیدن به مقصد دیگر رسیدن به دریاچه کار آسانی است که مطمئناً همه شما از عهده آن برمی‌آیید. پس از بازدید از دریای نیلوفرهای قرمز درمیابید که چرا عکاسان آن را رمانتیک‌ترین جاذبه تایلند دانسته و تا این حد به آن علاقه دارند و بیشتر عروس و دامادهایشان را برای عکاسی و فیلم‌برداری به آنجا می‌برند.درنهایت اگر از دریاچه بازدید کردید و از طبیعت آن لذت بردید در صورت داشتن زمان می‌توانید مدت اقامتتان را یک یا دو روز افزایش دهید و به رزرو هتلی مناسب در استان ادون تأنی بپردازید. البته اگر دوست دارید در دل طبیعت بمانید و به فضای شهری بازنگردید می‌توانید در همان دهکده بمانید و تا هر وقت خواستید یک کلبه یا خانه اجاره کنید، اتفاقاً قیمتش هم خیلی مناسب‌تر است، در آن صورت فرصت بیشتری برای طبیعت‌گردی و عکاسی پیدا می‌کنید و با کوله باری پر از خاطرات خوش و عکس‌های زیبا و دل‌فریب به خانه بازمی‌گردید.

دریاچه

دریاچه زیبای نیلوفر در تایلند

این یکی از ده ها جاذبه کشور تایلند بو،. از این دست از جاذبه ها در گوشه و کنار دنیا بسیار زیاد است مثلا شما می توانید با 6 باغ دیدنی و زیبا در جهان آشنا شوید.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر